dc.contributor.advisor | Boerescu, Zuhal | |
dc.contributor.author | Öztürk, Neslihan | |
dc.date.accessioned | 2018-03-21T12:33:59Z | |
dc.date.available | 2018-03-21T12:33:59Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-01-15 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/4416 | |
dc.description.abstract | Play, as a creative activity, improves mental and physical functions in the evolution process. Painting, as a form of play with pattern, also helps humans to develop their cognitive skills to survive. The aim of the thesis is to analyse the importance of the play of painting on cognitive skills and creativity. In order to accomplish this aim, the relationship between play and art is explained. Furthermore, the play of painting which includes surface games such as drawing, scribbling and repetitive dots making, are examined through the artworks of the modern artists who inspired the study. Within this context, surface games of the researcher are explained as a result of the former parts. Through this analysis, it is experienced that the surface games have positive effects on both creative process, and mental and physical abilities. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | KABUL VE ONAY.................................................................................................i
BİLDİRİM..............................................................................................................ii
YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI……………………iii
TEŞEKKÜR..........................................................................................................iv
ÖZET.............................................................................................................................v
ABSTRACT...........................................................................................................vi
İÇİNDEKİLER DİZİNİ......................................................................................vii
GÖRÜNTÜLER DİZİNİ.....................................................................................viii
GİRİŞ......................................................................................................................1
1.BÖLÜM
OYUN VE SANAT İLİŞKİSİ
1.1. Oyunun Doğası Üzerine………………………………………………………...3
1.2. Hayatta Kalma Pratiği………………………………………………................5
1.3. Bilişsel Bir Oyun Modeli Olarak Sanat……………………………………...8
2. BÖLÜM
OYUN – RESİM – YARATICI SÜREÇ
2.1. Resim: Öykünme Birlikteliğinde Bir Yüzey Oyunu……………………………17
2.2. Yaratıcı Süreç İçerisinde Yüzey Oyunları……………………………………...24
3.BÖLÜM
DEVAMLI HİKÂYELER
.…………………………….………………………………………...............................38
SONUÇ………………………………………………………………………………...64
KAYNAKÇA…………………………………………………………………………68 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Oyun | tr_TR |
dc.subject | Sanat | |
dc.subject | Resim | |
dc.subject | Yüzey oyunları | |
dc.title | Resimde Yaratıcı Bir Eylem Olarak Oyun | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Oyun, yaratıcı bir eylem olarak, evrim sürecinde zihinsel ve fiziksel işlevleri geliştirmektedir. Oyunun bağıntılı bulunduğu bir tür olan resim, insanoğlunun bilişsel becerilerini artırarak onun hayatta kalmasına yardımcı olmaktadır. Tez araştırmasının amacı resim oyununun bilişsel beceriler ve yaratıcılık üzerindeki önemini incelemektir. Söz konusu amaç doğrultusunda oyun ve sanat ilişkisi açıklanmıştır. Ayrıca, çizmek, kazımak ve tekrarlı noktalamalar yapmak gibi yüzey oyunlarını içeren resim oyunu, konuya esin kaynağı olmuş modern dünya sanatçılarının eserleri yoluyla örneklendirilmiştir. Bu bağlamda, önceki bölümlerin bir sonucu olarak araştırmacının yüzey oyunları incelenmiştir. Yapılan incelemelerle, yüzey oyunlarının hem yaratıcı süreç hem de zihinsel ve fiziksel beceriler üzerindeki olumlu etkileri deneyimlenmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Resim | tr_TR |