Show simple item record

dc.contributor.advisorKavak, Bahtışen
dc.contributor.authorDinçer, Elif
dc.date.accessioned2018-01-17T13:22:26Z
dc.date.available2018-01-17T13:22:26Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2017-12-29
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/4186
dc.description.abstractThe purpose of the study is to investigate the impact of emotional intelligence on the role of reference groups for specialty and convenience goods. To test hypotheses, data were collected from 353 participants through a survey. The data were tested by SPSS program with paired sample t test and linear regression analysis. According to the analysis results, the informational and normative role of the reference groups in the product decision has been determined. In this context, there is a significant difference between the roles of the reference groups for specialty and convenience goods. The role of reference groups in the decision to purchase specialty goods is much more than that the role of reference groups in the decision to purchase convenience goods. In addition, in both product categories, the informational role of reference groups is more effective than the normative role. It has also been found that emotional intelligence positively influences the informational role in decision to purchase specialty and convenience goods. However, emotional intelligence did not have a significant effect on the normative role in the decision to purchase specialty and convenience goods.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectduygusal zekatr_TR
dc.subjectreferans grupların rolü
dc.subjectbilgilendirici rol
dc.subjectnormatif rol
dc.subjectsatın alma kararı
dc.titleDuygusal zekanın satın alma kararında referans grupların rolü üzerindeki etkisi: Özellikli ve kolayda mallar için bir araştırmatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÇalışmanın amacı duygusal zekanın, referans grupların rolü üzerindeki etkisini, özellikli ve kolayda mallar için araştırmaktır. Bu doğrultuda oluşturulan hipotezlerin test edilmesi için, kişisel (yüz yüze) görüşme ve çevrimiçi (online) anket yoluyla 353 katılımcıdan veri toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında eşleştirilmiş t testi ve doğrusal regresyon analizi ile test edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, satın alma kararında referans grupların bilgilendirici ve normatif rolü belirlenmektedir. Bu bağlamda özellikli ve kolayda mallar için, referans grupların rolleri arasında anlamlı bir farklılık vardır. Özellikli mal satın alma kararında referans grupların rolü, kolayda mal satın alma kararında referans grupların rolünden daha fazladır. Buna ek olarak her iki ürün kategorisinde, referans grupların bilgilendirici rolü, normatif role göre daha etkilidir. Ayrıca duygusal zekanın, özellikli ve kolayda mal satın alma kararında bilgilendirici rol üzerinde olumlu yönde etki sağladığı tespit edilmiştir. Ancak duygusal zekanın, özellikli ve kolayda mal satın alma kararında normatif rol üzerinde anlamlı bir etkisi bulunamamıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentİşletmetr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record