Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGözübüyük, Barış
dc.contributor.authorÇayan, Hatice Bengisu
dc.date.accessioned2024-10-21T10:53:15Z
dc.date.issued2024-10-07
dc.date.submitted2024-09-06
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36074
dc.description.abstractThe evolution and metamorphosis of technology, business practices, and the advertising industry have engendered a parallel shift in the perception and content of trademarks. This transformation has ushered in the emergence of the concept of non-traditional trademarks. Non-traditional trademarks encompass a broad spectrum of marks that fall outside the realm of conventional trademarks, such as words, numbers, personal names, and shapes. Trademark regulations of Türkiye, European Union and United States of America permit the registration of non-traditional trademarks provided they meet the requisite criteria for trademark protection. In this context, this paper delves into the concept of non-traditional trademarks, exploring the various types of non-traditional trademarks and the approach adopted by Turkish, European Union and United States of America regulations governing these marks.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGeleneksel olmayan markatr_TR
dc.subjectSes markasıtr_TR
dc.subjectKoku markasıtr_TR
dc.subject.lcshHukuk (Genel). Karşılaştırmalı hukuk. Yeknesak hukuk.tr_TR
dc.titleGeleneksel Olmayan Markalartr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetTeknolojinin, ticari hayatın ve reklam sektörünün gelişimi ve değişimiyle birlikte marka kavramına olan yaklaşım da değişmiş ve marka kavramının içeriği de çeşitlilik kazanmış ve bu kapsamda geleneksel olmayan marka kavramı ortaya çıkmıştır. Geleneksel olmayan markalar; kelime, sayı, kişi adları, şekiller gibi alışılagelen marka türlerinin dışında kalan markaları ifade etmektedir. Türk Hukuku’nun, Avrupa Birliği’nin ve Amerika Birleşik Devletleri’nin marka düzenlemeleri marka olabilme koşulunu sağladıkları halde geleneksel olmayan markaların tesciline izin vermektedir. Bu doğrultuda çalışmada, geleneksel olmayan marka türü kavramı, geleneksel olmayan marka türleri ve geleneksel olmayan marka türlerinin tesciline ilişkin hususlar Türk Hukuku, Avrupa Birliği ve Amerika Birleşik Devletleri mevzuatı doğrultusunda incelenecektir.tr_TR
dc.contributor.departmentÖzel Hukuktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-10-21T10:53:15Z
dc.fundingTÜBİTAKtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster