dc.contributor.advisor | Kutluay, Emir | |
dc.contributor.author | Yanık Bekar,Bilge | |
dc.date.accessioned | 2018-07-13T08:13:43Z | |
dc.date.available | 2018-07-13T08:13:43Z | |
dc.date.issued | 2018-07-09 | |
dc.date.submitted | 2018-06-07 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/4667 | |
dc.description.abstract | In this thesis, it is aimed to opto-mechanical design of a military vehicle headlight
system that provides illumination with high efficiency solid-state leds and perform
thermal and structural analysis with finite element method.
The body of the opto-mechanical system is designed to keep the led junction
temperature at optimum level with the help of the thermal analysis according to the
lighting pattern specified in the regulations. Equivalent stresses are obtained by
structural analysis to control the connection interface between the system
assembly and the vehicle. Modal and random vibration analysis were performed to
observe the effects of the high vibration profile that the system would be exposed
to. As a result of the analysis, a prototype has been manufactured for the
optimised model and tests were performed to compare with the analysis results. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | 1. GİRİŞ
2. TEZ AKIŞ ŞEMASININ OLUŞTURULMASI
3. SİSTEM GEREKSİNİMLERİNİN BELİRLENMESİ
4. LİTERATÜR ARAŞTIRMASI
4.1. Ledlerin Çalışma Prensibi
4.2. Benzer Renk Sıcaklığı (CCT) Kavramı
4.3. Ledlerin Kontrolü
4.4. Ledlerin Verimi
4.5. Optik Yönlendirilebilirlik
4.6. Enerjinin Dönüşümü
4.7. Ledlerin Diğer Aydınlatma Kaynakları ile Karşılaştırılması
5. ASKERİ ARAÇLAR İÇİN ÖNFAR GRUBU FONKSİYONLARI VE REGÜLASYONLARCA BELİRTİLEN İSTERLER
5.1. Fotometrik İsterler
5.2. Mekanik İsterler
6. TASARIM ve MODELLEME
6.1. Taslak Tasarım
7. TERMAL ANALİZ
8. YAPISAL ANALİZ
9. MODAL ANALİZ
10. SERBEST TİTREŞİM ANALİZİ
11. NİHAİ TASARIM
12. TESTLER ve KIYASLAMALAR
13. SONUÇ VE DEĞERLENDİRME
14. KAYNAKLAR
15. EKLER
16. ÖZGEÇMİŞ | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Fen Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | tr_TR |
dc.subject | Katı-Hal Led Aydınlatma | |
dc.subject | Led Jonksiyon Sıcaklığı Optimizasyonu | |
dc.subject | Sonlu Elemanlar Teorisi | |
dc.subject | Termal Analiz | |
dc.subject | Yapısal Analiz | |
dc.subject | Modal Analiz | |
dc.subject | Ratsgele Titreşim Analizi | |
dc.title | Askeri Araç Ön Far Sistemi Opto-Mekanik Tasarım Ve Analizi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu tez çalışmasında askeri tip kara araçlarında kullanılmak üzere yüksek verimli
katı-hal ledler ile aydınlatma sağlayan ön far sistemi opto-mekanik tasarımı ve
sonlu elemanlar yöntemi ile termal ve yapısal analizlerinin yapılması
amaçlanmıştır.
Regülasyonlarca belirlenmiş olan aydınlatma desenine uygun tasarlanan optomekanik
sistemin gövde tasarımı, termal analizler yardımı ile led jonksiyon
sıcaklığını optimum seviyede tutacak şekilde dizayn edilmiştir. Sistem komplesinin
entegre olacağı araç ile bağlantı arayüzü yapısal analizler ile kontrol edilerek
eşdeğer gerilmeler elde edilmiştir. Sistemin maruz kalacağı yüksek titreşim
profilinin etkilerini incelemek için modal ve rastgele titreşim analizleri yapılmıştır.
Yapılan analizler sonucunda isterlere uygun hale getirilen tasarım için prototip imal
ettirilip, testler gerçekleştirilerek analiz sonuçları ile kıyaslama yapılarak
doğrulanmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği | tr_TR |