Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYüksel, Mehmet
dc.contributor.authorBaskı, Yılmaz Anıl
dc.date.accessioned2018-07-23T07:26:19Z
dc.date.available2018-07-23T07:26:19Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-06-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/4713
dc.description.abstractThis study is an analytical review of the thematic structure of Development sections of first movements of Ludwig van Beethoven’s all piano sonatas in the Sonat- Allegro form with reference to Late Piano Sonatas. In the Introduction section of the study; "classification of Beethoven's piano sonatas" is discussed, followed by the second part where the method of work is exhibited. In the third chapter (Analysis), a comprehensive analysis, consisting of “determination of the formal structure and general characteristics such as length and mode for each movement”, “discovering origins of materials used in the Development sections regarding their relationships with the formal elements in the Exposition”, “determining these materials’ amount of use in Development sections”, is carried out for each movement of the Late Periods. After the thematic analysis of the developmental sections of the first movements of the Late Period piano sonatas is evaluated in the obtained findings, periodical comparative and collective evaluations are made on all the sonatas together with the results obtained in the previous thesis studies of Ferhat Çaylı’s “Thematic Analysis of Development Sections in Ludwig Van Beethoven’s Early Piano Sonatas” (2014) and “Thematic Analysis of Development Sections in Ludwig Van Beethoven’s Mid- Term Piano Sonatas” by Saime Zeynep Aydın. It was concluded that; in the light of findings obtained from all periods the movements are grouped as "Short", "Medium" and "Long" according to their lengths, ,10 different kinds of materials are used in the Development sections, the most frequently used materials are of Theme 1, the usage rate of the materials from Theme 1 increases as the periods progress, at the beginnings and endings of the development sections, the certain thematic templates of “Theme 1” are used predominantly, the ix use of the accompaniments outside of their thematic contexts decreases as the periods progress. Keywords: Beethoven, piano sonata, sonata form, form analysis, Development section, thematic analysistr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY…………………………………………………………….…….i BİLDİRİM…………………………………………………………………………...ii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI…………………iii ETİK BEYAN………………………………………………………………………iv TEŞEKKÜR…………………………………………………………………….…...v ÖZET………………………………………………………………………………..vi ABSTRACT…………………………………………………………………….…viii İÇİNDEKİLER…………………………………………………………………...…x KISALTMALAR DİZİNİ……………………………………………………...…xiv TABLOLAR DİZİNİ………………………………………………………...….…xv GRAFİKLER DİZİNİ……………………………………………………..…..…xvii NOTALAR DİZİNİ……………………………………………………………...xviii 1. GİRİŞ……………………………………………………………………..………1 1.1. Beethoven’ın Piyano Sonatlarının Sınıflandırılması Ve Geç Dönem Piyano Sonatları………………………………………………….……….…1 1.2.Problem Ve Alt Problemler…………………………………………………3 2. YÖNTEM…………………………………………………………………………6 2.1. Analiz Edilen Eserler ………………………………………………………6 2.2. Analiz Basamakları …………………………………………….…………..8 2.2.1. Geç Döneme Ait Muvmanların Form Analizi ……………..…………8 2.2.2. Geç Döneme Ait Gelişme Bölümlerinin Tematik Analizi……………8 2.3.Tüm Dönemlere Ait Gelişme Bölümlerinin Birlikte Değerlendirilmesi……………………………………………………………9 3. ANALİZ………………………………………………………………………,.10 3.1. Op.101, Sonat No.28, 1. Muvman (La Majör)…………………………..10 3.1.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları ……………………………...…………10 3.1.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler…………………………………………..……………….…..…10 3.1.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı……………………………………………………………….…….14 3.2. Op.106, Sonat No.29, 1. Muvman (Sib Majör)………………………….15 xi 3.2.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları …………………………….…………..15 3.2.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler…………………………………………..………….………..…15 3.2.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı……………………………………………………..………………26 3.3. Op.109, Sonat No.30, 1. Muvman (Mi Majör)………………………….27 3.3.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları ……………………………..………….27 3.3.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler…………………………………………..………….…………..27 3.3.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı………………………………………….…………………….……29 3.4. Op.110, Sonat No.31, 1. Muvman (La Bemol Majör)…………………..30 3.4.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları ……………………………………...…30 3.4.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler…………………………………………..………………...……30 3.4.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı…………………………………………………………………..…32 3.5. Op.111, Sonat No.32, 1. Muvman (Do minör)…………………………..33 3.5.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları ……………………………………...…33 3.5.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler…………………………………………..………….……..……33 3.5.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı……………………………………………………………………..40 4. BULGULAR……………………………………………………………………..42 4.1. Geç Dönem Muvmanlarına İlişkin Sonuçlar ……………………...……42 4.1.1. Geç Dönem Muvmanlarının Genel Özelliklerine Toplu Bakış………42 4.1.2. Geç Dönem Muvmanlarına Ait Gelişme Bölümlerinde Kullanılan Malzemelere Toplu Bakış ……………………………………………..……43 4.1.3. Gelişme Bölümlerinde Yer Alan Malzeme Çeşitliliği …………….…44 4.1.4. Gelişme Bölümlerinde Kullanılan Malzemelerin Rastlanma Sıklıkları………………………………………………………………..……45 xii 4.1.5. Gelişme Bölümlerinde Yer Alan Malzemelerin Ortalama Kullanım Oranları ……………………………………………………..………………46 4.1.6. Gelişme Bölümlerinin Başlangıçlarında Rastlanılan Malzemeler ...…46 4.1.7. Gelişme Bölümlerinin Sonlarında Rastlanılan Malzemeler …….……47 4.1.8. Eşliklerin Orijinal Bağlamları Dışında Kullanılması …………..….…47 4.2. Erken, Orta Ve Geç Döneme İlişkin Analiz Sonuçlarının Toplu Değerlendirilmesi………………………………………………………….…..48 4.2.1. Erken, Orta ve Geç Dönem Piyano Sonatlarına Ait Birinci Muvmanların Genel Özelliklerine Toplu Bakış…………………………..…48 4.2.2. Erken, Orta ve Geç Dönem Piyano Sonatlarına Ait Birinci Muvmanların Gelişme Bölümlerinde Kullanılan Malzemelere Toplu Bakış…………………………………………………………………………51 4.2.3. Erken, Orta ve Geç Dönem Piyano Sonatlarına Ait Birinci Muvmanların Gelişme Bölümlerinde Yer Alan Malzeme Çeşitliliği ………53 4.2.4. Erken, Orta ve Geç Dönem Piyano Sonatlarına Ait Birinci Muvmanların Gelişme Bölümlerinde Kullanılan Malzemelerin Rastlanma Sıklıkları ………………………………………………………………….…55 4.2.5. Erken, Orta ve Geç Dönem Piyano Sonatlarına Ait Birinci Muvmanların Gelişme Bölümlerinde Yer Alan Malzemelerin Ortalama Kullanım Oranları ………………………………………………….…….…56 4.2.6. Erken, Orta ve Geç Dönem Piyano Sonatlarına Ait Birinci Muvmanların Gelişme Bölümlerinde Yer Alan Malzemelerin Ortalama Kullanım Oranları İle Muvmanların Modaliteleri Arasındaki İlişki………...57 4.2.7. Erken, Orta ve Geç Dönem Minör Moddaki Piyano Sonatlarına Ait Birinci Muvmanların Gelişme Bölümlerinde Tema 2 Kullanımı…………...58 4.2.8. Erken, Orta ve Geç Dönem Piyano Sonatlarına Ait Birinci Muvmanların Gelişme Bölümlerinde Yer Alan Malzemelerin Ortalama Kullanım Oranları İle Muvmanların Uzunlukları Arasındaki İlişki……...…59 4.2.9. Erken, Orta ve Geç Dönem Piyano Sonatlarına Ait Birinci Muvmanların Gelişme Bölümlerinin Başlangıçlarında Rastlanılan Malzemeler ……………………………………………………………….…60 xiii 4.2.10. Erken, Orta ve Geç Dönem Piyano Sonatlarına Ait Birinci Muvmanların Gelişme Bölümlerinin Sonlarında Rastlanılan Malzemeler…62 4.2.11. Erken, Orta ve Geç Dönem Piyano Sonatlarına Ait Birinci Muvmanların Gelişme Bölümlerinde Eşliklerin Orijinal Bağlamları Dışında Kullanılması ……………………………………………………….…..……64 5. SONUÇ………………………………………………………………….…….…65 KAYNAKÇA……………………………………………………………….………68 EK 1. Turnitin Raporutr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBeethoventr_TR
dc.subjectpiyano sonatı
dc.subjectsonat formu
dc.subjectform analizi
dc.subjectgelişme bölümü
dc.subjecttematik analiz
dc.titleOp. 101, 106, 109, 110 Ve 111’den Hareketle, Beethoven’ın Piyano Sonatlarında Gelişme Bölümlerinin Tematik Analizitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma, Geç Dönem piyano sonatlarından hareketle Beethoven’ın bütün piyano sonatlarının Sonat-Allegro formundaki birinci muvmanların Gelişme bölümlerinin tematik yapısı üzerine analitik bir incelemedir. Çalışmanın Giriş bölümünde; “Beethoven’ın piyano sonatlarının sınıflandırılması” konusu ele alınmakta, ardından gelen ikinci bölümde ise çalışma yöntemi sergilenmektedir. Analiz başlıklı üçüncü bölümde, Geç Dönem’e ait her bir muvman için “uzunluk, modalite gibi genel özelliklerin ve formal yapının belirlenmesi”, “Gelişme bölümlerinde rastlanılan malzemelerin, Sergi’deki formal öğelerle ilişkileri bakımından kökenlerinin saptanması” ve “söz konusu malzemelerin, Gelişme bölümü içindeki dağılımlarının saptanması” aşamalarından oluşan kapsamlı bir analiz gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında Geç Dönem piyano sonatlarının birinci muvmanlarının Gelişme bölümlerinin tematik analizi topluca değerlendirildikten sonra konu ile ilgili daha önce hazırlanmış olan Ferhat Çaylı’ya ait “ ” (2014) ile Saime Zeynep Aydın’a ait “ Orta Tematik Analizi” (2018) adlı tez çalışmalarında elde edilen sonuçlarla birlikte dönemsel olarak karşılaştırmalı ve tüm sonatlara ilişkin toplu değerlendirmelerde bulunulmuştur. Tüm dönemlere ait elde edilen bulgular ışığında muvmanların, uzunluklarına göre, “Kısa”, “Orta” ve “Uzun” olmak üzere üç grup altında kümelendiği; Gelişme bölümlerinde 10 farklı malzeme çeşidinin kullanıldığı; en sık kullanılan malzemelerin Tema 1 olduğu, Tema 1’e ait malzemenin kullanım oranı dönemler ilerledikçe artış gösterdiği, Gelişme bölümlerinin başlangıç ve sonlarında, “Tema 1” vii ağırlıklı belirli tematik şablonların kullanıldığı; eşliklerin tematik bağlamları dışında kullanımı dönemler ilerledikçe azalma gösterdiği, sonuçlarına ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentMüzik Teorileritr_TR
dc.contributor.authorID10199234tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster