dc.contributor.advisor | Uçanok, Zehra | tr_TR |
dc.contributor.author | Bayar, Yusuf | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2017-06-26T05:27:32Z | |
dc.date.available | 2017-06-26T05:27:32Z | |
dc.date.issued | 2016 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/3649 | |
dc.description.abstract | The overarching aim of this study was to investigate the antecedents of parental peermanagement and its consequences on peer relations from both adolescents’ andmothers’ perspectives. First, we examined the predictor role of parental goals andparental beliefs, and characteristics of adolescents and their friends on the parental peermanagement strategies (support, control and prohibiting). Second, we examined thepredictor role of the parental peer management strategies on positive and negativefriendship, and social competence as well as the mediator role of autonomousmotivation in friendship domain. In both models, moderator role of gender, adolescencestage (early and middle adolescence) and autonomy supportive and warm familyclimate were investigated. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Parent peer management strategies | tr_TR |
dc.title | Ergen Ve Anne Bildirimine Göre Ebeveyn Akran Yönetiminin Öncülleri Ve Akran Ilişkileri Açısından Sonuçları | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.callno | 2016/3132 | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın temel amacı, ebeveyn akran yönetiminin öncüllerini ve akran ilişkileriaçısından sonuçlarını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, birinci olarak hem annenininançları ve amaçlarının hem de ergenin ve arkadaşının özelliklerinin destekleme,kontrol ve yasaklama stratejileri üzerindeki yordayıcı rolü incelemiştir. İkinci olarak isesöz konusu stratejilerin olumlu arkadaşlık, olumsuz arkadaşlık ve sosyal yeterliküzerindeki yordayıcı rolü ve bu ilişkide arkadaşlık alanındaki özerk motivasyonun aracırolü incelenmiştir. Önerilen modellerde anne ve ergen raporları kullanılmış, cinsiyet,ergenlik evresi ve özerkliği destekleyici ve sıcak aile iklimi düzeyinin düzenleyicirolleri incelenmiştir.Araştırmanın verileri 2014-15 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Döneminde toplanmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Psikoloji | tr_TR |