Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGültekin, Beyza
dc.contributor.authorSaraç, Mehmet Kutlu
dc.date.accessioned2017-08-01T06:26:39Z
dc.date.available2017-08-01T06:26:39Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-06-01
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3818
dc.description.abstractThe aim of the study is to examine the direct impact of perceived fit, store image and parent brand quality on the extended brand; and to investigate the moderation role of parent brand quality in the influence of perceived fit on the extended brand perceived quality. For this aim, the hypotheses in the proposed model are tested with the data obtained from 200 participants in Ankara. According to the results of path analysis, the perceived quality of parent brand has a positive influence on the extended brand quality. It has been concluded that the perceived fit has a positive effect on the perceived quality of extended brand. Moreover, according to the results of the process analysis, there is a moderating role of parent brand quality in the relationship between perceived fit and product quality of the extended brand. On the other hand, store image do not have an influence on extended brand perceived quality.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL VE ONAY i BİLDİRİM ii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI iii ETİK BEYAN iv TEŞEKKÜR x ÖZET vii ABSTRACT viii İÇİNDEKİLER ix TABLOLAR DİZİNİ xii ŞEKİLLER DİZİNİ xiii GİRİŞ 1 1. BÖLÜM 5 ALGILANAN UYUMUN GENİŞLETİLMİŞ MARKA ALGILANAN KALİTESİNE ETKİSİNDE ANA MARKA KALİTESİNİN DÜZENLEYİCİLİK ROLÜ 5 1.1 MARKA GENİŞLETME KAVRAMI VE ÖNEMİ 5 1.1.1 Marka ve Önemi 5 1.1.2 Marka Geliştirme Modelleri ve Önemi 6 1.1.2.1 Marka Geliştirme Modelleri 6 1.1.2.2 Marka Genişletme Stratejisi ve Önemi 8 1.1.2.2.1 Marka Genişletme Stratejisi 8 1.1.2.2.2 Marka Genişletme Stratejisinin Önemi 10 1.2 ALGILANAN UYUM 12 1.3 MAĞAZA İMAJI KAVRAMI VE ÖNEMİ 15 1.3.1 Perakendecilik Kavramı 15 1.3.2 Mağaza imajı Kavramı ve Önemi 16 1.3.2.1 İmaj Kavramı 16 1.3.2.2 İmajın Önemi 17 1.3.2.3 Mağaza İmajı Kavramı 19 1.3.2.4 Mağaza İmajının Önemi 21 1.3.3 Mağaza İmajı Boyutları 22 1.3.3.1 Ürün 23 1.3.3.1.1 Çeşitlilik 24 1.3.3.1.2 Ürün Dizisi Derinliği/ Ürün Karması Derinliği 26 1.3.3.2 Mağaza Atmosferi 27 1.3.3.2.1 Fiziksel Özellikler 28 1.3.3.2.2 Ortam 31 1.3.3.2.3 Sosyal Özellikler 33 1.3.3.3 Fiyat 36 1.3.3.4 Erişilebilirlik 38 1.4 ALGILANAN KALİTE VE ÖNEMİ 39 1.4.1 Kalite Kavramı 39 1.4.2 Algılanan Kalite 40 1.4.3 Algılanan Kalitenin Önemi 42 1.5 KAVRAMLAR ARASI İLİŞKİLER 45 1.5.1 Mağaza İmajının, Genişletilmiş Markanın Algılanan Kalitesine Etkisi 45 1.5.2 Ana Marka Kalitesinin, Genişletilmiş Markanın Kalitesine Etkisi 47 1.5.3 Algılanan Uyumun Markanın Algılanan Kalitesine Etkisi 50 1.5.4 Algılanan Uyumun Genişletilmiş Marka Algılanan Kalitesine Etkisinde Ana Marka Algılanan Kalitesinin Düzenleyicilik Rolü 53 2. BÖLÜM 57 UYGULAMA 57 2.1 UYGULAMANIN ÖNEMİ 57 2.2 UYGULAMANIN YÖNTEMİ 59 2.2.1 Perakende Mağaza ve Örneklem Seçimi 59 2.2.2 Soru Kâğıdının Hazırlanması 60 2.2.2.1 Mağaza İmajının Ölçümüne Yönelik İfadeler 61 2.2.2.2 Ana Markanın Kalitesine Yönelik İfadeler 63 2.2.2.3 Genişletilmiş Marka Algılanan Kalitesi ve Algılanan Uyuma Yönelik İfadeler 64 2.2.2.4 Demografik Özelliklerin Ölçümüne Yönelik Sorular 65 2.2.3 Soru Kâğıdının Ön Testi 65 2.2.4 Soru Kâğıdının Uygulanması 67 2.2.5 Verilerin Ön Analizi 68 2.2.5.1 Örneklemin Demografik Özellikleri 68 2.2.5.2 Verilerin Kodlanması 69 2.2.5.3 Ölçeklerin Güvenilirlik Analizleri 69 2.2.5.4 Verilerin Normallik Kontrolü 71 2.2.5.5 Verilerin Dağılımına İlişkin Analiz ve Yorumlar 74 2.3 HİPOTEZLERİN TEST EDİLMESİ 79 SONUÇ 85 3.1 SONUÇ VE TARTIŞMA 85 3.2 ARAŞTIRMANIN KISITLARI VE GELECEK ARAŞTIRMALAR İÇİN ÖNERİLER 88 3.3 YÖNETİCİLER İÇİN ÖNERİLER 90 KAYNAKÇA 92 EK 1. GÖNÜLLÜ KATILIM FORMU VE ANKET 109 EK 2. ORJİNALLİK RAPORU 112 EK 3. ETİK KOMİSYONU İZNİ 113tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMarka Genişletmetr_TR
dc.subjectMağaza İmajı
dc.subjectMağaza İmajı Boyutları
dc.subjectAlgılanan Kalite
dc.subjectAlgılanan Uyum
dc.titleMarka genişletme stratejisi çerçevesinde mağaza imajı, algılanan uyum ve algılanan kalitenin incelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, algılanan uyum, mağaza imajı ve ana marka kalitesinin genişletilmiş markaya doğrudan etkisini ve algılanan uyumun genişletilmiş marka algılanan kalitesine etkisinde ana marka kalitesinin düzenleyicilik rolünü araştırmaktır. Bu amaçla, oluşturulan modeldeki hipotezler Ankara’da ikamet eden 200 katılımcıdan elde edilen verilerle test edilmektedir. Yol analizinden elde edilen sonuçlara göre. Algılanan uyumun genişletilmiş markanın algılanan kalitesine olumlu yönde etkisi bulunmaktadır. Benzer olarak, ana markanın algılanan kalitesinin genişletilmiş marka algılanan kalitesinde olumlu yönde etkisi tespit edilmiştir. Ayrıca process analizi sonuçlarına göre, algılanan uyumun genişletilmiş markanın algılanan kalitesine etkisinde ana marka algılanan kalitesinin düzenleyici rolü bulunmaktadır. Diğer taraftan, mağaza imajı genişletilmiş marka algılanan kalitesini etkilememektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentİşletmetr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster