dc.description.abstract | Migration has been a matter of need for humanity which causes its development. Being a
migrant is a nostalgic feeling and looking at a utopic identity from a different location. The
migrant lives within darkness and light just like living in a romantic space and time. To
understand migration better, we need to look at it closer. The concept of migration takes place
beyond the borders of a canvas in an endless path. Art and migration renew the human presence
within its lifetime. The phenomenon of migration is the main means for change, affecting the
culture and art along with all aspects of life. We reflect the migration path on paintings only
through the expressions of color, texture, light and shadow. Migration has various conceptual
dimensions that resulted from different reasons. The theme of migration has been continuing
until today due to three major revolutions, namely, agricultural, industrial and digital. The
aspects of visual art in modern day has taken on a different dimension due to the experience of
urbanization and industrialization in addition to migration, war and efforts of search. Migration
is the result of a change of location and time, however the phenomenon of migration presents
itself through individualistic and societal expressions. The issue has been going on continuously
within the understanding of time as before now and then. The terms such as immigrant, refugee,
asylum seeker, victim, squatting etc. have arisen depending upon the concept of migration.
Visual arts, specifically within painting, open up many perspectives to introduce the concept of
migration. The work in proficiency in art involves thinking about the concept of migration and
expressing the meaning of migration in a personal and artistic way by benefitting from various
methods and materials. Modernism has started with the effect of globalization, production, use
of nature, trading and the industrialization of services. In modern time, new waves of migrations
have started after the urbanization industrialization, and the abuse the natural resources.
In the process of the proficiency in art works, the symbols and metaphors that were used in the
paintings, cinema, sculpture, and photography that are expressing migration were analyzed.
The common structural elements were revealed aesthetically and visually. While reaching the
core of the topic, in an expressionist and abstract way, the work brings the plastic elements in
the paintings, the ambience of migration within various compositions.
As an immigrant artist of a society that changes location frequently, I reflect the symbols of
migration in my art work. The notions that are brought up by the theme of migration such as
hope, sadness, resistance, search, justice, and injustice are placed in my compositions as visual
elements.
My goal is to reflect the aesthetic impressions of the personal and societal effects of migration
through the figures, horses, striving fishes, colors and the carried objects on my paintings.
In my work of proficiency in art, I presented the effect of migration through personal and
societal influences. Within this school of thought, themes such as urbanization,
industrialization, poverty, squatting, slavery, sex trade and terrorism stand out in my art work.
The goal is to present an artistic language within the framework of abstract expressionism. The
common ground of various techniques and materials is that all were created by putting the
concept in the center while seeking for a visual language. | tr_TR |
dc.description.ozet | Göç, tüm medeniyetlerin gelişmesine yol açan, insana bir ihtiyaç meselesi olarak devam
etmektedir. Göçmenlik, nostaljik bir duygu ve başka bir yerde, ütopik bir kimliğe bakmaktır.
Romantik bir mekan ve zamanın içinde yaşamaya devam etme gibi, göçmen ışık ve karanlık
sınırlar içerisinde kalan bir insandır. Göçü daha net anlamak için, onu yakından görmeniz
gerekiyor. "Sanat ve Göç, İnsan varlığını, yaşam süreci içerisinde sürekli yenileşmektedir. Göç
olgusu kültüre, sanat ve yaşamın her yönünü etkileyen, temel değişim aracıdır. Yalnızca renk,
çizgi, doku, Işık, gölge ifadesiyle resimde göç yolunu yansıtmaktayız. Göçler farklı kaynak ve
nedenlerden oluşan, çeşitli kavramsal boyutlara sahiptir. Göç teması, üç büyük devrimden
dolayı, tarım, endüstri ve dijital gibi modern zamana kadar devam etmektedir.
Modern dönemin görsel sanat alanlarımda göç, savaş ve arayış çabalarının yanı sıra kentleşme,
sanayileşme tecrübesiyle farklı bir boyut kazanmıştır. Göçmenlik olayı, zaman ve mekan
değişmesinin bir sonucudur ancak, 'göç' olgusu bireysel ve toplumsal ifadeler içinde, kendini
göstermektedir. Bu konu geçmiş şimdi ve gelecek zaman anlayışı bakımından, sürekli tekrar
içindedir. Göç kavramının içinde göçmen, sığınmacı, muhacir, mülteci, mağdur,
gecekondulaşma vb. kavram ve tanımlamalar biçimde göç olgusuna bağlı olarak ortaya
çıkmıştır.
Görsel sanatlar özellikle de resim sanatı, göç kavramını ortaya koymak için pek çok pencere
açar. Göç olgusu üzerine düşünüp, Sanatta Yeterlik çalışmaları sürecinde, çeşitli tekniklerden,
malzemelerden yararlanarak göç anlamı farklı ve kişisel yeni bir sanatsal dille ifade etmeye
çalışılmıştır. Modernizm, küreselleşme, üretim, doğa kullanımı, ticaret ve hizmetlerin süratle
sanayileşmesiyle başlamıştır. Çağdaş çeşitli göçler ortamında yaşarken, medya, iletişim
araçlarından etkilenerek sanatçı kişisel imgelerini de resimlerinde kullanmıştır. Ayrıca,
geçmişte yaşadığı göç tecrübelerini ve coğrafik olayları da bir araya getirerek tuvale
yansıtmıştır. Modern dönemde, açılan fabrikalar, şehirdeki yapılanma ve doğa kaynaklarını
fazlasıyla kullanmanın etkileri altında, yeni göçler hareketi başlanmıştır. Sanatta Yeterlik, resim
çalışmalarının sürecinde, tüm sanat dallarında, sinema, heykel, fotoğraf, yeni sanatlar özelikle
de, resim tarihi boyunca yaratılmış olan göç eserlerindeki semboller ve metaforlar
araştırılmıştır. Biçimsel açıdan ortak noktalar estetik ve görsel olarak resimlerde ortaya
çıkmaktadır. Bu çalışmada, konunun temel noktalarına ulaşarak, soyutlama tarzında
resimlerdeki plastik ögeler ve göç atmosferi, farklı kompozisyonlar içinde bir araya
getirilmektedir.
Ben de sıkça yer değiştiren bir toplumun göçmen sanatçısı olarak, göç etkisindeki sembolik
göstergeleri eserlerde yansıtmaktayım. Göç temasının çağrıştırdığı umut, hüzün, direnç, arayış,
adalet, adaletsizlik gibi bütün temalar da kompozisyonlarımda görsel ögeler şeklinde
yerleştirilmiştir. Resimdeki figürler, atlar, balıklar ve çeşitli ögeler, bütün renkler, taşıdıkları
eşyalar dahil her ayrıntıyı göç olgusunun önce bireysel sonra da toplumsal etkilerini ve bu
etkinin çağrıştırdığı estetik izleri, resimlerde yansıtma çabasındayım. Benim Sanatta Yeterlik
çalışmalarımın göç kavramı ve olgusunda yarattığı toplumsal etkiyi içsel ve bazen de
kişiselleştirerek ortaya koydum. Bu anlayışlar arasında kentleşme, sanayileşme resimlere ve bu
olaylara bağlı olan gecekondu, yoksulluk, kent halleri, kölelik, insan ticareti, terörizm gibi
temalar resimlerimde ön plana çıkartılmıştır.
Soyutlama bir yaklaşımla resim sınırları içerisinde kişisel bir sanatsal dil yaratmaya özen
gösterilmiştir. Farklı teknikler ve malzemelerden yararlanarak, göç kavramını odak noktası
haline getirip görsel bir dille bu olguyu ifade edilmeye çalışılmıştır. | tr_TR |