Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBora, Yıldırım
dc.contributor.authorUyanık, Emin Alp
dc.date.accessioned2024-10-15T06:52:11Z
dc.date.issued2024-01-23
dc.date.submitted2024-01-16
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35954
dc.description.abstractPilot helmets are exposed to many environmental factors during their use. These environmental factors need to be handled very carefully in order not to adversely affect the user's health. In this sense, one of the biggest concerns of engineers is the impact scenarios that can damage the pilot's brain and even cause death. For this reason, pilot helmet designs need to ensure that the helmet has energy absorbing properties to protect the wearer from impacts and at the same time, the helmet should be lightweight to avoid damage on pilot's neck. In this thesis, the finite element model of the energy absorbing foam to be used in the pilot helmet has been created and validated. Expanded polystyrene material is used as energy absorbing foam. In order to understand the dynamic properties of the material, uniaxial compression tests were performed at different speeds. According to the test data obtained, it was modeled in two different ways as crushable foam and low-density foam in LS-Dyna program. A total of four different finite element models were constructed using two different mesh structures for each model. i In order to prove the accuracy of the finite element model and to determine other parameters, impact tests were performed on four different thickness specimens. Comparative results of all models with impact test are presented. As a result, it is found that the results obtained by finite element analysis are close enough to the experimental results.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSonlu elemanlar modelitr_TR
dc.subjectÇarpışma testitr_TR
dc.subjectGenleştirilmiş polistrentr_TR
dc.subjectImpact testtr_TR
dc.subjectFinite element modeltr_TR
dc.subjectExpanded polystyrenetr_TR
dc.titleMaterial Model Development and Validation of A High Energy Absorbing Foam Which Used in Flyer’s Helmettr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetPilot kaskları kullanımları sırasında birçok çevresel etmene maruz kalırlar. Kullanıcının sağlığını kötü yönde etkilememesi için bu çevresel etmenlerin çok dikkatli bir şekilde ele alınması gerekmektedir. Bu anlamda mühendislerin en büyük endişelerinden birisi pilotun beyninde hasar bırakabilecek hatta ölümüne sebep olabilecek çarpma senaryolarıdır. Bu sebeple pilot kaskı tasarımlarında, kaskın kullanıcıyı çarpmalardan koruyacak yapıda olmasına ve aynı zamanda pilotun boynuna yük bindirmemek için kaskın hafif olmasına dikkat edilmelidir. Bu tezde, pilot kaskında kullanılacak olan enerji sönümleyici köpüğün sonlu elemanlar modelini oluşturulma ve bu modeli doğrulama çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Enerji sönümleyici köpük olarak genleştirilmiş polistren malzemesi kullanılmıştır. Malzemenin dinamik özelliklerini anlamak için öncelikle farklı hızlarda tek eksenli basma testleri yapılmıştır. Elde edilen test verilerine göre LS-Dyna programında ezilebilir köpük ve düşük yoğunluklu köpük olarak iki farklı şekilde köpük modellemesi yapılmıştır. Her bir model için iki farklı ağ yapısı kullanılarak toplamda dört farklı sonlu elemanlar modeli kurulmuştur. iii Hazırlanan sonlu elemanlar modelinin doğruluğunu kanıtlamak ve diğer parametrelerin tespiti için dört farklı kalınlıktaki numuneye darbe testi yapılmıştır. Tüm modellerin darbe deneyi ile karşılaştırmalı sonuçları sunulmuştur. Sonuç olarak, sonlu elemanlar analizi ile elde edilen sonuçların deneysel sonuçlara yeterince yakın olduğu tespit edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-10-15T06:52:11Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster