Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYönder, Çiğdem
dc.date.accessioned2017-10-12T06:54:30Z
dc.date.available2017-10-12T06:54:30Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-07-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/4007
dc.description.abstractThis research aims to analyze the relation of school space and alternative education in the context of participatory design. This subject examined on Another School İs Possible Association’s Ankara Cooperation, Private İncek Elementary School (The Curious Cat School). Through research, the study aimed to present and uncover spatial processes in school such as planning, designing, building and using. The case is chosen because of its authenticity as an alternative school experience in Turkey and its repurposed old village school building which seems contradictory to its educational approach. Research was conducted through semi structured interviews with actors who take place in spatial processes and workshops conducted with children. The participatory observation method was also used on workshops. This research, carefully designed to fit school and children routines. Research participants tend to be seen as active researchers on research processes. Research results shown that in spite of visionary and theoretically suitable attitude of alternative educational approach and participatory design processes arise from this, school spaces which can promote alternative education experience couldn’t shape physically as a practice of spatial creation in this case. But this case opened a path for investigation through presenting an example of alternative education and participatory design processes arising from this.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKatılımcı Tasarımtr_TR
dc.subjectOkul Mekanı
dc.subjectAlternatif Okul Mekanı
dc.titleKatılımcı Tasarım Yaklaşımları Bağlamında Alternatif Okul Mekanı: Ankara Meraklı Kedi İlkokulu Örneğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetAraştırma alternatif okul ve okul mekanı ilişkisini katılımcı tasarım yaklaşımları çerçevesinde incelemeyi amaçlamaktadır. Bu konu Başka Bir Okul Mümkün Ankara Kooperatifi Özel İncek İlkokulu (Meraklı Kedi İlkokulu) örneğinde incelenmiştir. Çalışmada, alternatif eğitim yaklaşımı doğrultusunda okul mekanının planlanması, tasarımı, inşası, kullanımı gibi yönler aydınlatılarak okul tasarımına ilişkin ihtiyaçların tespiti ve tasarım yöntemine ilişkin önerilerin ortaya koyulması amaçlanmıştır. Örnek okulun hem alternatif eğitim anlamında özgün bir nitelik taşıması hem de ilk başta çelişik gibi görünen atıl bir köy okulundan dönüştürülmüş olması durumu nedeniyle incelemeye değer bulunmuştur. Araştırmada okul mekanlarının üretim ve kullanım süreçlerinin aydınlatılması amacı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler ve çocuklar ile atölye çalışmaları yapılmıştır. Ayrıca atölye çalışmasına bağlı olarak katılımlı gözlem de yapılmıştır. Araştırma okulun günlük rutinine uyum sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Katılımcıların araştırma süreçlerinde birer araştırmacı olarak aktif yer almaları gözetilmiştir. Araştırmanın sonucunda mekan üretim süreçlerinde kuramsal olarak alternatif eğitim yaklaşımı ile uyumlu ve ondan doğan katılımcı tavır ortaya çıkarken, uygulamada bu tavrın alternatif eğitim deneyimine eşlik edecek mekan yaratma pratiğine henüz dönüşememiş olduğu tespit edilmiştir. Ancak örnek Türkiye’deki sayılı alternatif eğitim ve ona bağlı gelişen mekan deneyimini ortaya koyarak, bu alanda katılımcı tasarım yaklaşımlarını yönlendirebilecek bir sorgulamaya araç olabilir niteliktedir.tr_TR
dc.contributor.departmentİç Mimarlık ve Çevre Tasarımıtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster