dc.contributor.advisor | Baysar Boerescu, Zuhal | |
dc.contributor.author | Baheri Rad, Sasan | |
dc.date.accessioned | 2018-02-15T13:45:58Z | |
dc.date.available | 2018-02-15T13:45:58Z | |
dc.date.issued | 2018-01-23 | |
dc.date.submitted | 2018-01-15 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/4315 | |
dc.description.abstract | ABSTRACT
Sasan Baheri Rad, “Traces of Entropy in Visual Arts” Graduate Thesis, Ankara 2018.
The common take on art nowadays, in contrast to modernism – and prior understandings of art –
is in more cooperation with other sciences than ever. Whether it is social sciences or STEM; this
correlation plays a significant role in modern art.
The undeniable reality showcases the importance of interdisciplinary works of art. In the past two
decades, the way physics interprets our universe and us has shifted drastically. Making its way to
philosophy and social sciences, this new vantage point is rewriting notions like death, existence
and creation itself from scratch. As a result, art forms have not been able to escape the heat of such
changes and took their place in the arguments. Often described as the slow process of the corrosion
of the universe, ‘Entropy’ is the most noteworthy among all that it is there to debate.
In the first part of this effort, it has been attempted to address subjects such as Entropy, Time,
Quantum, Order and Disorder from a scientific point of view. In the second part, Negentropy – the
opposite of Entropy – has been framed to help explain culture and art, and with visual support of
various artworks from recent years which is examined accordingly throughout the process. In the
last part, more artwork is presented relating to each discussed concept in previous chapters.
Despite the resemblance between my artworks included in this thesis and common abstract
expressionism, it has to be stated that they are conceptually different. This differentiation is caused
by the fact that Entropy has been chosen as the main focus in this project. True reasons behind
repetitions happening toward evanesce in the artworks are stated clearly. Modern physics acting
as a source of motivation and reference, is tightly registered in this document and is connected
deeply with various concepts.
Keywords: Physics, Entropy, Negentropy, Order, Disorder, Data, Quantum, Time, contemporary
Art, Art, Painting. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Physics | tr_TR |
dc.subject | Entropy | |
dc.subject | Negentropy | |
dc.subject | Order | |
dc.subject | Disorder | |
dc.subject | Data | |
dc.subject | Quantum | |
dc.subject | Time | |
dc.subject | Contemporary art | |
dc.subject | Art | |
dc.subject | Painting | |
dc.subject | Fizik | |
dc.subject | Entropi | |
dc.subject | Negantropi | |
dc.subject | Düzen | |
dc.subject | Düzensizlik | |
dc.subject | Bilgi | |
dc.subject | Kuantum | |
dc.subject | Zaman | |
dc.subject | Güncel sanat | |
dc.subject | Sanat | |
dc.subject | Resim | |
dc.title | Entropinin Görsel Sanattaki İzi | tr_TR |
dc.title.alternative | Traces of Entropy in Visual Arts | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | ÖZET
Sasan Baheri Rad, "Entropinin Görsel Sanattaki İzi", Sanatta Yeterlik Tezi, Ankara, 2018.
Günümüzdeki sanat anlayışı modernizim ve öncesi sanat anlayışına göre diğer bilimlerle daha
fazla iş birliği içersindedir. Bu bilimler ister sosyal bilimler olsun ister fen bilimleri olsun, çağdaş
sanatta önemli rol oynamaktalar. Bu gerçek sanatta disiplinler arası çalışmaların önemini
göstermektedir.
Yaklaşık son yirmi senedir fizik evrene ve insana farklı bir bakış açısıyla yaklaşmaktadır. Bu bakış
açısı, felsefe ve insani bilimlerin de konusu olan yaradılış ve başlangıç meselesi ile varlık ve
yokluk gibi temel konuları yeniden yazmaktadır. Dolaysıyla sanatında bu tartışmalara ilgi duyması
ve dahil olması kaçınılmazdır. Evrenin yavaşca yıpranması ve yokluğa doğru yolculuğu olan
entropi, bu konuların en önemlilerinden sayılabilir.
Bu çalışmanın birinci bölümünde fizik açısından entropi, zaman, kuantum, düzen ve düzensizlik
ve bilginin önemi gibi konular ele alınmıştır. İkinci bölümdeyse entropinin karşı anlamına gelen
negantropi çerçevesinde kültür ve sanatın anlamını tanımlamaya çalışılmıştır. Yakın tarihlerde
konuyla ilgili bazi sanat eserleri de bu bölümde irdelenmiştir. Son bölümde tanımlanan konseptler
çerçevesinde çalışılan sanat yapıtları yer almaktadır.
Bu tezde yer alan çalışmalarımın görsel açıdan soyut dışavurumculuk akımındakı eserlere
benzerliğine rağmen, temel olarak konsept açısından onlardan farklıdır. Çalışmalarımdaki bu
farklılık entropinin merkezi konsept olmasından kaynaklanır. Yok oluşa doğru giden
tekrarlanmaların asıl nedeni entropinin tanımında açıkca ortaya konulmuştur.
Fizik, özellikle yeni fizik ve konuları üzerüninde bir takım araştırmalarla birlikte yaratılan bu
çalışmalar, konsept açısından yeni fizikten esinlenmiştir. Çalışmalarımda anlatılan konularda
ilham kaynağı olmuş ve onlarla birebir ilişkilidirler. | tr_TR |
dc.description.ozet | ÖZET
Sasan Baheri Rad, "Entropinin Görsel Sanattaki İzi", Sanatta Yeterlik Tezi, Ankara, 2018.
Günümüzdeki sanat anlayışı modernizim ve öncesi sanat anlayışına göre diğer bilimlerle daha
fazla iş birliği içersindedir. Bu bilimler ister sosyal bilimler olsun ister fen bilimleri olsun, çağdaş
sanatta önemli rol oynamaktalar. Bu gerçek sanatta disiplinler arası çalışmaların önemini
göstermektedir.
Yaklaşık son yirmi senedir fizik evrene ve insana farklı bir bakış açısıyla yaklaşmaktadır. Bu bakış
açısı, felsefe ve insani bilimlerin de konusu olan yaradılış ve başlangıç meselesi ile varlık ve
yokluk gibi temel konuları yeniden yazmaktadır. Dolaysıyla sanatında bu tartışmalara ilgi duyması
ve dahil olması kaçınılmazdır. Evrenin yavaşca yıpranması ve yokluğa doğru yolculuğu olan
entropi, bu konuların en önemlilerinden sayılabilir.
Bu çalışmanın birinci bölümünde fizik açısından entropi, zaman, kuantum, düzen ve düzensizlik
ve bilginin önemi gibi konular ele alınmıştır. İkinci bölümdeyse entropinin karşı anlamına gelen
negantropi çerçevesinde kültür ve sanatın anlamını tanımlamaya çalışılmıştır. Yakın tarihlerde
konuyla ilgili bazi sanat eserleri de bu bölümde irdelenmiştir. Son bölümde tanımlanan konseptler
çerçevesinde çalışılan sanat yapıtları yer almaktadır.
Bu tezde yer alan çalışmalarımın görsel açıdan soyut dışavurumculuk akımındakı eserlere
benzerliğine rağmen, temel olarak konsept açısından onlardan farklıdır. Çalışmalarımdaki bu
farklılık entropinin merkezi konsept olmasından kaynaklanır. Yok oluşa doğru giden
tekrarlanmaların asıl nedeni entropinin tanımında açıkca ortaya konulmuştur.
Fizik, özellikle yeni fizik ve konuları üzerüninde bir takım araştırmalarla birlikte yaratılan bu
çalışmalar, konsept açısından yeni fizikten esinlenmiştir. Çalışmalarımda anlatılan konularda
ilham kaynağı olmuş ve onlarla birebir ilişkilidirler.
Anahtar Sözcükler: Fizik, Entropi, Negantropi, Düzen, Düzensizlik, Bilgi, Kuantum, Zaman,
Güncel Sanat, Sanat, Resim. | tr_TR |
dc.contributor.department | Resim | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 10178439 | tr_TR |