dc.contributor.advisor | Nazlıaka, Ş İzzet | |
dc.contributor.author | Çaylı, Damla | |
dc.date.accessioned | 2017-07-25T08:20:21Z | |
dc.date.available | 2017-07-25T08:20:21Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-06-13 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/3742 | |
dc.description.abstract | In this study, Op.5 No.1, No.2 for fortepiano and Violoncello sonatas
composed by the famous German composer of the classical period Ludwig
van Beethoven is analyzed from a point of view of form, tonality, harmony in
historical period in order to give information to composer and performers who
might benefit from it. Moreover, it was aimed to provide performance and
educational convenience. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | İÇİNDEKİLER
BİLDİRİM............................................................................................................ii
KABUL VE ONAY ..............................................................................................ii
YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI .............................iii
TEŞEKKÜR .......................................................................................................iv
ÖZET .................................................................................................................iii
ABSTRACT .......................................................................................................iv
İÇİNDEKİLER.....................................................................................................v
TABLOLAR DİZİNİ...........................................................................................vii
GİRİŞ ..................................................................................................................1
1. BÖLÜM...........................................................................................................2
1.1 ARAŞTIRMANIN AMACI ..........................................................................2
1.2 ARAŞTIRMANIN ÖNEMİ ..........................................................................2
1.3 ARAŞTIRMANIN YÖNTEMLERİ...............................................................2
2. BÖLÜM...........................................................................................................3
LUDWIG VAN BEETHOVEN’IN OP.5 NO.1, NO.2 FORTEPİANO VE
VİYOLONSEL İÇİN YAZILMIŞ SONATLARININ MÜZİK TARİHİNDEKİ YERİ .3
2.1 SONATLARIN ORTAYA ÇIKIŞI...............................................................3
2.2 BERNHARD ROMBERG’İN HAYATI VE BEETHOVEN İLE OLAN
ETKİLEŞİMİ .............................................................................................4
2.3 JEAN LOUİS DUPORT VE BEETHOVEN ................................................6
3. BÖLÜM...........................................................................................................8
DÖNEMİN VİYOLONSELİ VE FORTEPİANO....................................................8
3.1. VİOL AİLESİ.............................................................................................8
3.2 DÖNEMİN VİYOLONSELİ.......................................................................10
3.2.1. Da Chiesa.........................................................................................10
3.2.2. Da Camara .......................................................................................10
3.3 ARŞE VE TELLER.................................................................................12
3.4 FORTEPİANO ........................................................................................13
4. BÖLÜM.........................................................................................................15
LUDWIG VAN BEETHOVEN’IN OP.5 NO.1 VE NO.2 FORTEPİANO VE
VİYOLONSEL SONATLARININ İNCELENMESİ .............................................15vi
4.1 FORM VE ARMONİK ANALİZ ................................................................15
4.2 KAYIT ÖRNEKLERİ..............................................................................105
SONUÇ...........................................................................................................109
KAYNAKÇA ...................................................................................................110 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Ludwig van Beethoven | tr_TR |
dc.subject | Viyolonsel | |
dc.subject | Sonat | |
dc.subject | Op. 5 | |
dc.subject | Bernard Romberg | |
dc.subject | Jean Pierre Duport | |
dc.subject | Piyano | |
dc.title | Ludwig Van Beethoven’in Op.5 No.1, No.2 Fortepiano ve Viyolonsel için Yazılmış Sonatlarının Armoni, Form ve Tarihsel Açıdan İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada Klasik dönemin ünlü Alman bestecisi Ludwig van Beethoven’ın
bestelemiş olduğu Op.5 No.1, No.2 fortepiano ve viyolonsel için yazılmış
sonatları form, tonalite, armoni ve tarihsel bakımdan inceleyerek, eserleri
çalışacak viyolonselcilerin eserlerle ve besteciyle ilgili ayrıntılı bilgi
edinebilmesi amaçlanmış ve yorumlama kolaylıklarının ortaya çıkarılması
hedeflenmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yayılı Çalgılar | tr_TR |