Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKutluay, Emir
dc.contributor.authorYanık Bekar,Bilge
dc.date.accessioned2018-07-13T08:13:43Z
dc.date.available2018-07-13T08:13:43Z
dc.date.issued2018-07-09
dc.date.submitted2018-06-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/4667
dc.description.abstractIn this thesis, it is aimed to opto-mechanical design of a military vehicle headlight system that provides illumination with high efficiency solid-state leds and perform thermal and structural analysis with finite element method. The body of the opto-mechanical system is designed to keep the led junction temperature at optimum level with the help of the thermal analysis according to the lighting pattern specified in the regulations. Equivalent stresses are obtained by structural analysis to control the connection interface between the system assembly and the vehicle. Modal and random vibration analysis were performed to observe the effects of the high vibration profile that the system would be exposed to. As a result of the analysis, a prototype has been manufactured for the optimised model and tests were performed to compare with the analysis results.tr_TR
dc.description.tableofcontents1. GİRİŞ 2. TEZ AKIŞ ŞEMASININ OLUŞTURULMASI 3. SİSTEM GEREKSİNİMLERİNİN BELİRLENMESİ 4. LİTERATÜR ARAŞTIRMASI 4.1. Ledlerin Çalışma Prensibi 4.2. Benzer Renk Sıcaklığı (CCT) Kavramı 4.3. Ledlerin Kontrolü 4.4. Ledlerin Verimi 4.5. Optik Yönlendirilebilirlik 4.6. Enerjinin Dönüşümü 4.7. Ledlerin Diğer Aydınlatma Kaynakları ile Karşılaştırılması 5. ASKERİ ARAÇLAR İÇİN ÖNFAR GRUBU FONKSİYONLARI VE REGÜLASYONLARCA BELİRTİLEN İSTERLER 5.1. Fotometrik İsterler 5.2. Mekanik İsterler 6. TASARIM ve MODELLEME 6.1. Taslak Tasarım 7. TERMAL ANALİZ 8. YAPISAL ANALİZ 9. MODAL ANALİZ 10. SERBEST TİTREŞİM ANALİZİ 11. NİHAİ TASARIM 12. TESTLER ve KIYASLAMALAR 13. SONUÇ VE DEĞERLENDİRME 14. KAYNAKLAR 15. EKLER 16. ÖZGEÇMİŞtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectKatı-Hal Led Aydınlatma
dc.subjectLed Jonksiyon Sıcaklığı Optimizasyonu
dc.subjectSonlu Elemanlar Teorisi
dc.subjectTermal Analiz
dc.subjectYapısal Analiz
dc.subjectModal Analiz
dc.subjectRatsgele Titreşim Analizi
dc.titleAskeri Araç Ön Far Sistemi Opto-Mekanik Tasarım Ve Analizitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu tez çalışmasında askeri tip kara araçlarında kullanılmak üzere yüksek verimli katı-hal ledler ile aydınlatma sağlayan ön far sistemi opto-mekanik tasarımı ve sonlu elemanlar yöntemi ile termal ve yapısal analizlerinin yapılması amaçlanmıştır. Regülasyonlarca belirlenmiş olan aydınlatma desenine uygun tasarlanan optomekanik sistemin gövde tasarımı, termal analizler yardımı ile led jonksiyon sıcaklığını optimum seviyede tutacak şekilde dizayn edilmiştir. Sistem komplesinin entegre olacağı araç ile bağlantı arayüzü yapısal analizler ile kontrol edilerek eşdeğer gerilmeler elde edilmiştir. Sistemin maruz kalacağı yüksek titreşim profilinin etkilerini incelemek için modal ve rastgele titreşim analizleri yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda isterlere uygun hale getirilen tasarım için prototip imal ettirilip, testler gerçekleştirilerek analiz sonuçları ile kıyaslama yapılarak doğrulanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliğitr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster