Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan Tektaş, Öznur
dc.contributor.authorUğur, Begüm
dc.date.accessioned2017-07-28T13:08:45Z
dc.date.available2017-07-28T13:08:45Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-06-02
dc.identifier.citationUğur, B. (2016). Benlik Uyumu ve Fonksiyonel Uyumun Tüketici-Marka Bağı Üzerindeki Etkisi: Cep Telefonu Kullanıcıları Üzerine Bir Çalışma, (Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3783
dc.description.abstractThe present study aims to explore the direct effects of self congruity and functional congruity on consumer-brand engagement and functional congruity’s role as a mediator on the effect self-congruity on consumer-brand engagement. Primary data was preferred for the model testing. For this purpose, data was collected from 350 participants living in Ankara. In order to test the hypoteses, multiple regression and bootstrapping analyses were used. The results of the analyses show that self congruity and functional congruity of mobile phone users affects consumer-brand engagement positively. Furthermore, it is revealed that functional congruity has a mediator role on the relationship between self congruity and consumer-brand engagementtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBenlik Uyumutr_TR
dc.subjectFonksiyonel Uyum
dc.subjectTüketici-marka bağı
dc.titleBenlik Uyumu ve Fonksiyonel Uyumun Tüketici-Marka Bağı Üzerindeki Etkisi: Cep Telefonu Kullanıcıları Üzerine Bir Çalışmatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, benlik uyumu ve fonksiyonel uyumun, tüketici-marka bağı üzerindeki doğrudan etkileri ile fonksiyonel uyumun, benlik uyumunun tüketici-marka bağına etkisindeki aracılık rolünün belirlenmesidir. Araştırmanın modelinin testinde birincil veriden yararlanılmıştır. Bu amaçla, Ankara’da yaşayan 350 hanehalkından anket yoluyla veri toplanmıştır. Oluşturulan hipotezlerin test edilmesi için Çoklu Regresyon Analizi ve Bootstrapping yöntemi kullanılmıştır. Bu testler sonucunda, cep telefonu kullanıcılarının benlik uyumu ve fonksiyonel uyumunun, tüketici-marka bağını olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Buna ek olarak, fonksiyonel uyum, benlik uyumunun tüketici-marka bağına etkisine aracılık ettiği ortaya konmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentİşletmetr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record