Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKermeli Ünal, Evgenia
dc.contributor.authorSejfovska, Suzan
dc.date.accessioned2017-07-18T10:50:32Z
dc.date.available2017-07-18T10:50:32Z
dc.date.issued2017-07-18
dc.date.submitted2017-06-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3718
dc.description.abstractŞeyh Süleyman Efendi Nakşibendî-Köstendilli was born in 1163 (AD 1750) in Köstendil, which is located today within the borders of Bulgaria. One of the greatest representatives of the Naqshbandi Tarikat in Rumeli, during the end of XVIII. century and the begining of XIX. century was a Sufi and writer who lived in the Balkans. Süleyman Efendi continued his mystical discipline as a member of the Naqshî order until his death and shared his knowledge with his followers and produced works for the future generations. Süleyman Şeyhî was not only a shaykh, but has also wrote works that contain mystical thoughts, feelings and knowledge. It is noteworthy that Süleyman Şeyhî accepts the idea of wahdat-i wujûd although he was a sheikh in to the order of Naqshbendi. Süleyman Şeyhî, who left us many valuable and importal works, made a great contribution to the Sufi world in the Balkans. In this thesis, is transcribed the manuscripts of Şeyhi that found in "Sv. Kliment Ohridski Public and University Library" OMCT II/ 573 in Skopje, Macedonia. The number of Talik manuscripts that we examined is 138 and carries the heading "Mecmua-i Resâil". The Talik manuscript cousist four parts . In our thesis we transcribed the manuscript and we tried to convey the text accuaretly and understandably.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL VE ONAY ................................................................................................... ........i BĠLDĠRĠM ................................................................................................................. .......ii YAYIMLAMA VE FĠKRĠ MÜLKĠYET HAKLARI BEYANI ................................ ......iii ETĠK BEYAN ............................................................................................................ ......iv TEġEKKÜR ..................................... ......................................................................... .......v ÖZET.......................................................................................................................... ......vi ABSTRACT ............................................................................................................... .....vii ĠÇĠNDEKĠLER .......................................................................................................... ....viii GĠRĠġ ......................................................................................................................... .......1tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherTürkiyat Araştırmaları Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectMecmua-i Resâiltr_TR
dc.subjectSüleyman ġeyhî Efendi
dc.subjecttalik el yazması
dc.subjectnakĢıbendi tarîkatı
dc.subjecttasavvuf
dc.subjectBalkanlar
dc.subjectMakedonya
dc.titleMecmua-i Resâil ve Şeyh Süleyman Efendi Nakşibendî – Köstendiltr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetŞeyh Süleyman Efendi Nakşibendî-Köstendilli 1163’te (1750) günümüzde Bulgaristan sınırları içinde bulunan Köstendil’de doğdu. Rumeli’deki en mühim Nakşibendî Tarîkatının büyüklerinden olan, eserlerinde Şeyhî mahlasını kullanan XVIII. yy. sonu ve XIX. yy. başında Balkanlarda yaşamış bir sûfî ve yazarıdır. Süleyman Efendi ömrünün sonuna kadar Nakşı tarîkatına mensup olarak tasavvufî terbiye devam edip ilim ve irfânını yetiştirdiği mürîdleriyle paylaştığı gibi birçok eser telif ederek de gelecek nesillere aktarmıştır. Süleyman Şeyhî sadece bir tarikat şeyhî olarak kalmamış, tasavvufî düşüncelerini, duygularını ve bilgilerini ihtiva eden eserler de meydana getirmiştir. Süleyman Şeyhî’nin Nakşı tarîkatına şeyhi olması yanında vahdet-i vücûd düşüncesini benimsemesi dikkati çekmektedir. Bize çok kıymetlı ve ölümsüz eserler bırakan Süleyman Şeyhî, Balkanlar’da tasavvuf dünyasına büyük katkıda bulunmuştur. Bu tez çalışmasında, Makedonya’nın başkenti Üsküp’te “Sv. Kliment Ohridski Halk ve Üniversite Kütüphanesi”nde bulunan OMCT II/573 numaralı mecmuadaki bir eser ele alınmıştır. İncelediğimiz Talik el yazması eserin varak sayısı 138 olup “Mecmua-i Resâil” başlığını taşımaktadır. Süleyman Şeyhî Efendi’nin ele aldığımız Talik el yazması olan eseri “Mecmua-i Resâil” dört bölümden (risaleden) oluşmaktadır. Çalışmamızda metinleri doğru ve anlaşılan bir şekilde aktarmaya çalıştık ve transkripsiyonu vererek eserleri ortaya koymuş olduk.tr_TR
dc.contributor.departmentTürkiyat Araştırmalarıtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster