dc.contributor.advisor | Cansun, Çiçek | |
dc.contributor.author | Demirci, Emre | |
dc.date.accessioned | 2017-06-23T08:46:44Z | |
dc.date.available | 2017-06-23T08:46:44Z | |
dc.date.issued | 2017-06-06 | |
dc.date.submitted | 2017-05-29 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/3634 | |
dc.description.abstract | Trombone; a brass instrument used in many different music varities, is played by
a mouthpiece that is chosen by the physical quality of each person. As a result of
devoloping experience within long years of playing inthe field, individuals need
different equipments for different types of music. The variance in this equipments
has an influence on the performer's habits while performing. Because of this,
some of the modern-day trombone artists feels the necessity to change
mouthpiece rim via which the intercourse with the lips are provided according to
their needs.
As a proprietary mouthpiece rim provides a cozy performance acoording to the
lip structre of the player it also has an effect on the obtained tone colour. The
aspired tone color can shift through different materials let the performer reach to
fruition with different rims without changing mouthpiece he is accustomed to use
and that corresponds his need on stage.
In this work, the effect of the replaceable rims, made of brass, stainless steel,
chlorophora excels wood and plexiglass, to the obtained sound and the effect of
using different materials to the sound color in different types of music and
meanwhile the comfort of the performer are analyzed via tests and structured
interviews made by some experts in the field. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | KABUL VE ONAY i
BİLDİRİM ii
TEŞEKKÜR iii
ÖZET iv
ABSTRACT v
İÇİNDEKİLER vi
KISALTMALAR DİZİNİ ix
TABLOLAR DİZİNİ x
RESİMLER DİZİNİ xi
ÖNSÖZ xii
1. BÖLÜM 1
GİRİŞ 1
1.1. ARAŞTIRMANIN AMACI 1
1.2. ARAŞTIRMANIN ALT AMAÇLARI 1
1.3. ARAŞTIRMANIN ÖNEMİ 2
1.4. ARAŞTIRMANIN VARSAYIMLARI 2
1.5 ARAŞTIRMANIN SINIRLILIKLARI 3
1.6. ARAŞTIRMANIN TANIMLARI 3
2. BÖLÜM: KAVRAMSAL ÇERÇEVE 5
2.1. TROMBON 5
2.1.1. Trombonun Parçaları 7
2.1.2. Trombonun Yapısal Özellikleri 7
2.2. AĞIZLIK 9
2.2.1. Ağızlığın Yapısal Özellikleri 10
2.2.2. Trombon Ağızlığı Çerçevesi (Rim) 10
3. BÖLÜM: YÖNTEM 23
3.1. EVREN ÖRNEKLEM 23
3.2. UYGULAMA İŞLEMİ 23
3.3. UYGALAMADA KULLANILAN DONANIM VE MATERYALLER 27
3.3.1. Pirinç 27
3.3.2. Paslanmaz Çelik 27
3.3.3. İroko (Chlorophora excelsa) Ağacı 28
3.3.4. Pleksiglas 28
3.4. VERİLERİN TOPLANMASI 29
3.5. VERİLERİN ANALİZİ 29
4. BÖLÜM: BULGULAR VE YORUM 30
4.1. PİRİNÇ MATERYAL İLE YAPILAN AĞIZLIK ÇERÇEVESİNİN ÇALIMA ETKİSİ NEDİR? SORUSUNA İLİŞKİN BULGULAR VE YORUM 30
4.2. İROKO (CHLOROPHORA EXCELSA) AĞACI İLE YAPILAN AĞIZLIK ÇERÇEVESİNİN ÇALIMA ETKİSİ NEDİR? SORUSUNA İLİŞKİN BULGULAR VE YORUM 32
4.3. PASLANMAZ ÇELİK MATERYAL İLE YAPILAN AĞIZLIK ÇERÇEVESİNİN ÇALIMA ETKİSİ NEDİR? SORUSUNA İLİŞKİN BULGULAR VE YORUM 34
4.4. PLEKSİGLAS MATERYAL İLE YAPILAN AĞIZLIK ÇERÇEVESİNİN ÇALIMA ETKİSİ NEDİR? SORUSUNA İLİŞKİN BULGULAR VE YORUM 36
5. BÖLÜM: SONUÇ VE ÖNERİLER 39
KAYNAKÇA 40
EKLER 41
EK 1. 41 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Ağızlık Çerçevesi | tr_TR |
dc.subject | Caz | |
dc.subject | Klasik Müzik | |
dc.subject | Trombon Ağızlığı | |
dc.subject | Trombon | |
dc.title | Trombon Ağızlığı Çerçevesinin Trombon Çalımına Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Günümüzde, farklı müzik türlerinde kullanılan, bakır nefesli ailesine ait bir enstrüman
olan trombon; kişinin fiziksel niteliklerine göre tercih edilen ‘ağızlık’ ile çalınmaktadır.
Alanda uzun yıllar içinde edinilen tecrübeyle birlikte bireyler müzik türüne göre değişik
donanımlara ihtiyaç duyarlar. Bu donanımlardaki değişiklikler icra sırasında çalıcının
alışkanlıklarını etkiler. Bu nedenle günümüz bazı trombon sanatçıları, ağızlıkların dudak
ile temasın sağlandığı çerçeve bölümünü kendi ihtiyaçları doğrultusunda değiştirme
gereksinimi duymaktadırlar.
Kişiye özel yapılan ağızlık çerçevesi çalıcının dudak yapısına bağlı olarak konforlu bir
çalım sağladığı gibi elde edilen ses rengine de etki eder. Arzu edilen ses rengi farklı
müzik türlerine göre değişiklik gösterebilir ve ağızlık çerçevesi değiştirilerek istenilen
çeşitlilik elde edilebilir. Ağızlık çerçevesinin farklı materyallerden elde edilmesi çalıcının
sahnedeki ihtiyaçlarını karşılayan ve kullanımına alışık olduğu ağızlığı değiştirmeksizin
farklı çerçeveler ile sonuca ulaşmasını sağlar.
Bu çalışmada pirinç, paslanmaz çelik, iroko ağacı ve pleksiglas materyallerinden üretilen
değiştirilebilir ağızlık çerçevelerinin, elde edilen sese etkisi ve farklı materyallere sahip
çerçevelerin farklı müzik türlerindeki ses rengine ve çalıcının konforuna etkisi, alanında
uzman kişilere test ettirilip bu kişilerle yapılan yapılandırılmış görüşmeler vasıtasıyla
incelenmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Üfleme ve Vurmalı Çalgılar | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 10149351 | tr_TR |