Endüstriyel Atıkların Plastik Çözümlemeleri
dc.contributor.advisor | Turhan, Çetin | |
dc.contributor.author | Çimen, Tayfun | |
dc.date.accessioned | 2017-10-12T06:54:55Z | |
dc.date.available | 2017-10-12T06:54:55Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-09-18 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/4009 | |
dc.description.abstract | This paper, titled "Plastic Resolutions of Industrial Wastes", deals with the use of industrial wastes in the arts, and being used in art as different plastic solutions over time in addition to industrial wastes has been mentioned. Today's technology is aimed to transform the materials that the system has left itself out in the rapid change process to artistic forms that have their own unique plastic values. While being tried to emphasize the importance of recycling on one hand by using industrial wastes in plastic arts, on the other hand it has being tried to create new artistic living spaces with plastic forms brought into existence. Industrial wastes are used in plastic arts to make industrial society conscious about consumption. It is desirable to emphasize that the natural mineral resources are not infinite and if they are not consciously used, these mines will diminish over time. In order to provide new functionality to industrial wastes, it is desired to be included in the field of art by using various techniques and methods. Many artists who have realized this situation have made attempts to reuse industrial wastes in order to prevent the waste of resource. Utilization of recycled and waste industrial materials can create the awareness of the need to reduce the use of natural resources. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | 1. BÖLÜM ENDÜSTRİYEL ATIK KAVRAMININ ORTAYA ÇIKIŞI.....………………………………..2 2. BÖLÜM ENDÜSTRİYEL ATIKLAR VE SANAT…………………………………………………………………….6 2.1. Endüstriyel Atıkların Sanatta Ortaya Çıkışı………………..……..…………………………………6 2.2. Günümüz Sanatında Endüstriyel Atıkların Yeri Ve Önemi……………………….………..30 3. BÖLÜM UYGULAMALAR…………………………………………………………………………………………………..….31 SONUÇ……………………………………………………………………………….……………………………………….45 KAYNAKÇA……………………………………………………………………………………………….………………46V Görseller Dizini Görsel 1. Endüstriyel Elektronik Atıklar / Industrial Wastes………...………………………….3 Görsel 2. Endüstriyel Sıvı Atıklar / Industrial liguid Wastes.………………………..…...……4 Görsel 3. Endüstriyel Atıkların / Industrial Wastes...……………...………….………………......5 Görsel 4. “1900’’ Paris Dünya Sergisinden / Paris Of the world..…...……...…….…….…...6 Görsel 5. “1900” Paris Dünya Sergisinden Bir Görünüm / Paris Of the word A View……....7 Görsel 6. Picasso, “Gitar”, demir levha, tel, 1913 / Guitar, ironsheet, wire, 1913....….……..8 Görsel 7. Picasso, “Boğa Başı”, 1942 / Bull's Head, 1942...…………….………..……….....9 Görsel 8. Pablo Picasso, “Kadın Başı”, 1931 / Female Head, 1931…………...….………..10 Görsel 9. Vladimir Tatlin, “Köşe Karşıt Rölyef”,1914 / Opposite Corner Relief, 1914…...11 Görsel 10. Marcel Duchamp, ‘‘Bisiklet Tekerleği’’, 1913 / Bicycle Wheel, 1913 .……..…13 Görsel 11. Marcel Duchamp, ‘‘Çeşme’’, 1917 / Fountain. Tate, 1917………….…..………14 Görsel 12. David Smith, ‘‘Tank Totem V’’, 1953-1956 / Tank Totem V, 1953-1956 ...….15 Görsel 13. David Smith, ‘‘Tank Totem I’’, 1952 / Tank Totem I, 1952………..………..….16 Görsel 14. Anthony Alfred Caro, ‘‘Kepçe’’, 1977 / Emma Dipe, 1977.……...…..…...….....17 Görsel 15. Baldaccini César, ‘‘Akrep’’, 1955 / Scorpion, 1955 .........……………..……..…18 Görsel 16. Baldaccini César, ‘‘Sarı Buick’’, 1962 / Yellow Buick,1962……...……….…....20 Görsel 17. Jean Tinguely, ‘‘New York’a Saygı’’, 1960 / Homoge To York, 1960.………...22 Görsel 18. Jean Tinguely, Baluba III, 1961 / Baluba III, 196 .…………….………………..23 Görsel 19. John Chamberlain, ‘‘Şapka Şeridi’’, 1960 / Hat Band, 1960 .........…….….…….24 Görsel 20. John Chamberlain, ‘‘Blokaj’’, 1958 / Blockade, 1958..………………………….....25 Görsel 21. Fernandez Arman, ‘‘Uzun Süreli Park’’, 1982 / Long Term Parking, 1982..…...27VI Görsel 22. Fernandez Arman, ‘‘Dolu’’, 1960 / Full, 1960.…...........………………...……..28 Görsel 23. Richard Stankiewicz, ‘‘Kovalamak’’, 1961 / Chase, 1961….....………………..29 Görsel 24. Tayfun Çimen, Geri Dönüşüm, 2017 / Recycling, 2017.…………….…………32 Görsel 25. Tayfun Çimen, Kaos, 2016 / Chaos, 2017.……..………….……...………........33 Görsel 26. Tayfun Çimen, Gezi, 2015 / Travel, 2015 .………………………...………........34 Görsel 27. Tayfun Çimen, İsimsiz, 2017 / Unnamed, 2017..................................................35 Görsel 28. Tayfun Çimen, Yaşamın Kıyısından, 2015 / The Ceostal Life, 2015………..….....36 Görsel 29. Tayfun Çimen, Dans, 2015 / Dance, 2015………………………………………….…….37 Görsel 30. Tayfun Çimen, Yağmur Damlası, 2015 / Rain Drop, 2015……….……………........38 Görsel 31. Tayfun Çimen, Denge, 2015 / Balance, 2015…………….……...…………………..38 Görsel 32. Tayfun Çimen, Arı, 2015 / Aryan, 2015………………….……...…………………...39 Görsel 33. Tayfun Çimen, Gül İle Bülbül, 2017 / Rosebud With Rose,2017……………....…...40 Görsel 34. Tayfun Çimen, Büst, 2017 / Head, 2017….………………………….…………….……41 Görsel 35. Tayfun Çimen, Sıkışma, 2017 / Jamming, 2017……………….….……………........42 Görsel 36. Tayfun Çimen, Kelimeler, 2017 / Words, 2017…………….…...…………………...43 Görsel 37. Tayfun Çimen, Yelkenli, 2017 / Sailboat, 2017………….……...…………………....44 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Endüstriyel atık | tr_TR |
dc.subject | Industrial waste | tr_TR |
dc.subject | Plastik çözümlemeler | |
dc.subject | Tüketim toplumu | |
dc.subject | Geri dönüşüm | |
dc.subject | Plastic solutions | |
dc.subject | Consumption society | |
dc.subject | Recycling | |
dc.title | Endüstriyel Atıkların Plastik Çözümlemeleri | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | “Endüstriyel Atıkların Plastik Çözümlemeleri” başlıklı bu raporda, endüstriyel atıkların sanatta kullanılması üzerinde durulmuş ve endüstriyel atıklara ek olarak farklı plastik çözümlemeler şeklinde sanatta kullanılmasına da değinilmiştir. Günümüz teknolojisinin hızlı değişim süreci içerisinde, sistemin kendisini yeniledikçe dışarıya bırakıp attığı maddelerin, kendine özgü plastik değerler ve çözümlemelerle sanatsal formlara dönüştürülmesi amaçlanmıştır. Plastik sanatlarda endüstriyel atıklar kullanılarak bir yandan geri dönüşümün önemi vurgulanmaya çalışılırken, diğer yandan da meydana getirilen plastik formlarla yeni sanatsal yaşam alanları oluşturulmaya çalışılmıştır. Endüstriyel atıkların plastik sanatlarda kullanılmasıyla endüstri toplumunun tüketim konusunda bilinçlendirilmesi de sağlanmaktadır. Doğal maden kaynaklarının sonsuz olmadığının, bilinçli bir şekilde kullanılmazsa bu madenlerin zamanla azalacağı vurgulanmaktadır. Bu nedenle de endüstriyel atıklara yeni bir işlevsellik kazandırılıp çeşitli teknik ve yöntemler kullanılarak endüstriyel atıklar sanat alanına dâhil edilmek istenmektedir. Bu durumun farkına varan pek çok sanatçı kaynak israfının önlenebilmesi için endüstriyel atıkları yeniden kullanma yönünde girişimlerde bulunmuşlardır. Birçok endüstriyel atık malzeme geri dönüşüm veya kullanım yöntemiyle tekrar kazanılmış, bu kazanımlar doğal kaynakların azalmasını sorununa olumlu yönde bir farkındalık oluşturmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Heykel | tr_TR |