dc.contributor.advisor | Ertek, Mehmet Hakan | |
dc.contributor.author | Lara, Kahya | |
dc.date.accessioned | 2017-07-25T08:22:18Z | |
dc.date.available | 2017-07-25T08:22:18Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-06-14 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/3745 | |
dc.description.abstract | In the first part, the exact meaning of space setup has been clearly explained before
perception of space and it’s constituent parts have been probed into and studied in
detail.
In the second part, the meaning of modern architecture, how it was formed and what
stages it went through have been examined and explained with examples, where
architectural movements particularly containing the selected examples have been used.
In the third part, modernism period has been scrutinized to the finest detail, European
examples have been used for a general view and then it was narrowed down to select
and detail pioneering architects and manifestations of modern age. Housing structures
deemed to be the best examples to overall approach styles have been selected and then
examined and analysed in terms of their manifestations. The examined housing
structures have been compared to each other to find a common modern language.
In the fourth part, the historical development of the main title of the study, modernism
era in Turkey, has been examined and architects and housing examples adopting current
modern architectural approach in Turkey have been selected.
In the fifth part, by making the European examples a starting point, the housing
structures of modern Turkish architects, with same or similar characteristics, have been
selected, analysed and compared to each other, before being assessed and examined
within the frame of the manifests formed by the European examples. At the end of this
assessment, we questioned whether we do have modern structures in Turkey that can set
an example or if we do have a correct grasp of the term modern. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | KABUL VE ONAY………………………………………………………………....…..i
BİLDİRİM……………………………………………………………………….....……ii
ADAMA...............................………………………………………………....……….iii
TEŞEKKÜR…....………………………………………………………….....………..iv
ÖZET…...........……………………………………………………………....…………v
ABSTRACT.........................................................................................................vi
İÇİNDEKİLER………………………………………………………………....…...…vii
TABLOLAR DİZİNİ ............ ………………………………………………....………x
ŞEKİLLER DİZİNİ ..............………………………………………………....……….xi
1.BÖLÜM : GİRİŞ.................……………………………………………………...…1
1.1. Araştırmanın Amacı ve Konuya Yaklaşım……………………....…1
1.2. Araştırmanın Yöntemi ve Kapsam……………………...……...…...2
1.3. Hedeflenen Sonuç…..........................……………………………....2
2. BÖLÜM : MEKAN.......................………….……………………………...………3
2.1. Mekanın Tanımı ve Çeşitleri……………………………………....…..3
2.2. Mekan ve İç Mekan Algısı..……………………………………...……..8
2.3. İç Mekan Kavramı..................…………………………………….…..10
2.4. İç Mekanı Oluşturan Bileşenler...…………………………………..12
3. BÖLÜM: MODERENİZMİN ORTAYA ÇIKIŞI VE MODERN MİMARİNİN
BAŞLANGICI….........................................................……………………….…...14
3.1. Modernin Anlamı …...................……...…………………….………..14
3.2. Modern Düşünce…...................…………………………………..….16
3.3. Modernizm….............................…………………………………..….18
3.4. Modern Mimari Söylemini Oluşması............................................21
3.5. Modern Mimarinin Oluşumunda Rol Oynayan Faktörler............23
3.6. Modern Mimarlık Dönemini İçeren Ve Seçilen Mimarların
Etkilendiği Akımlar.......................................................................26
3.6.1. Konstrüktivizim…....………………………………….............26
3.6.2. De Stijl……….............…………………………….................27
3.6.3. Bauhaus........................………………………………………30
3.6.4. Pürizm................……………………………………………...31
3.6.5. Rasyonalizm.............................…………………………...…33
3.6.6. Brütalizm......................................…………………………...34
4. BÖLÜM: MODERN MİMARİ’DE ÖNCÜLER FİKİR VE YAPITLAR............36
4.1. Avrupa’da Modern Mimarlık Dönemi.............................................36
4.2. Modern Dönemin Öncü Mimarları ve Seçilen Konut Yapıları.....42
4.2.1. Le Corbusier / Villa Savoye................................................44
4.2.2. Ludwig Mies Van Der Rohe / Farnsworth Evi.....................52
4.2.3. Philip Johnson / Cam Ev.....................................................59
4.2.4. Tadao Ando / Azuma Evi....................................................64
4.3. Seçilen Konut Yapılarının Mekan Analiz Şeması.........................71
5. BÖLÜM: ÇAĞDAŞ TÜRK MİMARLARDAN MODERN MEKAN
ÖRNEKLERİ......................................................................................................72
5.1. Türkiye’de Modern Mimarlık Dönemi............................................72
5.2. Günümüz Modern Türk Mimarları ve Seçilen Konut Yapıları......77
5.2.1. Şevki Pekin / Dikili’de Yazlık Ev..........................................78
5.2.2. Boran Ekinci / Filip Armam Evi...........................................84
5.2.3. Han Tümertekin / B2 Evi.....................................................88
5.2.4. Han Tümertekin / Sm Evi....................................................93
5.3. Seçilen Konut Yapılarının Mekan Analiz Şeması.........................97
6. BÖLÜM: DEĞERLENDİRME VE SONUÇ..................................................98
KAYNAKÇA………………………………………………………………………...105
ÖZGEÇMİŞ......................................................................................................111 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | modernizm | tr_TR |
dc.subject | modern mimarlık | |
dc.subject | modern konut | |
dc.subject | modern mekan | |
dc.subject | Türkiye’de modern konut | |
dc.title | Modernizm Bağlamında Günümüz Türk İç Mekan Tasarımına Bir Yaklaşım | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Birinci bölümde, mekan kurgusunun ne anlama geldiğini net bir ifade ile tam anlam
karşılığını açıklayıp mekan algısı, iç mekan kavramı ve bileşenleri araştırılıp detaylı bir
şekilde incelenmiştir.
İkinci bölümde, modern mimarinin anlamı, nasıl oluştuğu ve seçilen örneklerin özellikle
yer aldığı mimari akımlar seçilerek ne gibi evrelerden geçtiği incelenip örnekler ile
açıklanmıştır.
Üçüncü bölümde, modernizim dönemi mercek altına alınarak en ince ayrıntısına kadar
incelendikten sonra, Avrupa örneklerinden yola çıkılarak genel bir bakış ve daha sonra
çemberi daraltarak seçilen modern dönemin öncü mimarları ve manifestoları
detaylandırılmıştır. Genel yaklaşım biçimlerine en iyi örnek sayılabilecek konut yapıları
seçilerek, manifestoları çerçevesinde incelenmiş ve analiz edilmişitr. İncelenen konut
yapıları birbirleri ile karşılaştırılarak ortak bir modern dil aranmıştır.
Dördüncü bölümde, araştırmanın ana konu başlığı olan Türkiye’de modernizim dönemi
tarihsel gelişimi incelenip, Türkiye’de günümüz modern mimarlık yaklaşımını
benimseyen mimarlar ve konut örnekleri seçilmiş ve analiz edilmiştir.
Beşinci bölümde, Avrupa örneklerinden yola çıkılarak yapılar arasında aynı dili veya
benzerlik taşıyan çağdaş Türk mimarlarının konut yapıları seçilerek, analiz edilip bir
birleri ile karşılaştırıldıktan sonra, Avrupa örneklerinin oluşturduğu manifestolar
çerçevesinde değerlendirilip incelenmiştir. Bu değerlendirmenin sonucunda Türkiye’de
ne derecede örnek sayılabilecek modern yapılara sahip olduğumuz veya bu modern
terimini doğru anlayıp anlamadığımız sorgulanmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | tr_TR |