Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCansun, Çiçek
dc.contributor.authorDemirci, Emre
dc.date.accessioned2017-06-23T08:46:44Z
dc.date.available2017-06-23T08:46:44Z
dc.date.issued2017-06-06
dc.date.submitted2017-05-29
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3634
dc.description.abstractTrombone; a brass instrument used in many different music varities, is played by a mouthpiece that is chosen by the physical quality of each person. As a result of devoloping experience within long years of playing inthe field, individuals need different equipments for different types of music. The variance in this equipments has an influence on the performer's habits while performing. Because of this, some of the modern-day trombone artists feels the necessity to change mouthpiece rim via which the intercourse with the lips are provided according to their needs. As a proprietary mouthpiece rim provides a cozy performance acoording to the lip structre of the player it also has an effect on the obtained tone colour. The aspired tone color can shift through different materials let the performer reach to fruition with different rims without changing mouthpiece he is accustomed to use and that corresponds his need on stage. In this work, the effect of the replaceable rims, made of brass, stainless steel, chlorophora excels wood and plexiglass, to the obtained sound and the effect of using different materials to the sound color in different types of music and meanwhile the comfort of the performer are analyzed via tests and structured interviews made by some experts in the field.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL VE ONAY i BİLDİRİM ii TEŞEKKÜR iii ÖZET iv ABSTRACT v İÇİNDEKİLER vi KISALTMALAR DİZİNİ ix TABLOLAR DİZİNİ x RESİMLER DİZİNİ xi ÖNSÖZ xii 1. BÖLÜM 1 GİRİŞ 1 1.1. ARAŞTIRMANIN AMACI 1 1.2. ARAŞTIRMANIN ALT AMAÇLARI 1 1.3. ARAŞTIRMANIN ÖNEMİ 2 1.4. ARAŞTIRMANIN VARSAYIMLARI 2 1.5 ARAŞTIRMANIN SINIRLILIKLARI 3 1.6. ARAŞTIRMANIN TANIMLARI 3 2. BÖLÜM: KAVRAMSAL ÇERÇEVE 5 2.1. TROMBON 5 2.1.1. Trombonun Parçaları 7 2.1.2. Trombonun Yapısal Özellikleri 7 2.2. AĞIZLIK 9 2.2.1. Ağızlığın Yapısal Özellikleri 10 2.2.2. Trombon Ağızlığı Çerçevesi (Rim) 10 3. BÖLÜM: YÖNTEM 23 3.1. EVREN ÖRNEKLEM 23 3.2. UYGULAMA İŞLEMİ 23 3.3. UYGALAMADA KULLANILAN DONANIM VE MATERYALLER 27 3.3.1. Pirinç 27 3.3.2. Paslanmaz Çelik 27 3.3.3. İroko (Chlorophora excelsa) Ağacı 28 3.3.4. Pleksiglas 28 3.4. VERİLERİN TOPLANMASI 29 3.5. VERİLERİN ANALİZİ 29 4. BÖLÜM: BULGULAR VE YORUM 30 4.1. PİRİNÇ MATERYAL İLE YAPILAN AĞIZLIK ÇERÇEVESİNİN ÇALIMA ETKİSİ NEDİR? SORUSUNA İLİŞKİN BULGULAR VE YORUM 30 4.2. İROKO (CHLOROPHORA EXCELSA) AĞACI İLE YAPILAN AĞIZLIK ÇERÇEVESİNİN ÇALIMA ETKİSİ NEDİR? SORUSUNA İLİŞKİN BULGULAR VE YORUM 32 4.3. PASLANMAZ ÇELİK MATERYAL İLE YAPILAN AĞIZLIK ÇERÇEVESİNİN ÇALIMA ETKİSİ NEDİR? SORUSUNA İLİŞKİN BULGULAR VE YORUM 34 4.4. PLEKSİGLAS MATERYAL İLE YAPILAN AĞIZLIK ÇERÇEVESİNİN ÇALIMA ETKİSİ NEDİR? SORUSUNA İLİŞKİN BULGULAR VE YORUM 36 5. BÖLÜM: SONUÇ VE ÖNERİLER 39 KAYNAKÇA 40 EKLER 41 EK 1. 41tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAğızlık Çerçevesitr_TR
dc.subjectCaz
dc.subjectKlasik Müzik
dc.subjectTrombon Ağızlığı
dc.subjectTrombon
dc.titleTrombon Ağızlığı Çerçevesinin Trombon Çalımına Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetGünümüzde, farklı müzik türlerinde kullanılan, bakır nefesli ailesine ait bir enstrüman olan trombon; kişinin fiziksel niteliklerine göre tercih edilen ‘ağızlık’ ile çalınmaktadır. Alanda uzun yıllar içinde edinilen tecrübeyle birlikte bireyler müzik türüne göre değişik donanımlara ihtiyaç duyarlar. Bu donanımlardaki değişiklikler icra sırasında çalıcının alışkanlıklarını etkiler. Bu nedenle günümüz bazı trombon sanatçıları, ağızlıkların dudak ile temasın sağlandığı çerçeve bölümünü kendi ihtiyaçları doğrultusunda değiştirme gereksinimi duymaktadırlar. Kişiye özel yapılan ağızlık çerçevesi çalıcının dudak yapısına bağlı olarak konforlu bir çalım sağladığı gibi elde edilen ses rengine de etki eder. Arzu edilen ses rengi farklı müzik türlerine göre değişiklik gösterebilir ve ağızlık çerçevesi değiştirilerek istenilen çeşitlilik elde edilebilir. Ağızlık çerçevesinin farklı materyallerden elde edilmesi çalıcının sahnedeki ihtiyaçlarını karşılayan ve kullanımına alışık olduğu ağızlığı değiştirmeksizin farklı çerçeveler ile sonuca ulaşmasını sağlar. Bu çalışmada pirinç, paslanmaz çelik, iroko ağacı ve pleksiglas materyallerinden üretilen değiştirilebilir ağızlık çerçevelerinin, elde edilen sese etkisi ve farklı materyallere sahip çerçevelerin farklı müzik türlerindeki ses rengine ve çalıcının konforuna etkisi, alanında uzman kişilere test ettirilip bu kişilerle yapılan yapılandırılmış görüşmeler vasıtasıyla incelenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentÜfleme ve Vurmalı Çalgılartr_TR
dc.contributor.authorID10149351tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster