dc.contributor.advisor | Gökmen, Rengim | |
dc.contributor.author | Eminoğlu, Hamdullah | |
dc.date.accessioned | 2024-10-24T12:03:48Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-10-09 | |
dc.identifier.citation | APA | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/36078 | |
dc.description.abstract | This research focuses on the musical analysis and orchestral conducting techniques of the
orchestral work titled “Çeşmebaşı Ballet Suite,” which Ferit Tüzün, one of the secondgeneration Turkish composers, created by revising his 1954 orchestral piece “Anatolian
Suite.” This revision was made upon the request of Dame Ninette de Valois, who was invited
to Turkey in 1965 to assist in the establishment of Turkish ballet.
In addition to examining the musical structure and conducting techniques of the work, the
research also covers Ferit Tüzün’s life, artistic personality, and contributions to Turkish
ballet music. The aim is to provide enlightening insights based on the analyses and findings.
Through direct and indirect quotations, as well as various analyses, the research seeks to
reach a comprehensive conclusion.
The research employs the literature review and document analysis method, and the analyses
are conducted under two main headings: musical analysis and orchestral conducting
techniques. The conducting techniques are discussed through the sections identified during
the form analysis, with beat techniques illustrated in diagrams and interpretation details
marked on the score.
The evaluations and findings in this research are considered significant in terms of providing
benefits to students studying at conservatories. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Ferit Tüzün | |
dc.subject | Bale | |
dc.subject | Orkestra şefliği | |
dc.subject | Süit | |
dc.subject | Müzikal analiz. | |
dc.subject.lcsh | Müzik | tr_TR |
dc.title | Ferit Tüzün'ün ''Çeşmebaşı Bale Süiti'' İsimli Orkestra Eserinin Müzikal Analizi ve Orkestra Şefliği Teknikleri Açısından İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma, ikinci kuşak Türk bestecilerinden Ferit Tüzün’ün 1965 yılında Türk balesini
yapılandırma çalışmaları için Türkiye’ye davet edilen Dame Ninette de Valois’nın talebi
üzerine 1954 yılında bestelemiş olduğu ‘‘Anadolu Süiti’’ isimli orkestra eserini revize
ederek oluşturduğu ‘‘Çeşmebaşı Bale Süiti’’ isimli orkestra eserinin müzikal analiz ve
orkestra şefliği teknikleri açısından incelendiği bir çalışma niteliğindedir.
Çalışma, eserin müzikal yapısı ve orkestra şefliği teknikleri açısından incelenmesinin
yanında, Ferit Tüzün’ün hayatı, sanatçı kişiliği ve Türk Bale Müziği’ne katkılarını da
kapsamaktadır. Çalışmada yapılan analizler ve bulgular sonucunda aydınlatıcı bilgiler
sunmak amaçlanmıştır. Çalışmanın bütününe katkı sağlayacak dolaylı ve dolaysız alıntılarla
ve çeşitli analizler sonucunda çalışmanın sonuca ulaştırılması hedeflenmiştir.
Çalışmada, kaynak tarama ve doküman analizi yöntemi kullanılmış, analizler müzikal analiz
ve orkestra şefliği teknikleri olmak üzere iki başlık altında gerçekleştirilmiştir. Orkestra
şefliği teknikleri form analizi esnasında ortaya çıkan bölmeler üzerinden işlenmiş, kullanılan
vuruş teknikleri şemalar halinde, yorumlama detaylarıyla birlikte partisyon üzerinde
işaretlenerek açıklanmıştır.
Bu çalışmada yapılan değerlendirme ve tespitlerin konservatuvar öğrenimi gören öğrenciler
için yarar sağlayacağının düşünülmesi bakımından önem arz etmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Kompozisyon ve Orkestra Şefliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-10-24T12:03:48Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |