Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUçanok, Zehratr_TR
dc.contributor.authorKurt, Deniztr_TR
dc.date.accessioned2017-06-26T05:30:01Z
dc.date.available2017-06-26T05:30:01Z
dc.date.issued2016tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3660
dc.description.abstractThe main aim of this research is to investigate emerging adulthood from the goal-setting perspective in the frame of developmental regulation models and to evaluate the relations between proposed processes and individuals’ well-being through the synthesis of these models. The study sample consists of 396 participants aged between 18-30 and graduated from high school or above. The participants were administered a battery that consists of scales developed in the frame of Developmental Regulation Models along with Views of Life Survey, Rosenberg Self-Esteem Scale, Satisfaction with Life Scale, Loneliness Scale and Brief Symptom Inventory. Questions addressed participants’ life goals and their appraisals of these goals were also included. Both future and past goals were assessed.Qualitative data analysis indicated that emerging adults’ future goals were mostly related with occupation, education and family and their past goals were frequently related with education and occupation. In ttr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEmerging adulthoodtr_TR
dc.titleGelişimsel Düzenleme Modelleri Çerçevesinde Beliren Yetişkinlerde Gelişimsel Hedefler Ve Iyilik Halinin Incelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.callno2016/2920tr_TR
dc.description.ozetAraştırmanın temel amacı gelişimsel düzenleme modelleri çerçevesinde beliren yetişkinlik dönemini hedef belirleme perspektifinden incelemek ve bu modellerin sentezi sonucunda önerilen süreçlerle bireyin iyilik hali arasındaki ilişkileri değerlendirmektir.Araştırmanın örneklemi 18-30 yaşları arasında, en az lise mezunu 396 katılımcıdan oluşmaktadır. Katılımcılara gelişimsel düzenleme modelleri çerçevesinde geliştirilen ölçeklerin yanı sıra, Yaşam Görüşü, Benlik Saygısı, Yaşam Doyumu ve Yalnızlık Ölçeği ile Kısa Semptom Envanterinden oluşan bir form uygulanmış ve yaşamlarındaki hedefleri ve bu hedeflere yönelik değerlendirmelerini içeren bazı sorular yöneltilmiştir. Katılımcıların hem gelecekteki hem de geçmişteki hedefleri değerlendirilmiştir. Niteliksel veri analizi sonucunda, beliren yetişkinlerin geleceğe yönelik en çok meslek, eğitim ve aileyle; geçmişte ise en çok eğitim ve meslekle ilgili hedeflere sahip oldukları ortaya konulmuştur. Gelişimsel hedefler bağlamında elde edilentr_TR
dc.contributor.departmentPsikolojitr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster