Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorNazlıaka, Ş İzzet
dc.contributor.authorÇaylı, Damla
dc.date.accessioned2017-07-25T08:20:21Z
dc.date.available2017-07-25T08:20:21Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-06-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3742
dc.description.abstractIn this study, Op.5 No.1, No.2 for fortepiano and Violoncello sonatas composed by the famous German composer of the classical period Ludwig van Beethoven is analyzed from a point of view of form, tonality, harmony in historical period in order to give information to composer and performers who might benefit from it. Moreover, it was aimed to provide performance and educational convenience.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER BİLDİRİM............................................................................................................ii KABUL VE ONAY ..............................................................................................ii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI .............................iii TEŞEKKÜR .......................................................................................................iv ÖZET .................................................................................................................iii ABSTRACT .......................................................................................................iv İÇİNDEKİLER.....................................................................................................v TABLOLAR DİZİNİ...........................................................................................vii GİRİŞ ..................................................................................................................1 1. BÖLÜM...........................................................................................................2 1.1 ARAŞTIRMANIN AMACI ..........................................................................2 1.2 ARAŞTIRMANIN ÖNEMİ ..........................................................................2 1.3 ARAŞTIRMANIN YÖNTEMLERİ...............................................................2 2. BÖLÜM...........................................................................................................3 LUDWIG VAN BEETHOVEN’IN OP.5 NO.1, NO.2 FORTEPİANO VE VİYOLONSEL İÇİN YAZILMIŞ SONATLARININ MÜZİK TARİHİNDEKİ YERİ .3 2.1 SONATLARIN ORTAYA ÇIKIŞI...............................................................3 2.2 BERNHARD ROMBERG’İN HAYATI VE BEETHOVEN İLE OLAN ETKİLEŞİMİ .............................................................................................4 2.3 JEAN LOUİS DUPORT VE BEETHOVEN ................................................6 3. BÖLÜM...........................................................................................................8 DÖNEMİN VİYOLONSELİ VE FORTEPİANO....................................................8 3.1. VİOL AİLESİ.............................................................................................8 3.2 DÖNEMİN VİYOLONSELİ.......................................................................10 3.2.1. Da Chiesa.........................................................................................10 3.2.2. Da Camara .......................................................................................10 3.3 ARŞE VE TELLER.................................................................................12 3.4 FORTEPİANO ........................................................................................13 4. BÖLÜM.........................................................................................................15 LUDWIG VAN BEETHOVEN’IN OP.5 NO.1 VE NO.2 FORTEPİANO VE VİYOLONSEL SONATLARININ İNCELENMESİ .............................................15vi 4.1 FORM VE ARMONİK ANALİZ ................................................................15 4.2 KAYIT ÖRNEKLERİ..............................................................................105 SONUÇ...........................................................................................................109 KAYNAKÇA ...................................................................................................110tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectLudwig van Beethoventr_TR
dc.subjectViyolonsel
dc.subjectSonat
dc.subjectOp. 5
dc.subjectBernard Romberg
dc.subjectJean Pierre Duport
dc.subjectPiyano
dc.titleLudwig Van Beethoven’in Op.5 No.1, No.2 Fortepiano ve Viyolonsel için Yazılmış Sonatlarının Armoni, Form ve Tarihsel Açıdan İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada Klasik dönemin ünlü Alman bestecisi Ludwig van Beethoven’ın bestelemiş olduğu Op.5 No.1, No.2 fortepiano ve viyolonsel için yazılmış sonatları form, tonalite, armoni ve tarihsel bakımdan inceleyerek, eserleri çalışacak viyolonselcilerin eserlerle ve besteciyle ilgili ayrıntılı bilgi edinebilmesi amaçlanmış ve yorumlama kolaylıklarının ortaya çıkarılması hedeflenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentYayılı Çalgılartr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster