Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGULDUR EKRAL, BURCU
dc.contributor.authorbayat, zeinab
dc.contributor.authorbayat, zeinab
dc.date.accessioned2024-10-07T12:24:43Z
dc.date.issued2024-07-09
dc.date.submitted2024-06-04
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35855
dc.description.abstractIn the early morning of Local time at 04:17 AM, on the sixth of February 2023, (01:17 UTC), a powerful earthquake measuring Mw 7.8 struck Syria's northern and western regions as well as the southern and central portions of Turkey.. The serious problem of closed roads laden with debris, arising after the devastating earthquake in Turkey, significantly hampers disaster response and recovery efforts. This thesis emphasizes the growth and evaluation of algorithms for the detection and classification of closed roads due to debris generated after the earthquake, using images captured by drones. The study employs classic image processing methods implemented in Python along with Convolutional neural network (CNN) based algorithms. The unique dataset containing images captured after the earthquake provides a detailed picture of extensive road blockages resulting from the disaster's aftermath. An important contribution of this research the emergence of an intuitive and A GUI (Graphical User Interface) that is intuitive and easy for users to navigate. This GUI panel serves as a comprehensive platform showcasing a wide range of classical and deep learning image processing methods, allowing users to interactively visualize the results of these methods. This interactive tool not only simplifies access to algorithmic outputs but also empowers disaster response teams and decision-makers to make data-driven and effective decisions. The principal aim of of This research is to to assess how accurate and effective the proposed algorithms are in identifying the nature and prevalence of road blockages. By distinguishing between road segments filled with debris and those left open, this study provides critical information to expedite disaster relief logistics and prioritize recovery operations. The findings presented in this thesis contribute to enhancing the disaster management toolkit by expediting data-driven decision processes for post-earthquake recovery operations, thereby contributing to the overall resilience of affected communities.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYol Tıkanıklık Tespititr_TR
dc.subjectDeprem Etkisitr_TR
dc.subjectFelaket Müdahalesitr_TR
dc.subjectEvrişimli Sinir Ağlarıtr_TR
dc.subjectCNN Algoritmalarıtr_TR
dc.subjectGörüntü İşlemetr_TR
dc.subjectDeprem Sonrası Değerlendirmetr_TR
dc.subjectSismik Olaytr_TR
dc.subjectTürkiye Depremitr_TR
dc.subjectHava Gözlemitr_TR
dc.subjectGrafiksel Kullanıcı Arayüzü (GUI)tr_TR
dc.subjectGerçek Zamanlı Sonuçlar Görüntülemetr_TR
dc.subjectGörüntü İşleme Yöntemleritr_TR
dc.subjectKarar Destek Arayüzütr_TR
dc.subjectİnsani Yardımtr_TR
dc.subjectMakine Öğrenme Algoritmalarıtr_TR
dc.subjectBilgisayarlı Görü, İnsani Müdahaletr_TR
dc.subjectKriz Yönetimitr_TR
dc.subjectCoğrafi Bilgi Sistemine Dayalı Karar Desteğitr_TR
dc.titleCNN TABANLI ALGORİTMALARIN KLASİK GÖRÜNTÜ İŞLEME YÖNTEMLERİ İLE KIYASLANARAK BİNA ÇIKARIMI PERFORMANSININ DEĞERLENDİRİLMESİtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozet6 Şubat 2023 tarihinde, yerel saatle sabah 04:17'de (01:17 UTC), Mw 7.8 büyüklüğünde güçlü bir deprem Suriye'nin kuzey ve batı bölgeleri ile Türkiye'nin güney ve orta kesimlerini vurdu. Türkiye'de meydana gelen bu yıkıcı depremin ardından enkazla dolu kapalı yollar, afet müdahale ve iyileştirme çabalarını ciddi şekilde engellemektedir. Bu tez, dronlarla çekilen görüntüler kullanılarak deprem sonrası oluşan enkaz nedeniyle kapalı yolların tespiti ve sınıflandırılması için algoritmaların geliştirilmesi ve değerlendirilmesine odaklanmaktadır. Çalışmada, Python'da uygulanan klasik görüntü işleme yöntemleri ile Konvolüsyonel sinir ağı (CNN) tabanlı algoritmalar kullanılmaktadır. Deprem sonrası çekilen görüntüleri içeren benzersiz veri seti, felaketin ardından oluşan kapsamlı yol tıkanıklıklarının detaylı bir resmini sunmaktadır. Çalışma, Python dilinde uygulanan klasik görüntü işleme yöntemleri ile birlikte Convolutional neural network (CNN) tabanlı algoritmaları kullanmaktadır. Depremin ardından yakalanan görüntüler içeren benzersiz bir veri kümesi, felaketin yan etkileri olarak oluşan geniş yol tıkanıklıklarının ayrıntılı bir resmini sunmaktadır. Bu araştırmanın önemli bir katkısı, sezgisel ve kullanıcı dostu bir Grafiksel Kullanıcı Arayüzü (GUI) paneli oluşturulmasıdır. Bu GUI paneli, klasik ve derin öğrenme görüntü işleme yöntemlerinin geniş bir yelpazesini sergileyen kapsamlı bir platform olarak hizmet vermektedir ve kullanıcılara bu yöntemlerin sonuçlarını etkileşimli olarak görüntüleme imkanı sunmaktadır. Bu etkileşimli araç, yalnızca algoritmik çıktılara erişimi basitleştirmekle kalmayıp aynı zamanda felaket müdahale ekiplerini ve karar vericileri veri odaklı ve etkili kararlar almada yeteneklendirmektedir. Bu araştırmanın temel amacı, önerilen algoritmaların yol tıkanıklarının doğasını ve yaygınlığını tanımlamada ne kadar doğru ve etkili olduğunu değerlendirmektir. Enkazla dolu yol segmentleri ile açık kalanlar arasındaki ayrımı yaparak, bu çalışma felaket yardım lojistiğini hızlandırmak ve iyileştirme operasyonlarını önceliklendirmek için kritik bilgiler sunmaktadır. Bu tezde sunulan bulgular, deprem sonrası iyileştirme operasyonlarının veri odaklı karar süreçlerini hızlandırarak etkilenen toplulukların genel direncine katkıda bulunarak felaket yönetimi araç setini geliştirmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-10-07T12:24:44Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster