dc.contributor.advisor | Sarıkavak, Namık Kemal | |
dc.contributor.author | Boyraz, Güliz | |
dc.date.accessioned | 2017-10-12T06:52:29Z | |
dc.date.available | 2017-10-12T06:52:29Z | |
dc.date.issued | 2018-07-25 | |
dc.date.submitted | 2017-07-25 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/4001 | |
dc.description.abstract | This thesis -named “The Production Problems of Kinetic Typography and Experimental
Studies: Animating Yeşilçam Dialogues on the Basis of Typography”- aims to search
for the problems of kinetic typography production, examine development processes
and form a resource in the national literature to the researchers and practitioners.
Bununla birlikte kinetik tipografi üretim sorunlarının araştırılması ve geliştirme
süreçlerinin incelenmesidir. Besides, it is also aimed to animate our cultural works of
art through new media tools.
In part one, the emergence of the term “kinetic typography” is examined starting from
Gutenberg era and it is tried to understand the philosophies such as Futurizm,
Constructivism, Dadaism etc. which let typography to be perceived as “kinetic” before it
really was.
In part two, the definition, development and application fields of kinetic typography
have been explained. Following it comes the processes through which a practitioner
goes in and possible problems of the production of kynetic typography. Some selected
national and international works have been examined under the light of informaton
coming from national and international literature.
In part three, it is given the production processes of kinetic typography applications that
include dialogues from three different Yeşilçam movies. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | KABUL VE ONAY ......................................................................................................... i
BİLDİRİM...................................................................................................................... ii
YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI ............................................. iii
TEŞEKKÜR ................................................................................................................. iv
ÖZET ............................................................................................................................ v
ABSTRACT ................................................................................................................. vi
İÇİNDEKİLER ............................................................................................................. vii
GÖRÜNTÜLER DİZİNİ ................................................................................................ ix
1.BÖLÜM: TİPOGRAFİ VE HAREKET ........................................................................ 1
1.1. TİPOGRAFİNİN TANIMI .................................................................................... 5
1.1.1. Klasik Dönemde Tipografinin İçeriği ve İşlevi ............................................... 7
1.1.2. Modern Dönemin Tipografiye Getirdiği Açılımlar ve Değişim ...................... 11
1.1.2.1. Fütürizm .............................................................................................. 12
1.1.2.2. Konstrüktivizm ..................................................................................... 19
1.1.2.3. Dadaizm .............................................................................................. 22
1.1.2.4. De Stijl ................................................................................................. 25
1.1.2.5. Yeni Tipografi ...................................................................................... 27
1.1.2.6. Amerika’da Modernizm ........................................................................ 32
1.1.2.7. Tipografik Ekspresyonizm (Figüratif Tipografi) ..................................... 34
1.1.2.8. Uluslararası Tipografik Tarz (İsviçre Tasarımı) .................................... 39
1.2. Hareketli Grafikler ve Tipografi ..................................................................... 44
1.3. Masaüstü Yayıncılık ve Sonrası Gelişmeler ................................................. 52
1.3.1. Postmodern Tipografinin Katkıları ve Olasılıkları ........................................ 56
2. BÖLÜM: KİNETİK TİPOGRAFİ .............................................................................. 61
2.1. Kinetik Tipografinin Tanımı ........................................................................... 63
2.2. Kinetik Tipografinin Gelişimi ......................................................................... 70
2.3. Kinetik Tipografi Uygulama Alanları ............................................................. 85
2.3.1. Film Jenerikleri ........................................................................................... 85
2.3.2. Televizyon Yayıncılığı ................................................................................ 93
2.3.3. Televizyon Reklamcılığı ........................................................................... 103
2.3.4. Kurumsal Logo ve Etkinlik Proje Sunumları.............................................. 110
viii
2.3.5. Kamu Hizmeti Duyuruları ......................................................................... 117
2.3.6. Müzik videosu .......................................................................................... 120
2.3.7. Video Sanatı ............................................................................................ 125
2.4. Kinetik Tipografi Üretim Süreçleri ............................................................... 130
2.4.1. Öykü Panosu (Storyboard) ....................................................................... 131
2.4.2. Kurgu ....................................................................................................... 133
2.4.3. Çerçeve En/Boy Oranı ............................................................................. 135
2.4.4. Hareketlendirme ...................................................................................... 137
2.4.5. Montaj ...................................................................................................... 139
2.5. Kinetik Tipografi Üretiminde Temel Sorunsallar ........................................ 140
2.5.1. Kamera .................................................................................................... 140
2.5.2. Işık ........................................................................................................... 145
2.5.3. Renk ........................................................................................................ 147
2.5.4. Ses .......................................................................................................... 149
2.5.5. Yazı Karakteri .......................................................................................... 151
2.6. Seçilmiş Kinetik Tipografi Uygulamalarının İncelenmesi .......................... 154
3. BÖLÜM: UYGULAMA ÇALIŞMASI ..................................................................... 165
3.1. Neşeli Günler ................................................................................................ 165
3.2. Ah Nerede ..................................................................................................... 170
3.3. Selvi Boylum Al Yazmalım ........................................................................... 177
SONUÇ .................................................................................................................... 184
KAYNAKÇA ............................................................................................................. 186 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | tr_TR |
dc.subject | Tipografi | tr_TR |
dc.subject | Hareketli Grafikler | |
dc.subject | Kinetik Tipografi | |
dc.subject | Grafik Tasarım | |
dc.title | Kinetik Tipografi Uygulamalarının Üretim Sorunları ve Deneysel Çalışmalar: Yeşilçam Diyaloglarının Tipografik Temelde Canlandırma Yöntemiyle Hareketlendirilmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | “Kinetik Tipografi Uygulamalarının Üretim Sorunları Ve Deneysel Çalışmalar: Yeşilçam
Diyaloglarının Tipografik Temelde Canlandırma Yöntemiyle Haraketlendirilmesi” konu
başlıklı tez çalışmasının amacı ulusal literatürde araştırmacılara ve uygulayıcılara yol
gösterecek bir kaynak oluşturmaktır. Bununla birlikte kinetik tipografi üretim
sorunlarının araştırılması ve geliştirme süreçlerinin incelenmesidir. Ayrıca kültürümüze
ait eserlerin yeni medya araçlarıyla yeniden canlandırılmasını sağlamaktır.
Tezin ilk bölümünde, tipografi tanımının ortaya çıkmasını sağlayan Gutenberg
döneminden başlayarak, tipografinin “kinetik” hale gelmeden önce bile hareketli olarak
algılanmasını sağlayan Fütürizm, Konstrüktivizm, Dadaizm gibi akımlar incelenmiş ve
kinetik tipografinin ortaya çıkışı açıklanmıştır.
İkinci bölümde, kinetik tipografi başlığı altında kinetik tipografinin tanımı, gelişimi,
uygulama alanları incelendikten sonra kinetik tipografi uygulaması yaparken hangi
süreçlerden geçtiği ve ugulama sırasında karşılaşılacak sorunsallar ele alınmıştır. Elde
edilen veriler ışığında ulusal ve uluslararası çalışmalar arasından uygun bulunan
örnekler incelenmiştir.
Üçüncü bölüm, yapılan araştırmalardan yapılan çıkarımlar sonucunda yeşilçam
sinemasından seçilen 3 farklı filmdeki diyalogların kinetik tipografi uygulamasındaki
yapım aşamalarını içermektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Grafik | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 111196 | tr_TR |