Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜnler Bayka, Oya
dc.contributor.authorAteşyakan, Arif Bora
dc.date.accessioned2024-12-12T12:20:40Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-11-07
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36268
dc.description.abstractThis study aims to comprehensively analyze the piano suite “Out of Doors” composed in 1926 by Béla Bartók, who is considered one of the most important composers of the 20th century, and to question the issue of meaning in music through this analysis. The suite consists of five separate pieces that are not directly connected to each other in a programmatic way and reflect different representational scenes in the outdoors. The work, which is technically quite difficult, has an important position in the piano literature of the 20th century in terms of combining the understanding of non-tonal music with folkloric and modal elements, and effectively reflecting the subjects of pastoral life and nature sounds with an innovative musical writing. In the first part of the study, information about the methodology used is given. In the second part, how it is possible to attribute meaning to a piece of music and the difficulties that arise in the search for musical meaning are examined. In the third part, the pieces are analyzed historically, musically and technically, their connections in the composer's life are revealed and the narrative details they represent are interpreted from a performer's point of view.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBartók, Out of Doors, Piyano, Müzik, Anlam.tr_TR
dc.subject.lcshMüziktr_TR
dc.titleBÉLA BARTÓK’UN “OUT OF DOORS” ADLI PİYANO SÜİTİNİN İNCELENMESİtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada, 20. yüzyılın en önemli bestecilerinden biri olarak kabul edilen Béla Bartók’un 1926 yılında bestelemiş olduğu “Out of Doors” adlı piyano süitinin kapsamlı şekilde incelenmesi ve bu inceleme üzerinden müzik ve anlam konusunun irdelenmesi amaçlanmıştır. Süit, birbiriyle programlı şekilde doğrudan bağlantılı olmayan ve açık havada farklı temsili sahneleri yansıtan beş ayrı parçadan oluşmaktadır. Teknik açıdan oldukça güç olan eser, ton dışı müzik anlayışının folklorik ve modal öğelerle birleştirilmesi, pastoral yaşama dair konuların ve doğa seslerinin yenilikçi bir müzik yazısıyla etkili biçimde yansıtılması yönleriyle, 20. yüzyıl piyano literatürü içinde önemli bir konumdadır. Çalışmanın birinci bölümünde, kullanılan yöntemle ilgili bilgiler verilmektedir. İkinci bölümde, bir müzik eserine anlam atfetmenin ne şekilde mümkün olabileceği ve müziksel anlam arayışında ortaya çıkan zorluklar irdelenmiştir. Üçüncü bölümde ise parçaların tarihsel, müzikal ve teknik çözümlemeleri yapılmış, bestecinin yaşantısındaki bağlantıları ortaya koyulmuş ve temsil ettiği anlatım detayları bir icracı bakış açısıyla yorumlanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentPiyanotr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-12-12T12:20:40Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster