Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErdener, Ali Turgay
dc.contributor.authorEyüboğlu, Yiğit Can
dc.date.accessioned2017-07-25T08:19:52Z
dc.date.available2017-07-25T08:19:52Z
dc.date.issued2017-07
dc.date.submitted2017-07-07
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3741
dc.description.abstractEYÜBOĞLU, Yiğit Can. A Curriculum (Teaching Program) Proposal For Solfege – Dictation – Theory Course In Department Of Music At Department Of Secondary School Of Music, Master’s Thesis, Ankara, 2017. In this study, general structure of Secondary Schools of Music and Ballet which are connected to Institution of Higher Education, content of 5th Grade Solfege - Dictation - Theory Class, globally accepted curriculum development models which are also accepter in Turkey and the curriculum development models of Ministry of Education (MEB) are analyzed. Similar procedures and methods are also analyzed. As part of literatüre searching, 5th Grade Solfege - Dictation - Theory Class Curriculum Proposal is prepared. In order to address the needs in the process of program development, a survey was conducted for teachers of 5th Grade Instrument Class in Hacettepe University Secondary School of Music and Ballet/Music Major. Data was resolved and reached to findings with descriptive analysis and content analysis. In direction of findings obtained from the applied needs assessment Survey, gains in development period of 5th Grade Solfege - Dictation - Theory Class Syllabus, content and learning-teaching process were determined. In direction of determined gains, the content was divided into eight units. Therewithal, examples related to music field for taxonomy of Bloom, methods and techniques related to studies of solfege - dictation were presented. Keywords Solfege, theory, dictation, teaching program, solfege teching methods, techniquestr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL ve ONAY i BİLDİRİM ii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI iii ETİK BEYAN iv TEŞEKKÜR v ÖZET vi ABSTRACT vii İÇİNDEKİLER viii TABLOLAR DİZİNİ xii ŞEKİLLER DİZİNİ xiv SİMGELER VE KISALTMALAR DİZİNİ xv 1. GİRİŞ 1 1.1. Problem Durumu 1 1.2. Araştırmanın Amacı ve Önemi 11 1.3. Problem Cümlesi 12 1.3.1. Alt Problemler: 12 1.4. Sayıltılar: 13 1.5. Sınırlılıklar: 13 1.6. Tanımlar: 14 1.7. Araştırmanın Kuramsal Temeli 15 1.7.1. Öğrenme 15 1.7.1.1. Öğrenme Kuramları 16 1.7.1.1.1. Klasik Koşullanma 17 1.7.1.1.2. Edimsel Koşullanma 22 1.7.1.2. Öğrenme İlkeleri 24 1.7.1.3. Öğrenme Stratejileri 26 1.7.2. Öğretim 29 1.7.2.1. Öğretim İlkeleri 29 1.7.2.2. Öğretim Stratejileri 31 1.7.2.6. Solfej – Teori – Dikte Dersine İlişkin Öğretim Yöntemleri – Teknik ve Taktikleri 35 1.7.4. 10 – 11 Yaş Grubunun Bilişsel Gelişim Özellikleri 60 1.7.5. Program Geliştirme 64 1.7.6. Program Geliştirme Süreci 75 1.7.6.1. İhtiyaçların Belirlenmesi 75 1.7.6.2 Genel Hedeflerin Belirlenmesi 77 1.7.6.3. Alanın Kavram, İlke ve Becerilerinin Belirlenmesi 79 1.7.6.4. Öğrenme Alanları ve Alanı Kapsayan Kazanımların Belirlenmesi 79 1.7.6.5. Öğrenme Alanlarının Kapsadığı Ünitelerin/Temaların Belirlenmesi 96 2. YÖNTEM 99 2.1. Araştırmanın Yöntemi 99 2.2. Çalışma Grubu 99 2.2.1. Çalışma Grubunun Özellikleri 99 2.2.2. Katılımcılarla İlgili Demografik Bilgiler 99 2.3. Veri Toplama Araçları 100 2.3.1. İhtiyaç Belirleme Çalışması 100 2.3.2. 2015-2016 Akademik Yılındaki Eylem Araştırması 101 2.3.3. Literatür ve Doküman Taraması 101 2.4. Veri Toplama Araçlarının Uygulanışı 101 2.5. Verilerin İşlenmesi ve Çözümlenmesi 104 2.6. Öğrenme Alanları ve Alanı Kapsayan Kazanımların Belirlenmesi 104 2.7. Ünitelerin Belirlenmesi 105 3. BULGULAR VE TARTIŞMA 106 3.1. Solfej – Dikte – Teori Dersinin Amaçlarına İlişkin Bulgular 106 3.1.1. Öğretmenlerin Solfej – Dikte – Teori Dersinin Amaçları Konusundaki Genel Düşünceleri 106 3.1.2. Öğretmenlerin Solfej – Dikte – Teori Dersinin Neye Hizmet Etmesi Gerektiği Konusundaki Görüşleri 106 3.1.3. Öğretmenlerin Solfej – Teori – Dikte Dersinde ‘Solfej Okuma’ Çalışmasında Kazanması Gerekenler Konusundaki Görüşleri 106 3.1.4. Öğretmenlerin Solfej – Teori – Dikte Dersinde ‘Teori’ Çalışmasında Kazanması Gerekenler Konusundaki Görüşleri 107 3.1.5. Öğretmenlerin Solfej – Teori – Dikte Dersinde ‘Dikte Yazma’ Çalışmasında Kazanması Gerekenler Konusundaki Görüşleri 107 3.1.6. Öğretmenlerin Solfej – Teori – Dikte Dersinde ‘Deşifre Yapma’ Çalışmasında Kazanması Gerekenler Konusundaki Görüşleri 107 3.1.7. Öğretmenlerin 5. Sınıf Solfej - Teori - Dikte Dersinde 16 Ölçülük Tek Sesli, Eşliksiz Ve En Fazla Bir Tane Dinamiğin Yazıldığı ''Deşifre'' Parçalarını Hatasız Seslendirme Çalışmaları’ Hakkındaki Görüşleri 107 3.1.8. Öğretmenlerin İlk Kez Bir Orkestrada Çaldıklarında Solfej - Teori - Dikte Dersi Kaynaklı Karşılaştıkları Sorunlar 108 3.2. Solfej – Dikte – Teori Dersi İçeriğine İlişkin Bulgular 108 3.2.1. Öğretmenlerin Çalgı Dersi Öğretmeni Olarak 5. Sınıf Solfej - Teori - Dikte Dersinden Beklentileri 108 3.2.2. Öğretmenlerin 5. Sınıf Solfej – Dikte – Teori Dersinde Hangi Çalışma Alanlarının Öncelikli Olduğu Konusundaki Görüşleri 109 3.2.3. Öğretmenlerin 5. Sınıf Solfej – Dikte – Teori Dersinde Hangi Açkıları Öğrenmeleri Gerektiği Konusundaki Görüşleri 110 3.2.4. Öğretmenlerin 5. Sınıf Solfej – Dikte – Teori Dersinde Hangi Teori Konularını Öğrenmeleri Gerektiği Konusundaki Görüşleri 110 3.2.5. Öğretmenlerin 5. Sınıf Solfej – Dikte – Teori Dersinde Hangi Teori Konularını İçermesi Gerektiği Konusundaki Görüşleri 111 3.2.6. Öğretmenlerin 5. Sınıf Solfej – Dikte – Teori Dersinde Hangi Teori Konularının Öğretimi Konusundaki Görüşleri 111 3.2.7. Öğretmenlerin 5. Sınıf Solfej – Dikte – Teori Dersinde Kullanılan Solfege des Solfeges 1A İsimli Kitabın Yeterliği Konusundaki Görüşleri 112 3.2.8. Öğretmenlerin 5. Sınıf Solfej – Dikte – Teori Öğrencilerin Metronom Becerisi Kazanması Konusundaki Görüşleri 112 3.2.9. Öğretmenlerin 5. Sınıf Solfej – Dikte – Teori İçeriğinde Orkestra Çalgılarını Tanımaya Yer Verilmesi Konusundaki Görüşleri 112 3.2.10. Öğretmenlerin 5. Sınıf Solfej – Dikte – Teori İçeriğinde Müzik Literatüründen Örneklere Uygulamalı Olarak Yer Verilmesi Konusundaki Görüşleri 113 3.2.11. Öğretmenlerin 5. Sınıf Solfej – Dikte – Teori İçeriğinde Türk Bestecilerinin Eserlerini Tanımaya Yer Verilmesi Konusundaki Görüşleri 114 3.2.12. Öğretmenlerin 5. Sınıf Solfej – Dikte – Teori İçeriğinde Geleneksel Türk Müziği Çalgılarını Tanımaya Yer Verilmesi Konusundaki Görüşleri 114 3.3. Solfej – Dikte – Teori Dersi Öğrenme – Öğretme Sürecine İlişkin Bulgular 114 3.3.1. Öğretmenlerin Solfej – Teori – Dikte Dersinde Hangi Çalışmanın Daha Önemli Olduğu Konusundaki Görüşleri 114 3.3.2. Öğretmenlerin Solfej – Teori – Dikte Sınıfının Hazırlayacağı Mini Solfej Konserleri Konusundaki Görüşleri 115 3.3.3. Öğretmenlerin Solfej – Teori – Dikte Dersinde Eğitici Oyunlara Yer Verilmesi Konusundaki Görüşleri 116 3.3.4. Öğretmenlerin Solfej – Teori – Dikte Dersinde Öğrencilerin Çalgılarıyla Derse Katılmalarını Nasıl Etkileyeceği Konusundaki Görüşleri 116 3.3.5. Öğretmenlerin Solfej – Teori – Dikte Dersine Uzman İcracıların Konuk Edilmesinin Öğrenme – Öğretme Sürecine Etkisi Konusundaki Görüşleri 117 3.3.6. Öğretmenlerin Solfej – Teori – Dikte Dersinde Dikte Çalışmalarının Nasıl Uygulanması Gerektiği Konusundaki Görüşleri 118 3.4. Öğretmenlerin Ek Görüşleri 119 4. SONUÇ ve ÖNERİLER 121 4.1. Sonuçlar 121 4.2. Öneriler 124 4.2.1. Araştırmaya Dönük Öneriler 124 4.2.2. Uygulamaya Dönük Öneriler 125 KAYNAKÇA 127 EKLER DİZİNİ 130 EK 1. 5. Sınıf Solfej – Dikte – Teori Dersi Öğretim Programı Önerisi 131 EK 2. Ünite - Konu Tablosu 182 EK 3. Müzik ve Bale Ortaokulu Müzik Bölümü 5. Sınıf Solfej - Dikte - Teori Dersi için İhtiyaç Belirleme Çalışması Anket Form 184 ORJİNALLİK RAPORU 194 ÖZGEÇMİŞ 196tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesstr_TR
dc.subjectSolfejtr_TR
dc.subjectteoritr_TR
dc.subjectdiktetr_TR
dc.subjectöğretim programıtr_TR
dc.subjectsolfej öğretim yöntem teknikleritr_TR
dc.titleMüzik ve Bale Ortaokulları Müzik Bölümü 5. Sınıf Solfej - Dikte - Teori Dersi için Öğretim Programı Önerisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetEYÜBOĞLU, Yiğit Can. Müzik Ve Bale Ortaokulları Müzik Bölümü 5. Sınıf Solfej – Dikte – Teori Dersi İçin Öğretim Programı Önerisi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2017. Bu çalışmada, Yüksek Öğretim Kurumlarına Bağlı Müzik ve Bale Ortaokulları’nın genel yapısı ve 5. Sınıf Solfej – Dikte – Teori dersinin içeriği, dünyada ve Türkiye’de kabul gören program geliştirme modelleri ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) program geliştirme modelleri incelenmiştir. Çalışmada aynı zamanda var olan yöntem ve metotlar incelenmiş ve analiz edilmiştir. Yapılan literatür taraması çerçevesinde 5. Sınıf Solfej – Dikte – Teori Dersi Öğretim Programı Önerisi hazırlanmıştır. Program geliştirme sürecinde ihtiyaçların belirlenmesi için Hacettepe Üniversitesi Müzik ve Bale Ortaokulu Müzik Bölümü 5. Sınıf Çalgı Dersi öğretmenlerine anket formu kullanılarak Müzik Bölümü 5. Sınıf Solfej – Dikte – Teori dersi için ihtiyaç belirleme çalışması yapılmıştır. Veriler betimsel analiz ve içerik analizi ile çözümlenmiş ve bulgulara ulaşılmıştır. Uygulanan ihtiyaç belirleme çalışmasından elde edilen bulgular doğrultusunda 5. Sınıf Solfej – Dikte – Teori Dersi Öğretim Programı’nın geliştirilmesi sürecinde kazanımlar, içerik ve öğrenme-öğretme durumları belirlenmiştir. Belirlenen kazanımlar doğrultusunda oluşturulan içerik sekiz ünite olarak ünitelendirilmiştir. Çalışmada aynı zamanda Bloom taksonomisi için müzik alanına ilişkin örnekler ve solfej – dikte çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknik önerileri sunulmuştur. Anahtar Sözcükler Solfej, teori, dikte, öğretim programı, solfej öğretim yöntem, teknikleritr_TR
dc.contributor.departmentKompozisyon ve Orkestra Şefliğitr_TR
dc.contributor.authorID10154238tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster