Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaraduman, Alev
dc.contributor.authorKaradayı, Semih
dc.date.accessioned2024-10-07T08:47:30Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-09-05
dc.identifier.citationKaradayı, Semih. Posthuman Feminism in Michel Faber's Under the Skin and Naomi Alderman's The Power. 2024. Hacettepe University, Master's Thesis.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35829
dc.description.abstractThis thesis examines Under the Skin (2000) by Michel Faber and The Power (2016) by Naomi Alderman through the lens of Posthuman Feminism. Featuring non-human female protagonists, these narratives challenge traditional gender roles, speciesism and related power dynamics. By interrogating the limitations of hierarchical frameworks, both novels underscore how binary thinking perpetuates stigma and crisis, underscoring their incompatibility with the embracive, contingent and relational paradigm set forth by Posthuman Feminist theory. Through dystopian narratives that foreground both personal tragedies and global calamities, they demonstrate that reversing these binaries or mapping them onto fluid identities proves equally destructive, as such inversions remain entrenched within the same binaries and hierarchical structures of power. Under the Skin narrates the story of Isserley, an alien who abducts men for consumption, unravelling interactions that question disempowerment and identity across gender and species. Meanwhile, The Power portrays women who gain the ability to emit electrical shocks, overturning global gender dynamics and redefining societal structures. These works disrupt the conventional binaries underpinning Western thought and advocate for a more inclusive understanding of identity, power, and agency in an increasingly convoluted posthuman era by problematising the dualistic understanding of reality. This intersectional approach resonates with contemporary feminist theorists like Rosi Braidotti (1956–), Donna Haraway (1944–), Karen Barad (1956–), whose notions of feminism converge with posthuman theories that emphasise the inclusion of other othered identities. The speculative elements in the novels serve as tools within Posthuman Feminist rhetoric, providing groundwork for such critique. Using this perspective, the novels demonstrate how fiction can serve as a medium for social scrutiny, offering insights into identity and power dynamics within binary structures in a constantly changing reality. The textual analyses reveal how Under the Skin and The Power propose reimaginings of societal roles, prompting a re-evaluation of longstanding dynamics of oppression and empowerment regarding gender and human/non-human dichotomies in light of Posthuman Feminist thought.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectPosthuman Feminism. Speculative Fiction. Michel Faber. Under the Skin. Naomi Alderman. The Power.tr_TR
dc.subject.lcshİngiliz edebiyatıtr_TR
dc.titlePosthuman Feminism in Michel Faber's Under the Skin and Naomi Alderman's The Powertr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu tez, Michel Faber’ın (1960–) Under the Skin (2000) ve Naomi Alderman’ın (1974–) The Power (2016) adlı spekülatif kurgu romanlarını insansonrası feminizm perspektifinden incelemektedir. Bu anlatılar, insan olmayan kadın karakterler aracılığıyla geleneksel toplumsal cinsiyet rollerini ve edimliliğini eleştirmeyle birlikte cinsiyet kimliği ile tür kavramlarının İnsansonrası düşünce bağlamındaki kesişimlerini yeniden tasavvur etmektedir. Her iki roman da, yüzyıllar boyunca Batı düşüncesine temel oluşturan ikiliklere dayalı geleneksel retorikleri bozmaktadır. Under the Skin, türü için insan erkeklerini kaçıran bir uzaylı olan Isserley’i merkeze almakta ve toplumsal cinsiyet ve tür kimliklerinin güçsüzleştirilmesi ile sömürülmesini sorgulayan çok katmanlı etkileşimleri ortaya koymaktadır. The Power ise elektrik şoku oluşturma yetisine erişen kadınlara odaklanarak küresel toplumsal cinsiyet dinamiklerini altüst eden ve toplumsal yapıları yeniden tanımlayan bir anlatı sunmaktadır. Tezin temel argümanı, romanların geleneksel feminist eleştirilerin ötesine geçerek ataerkil yapıları elme almaları dışında insansonrası feminist çerçeveyle de ilgilenmeleri, çoklu eksenlerde marjinalleştirilmiş kimlikleri kapsayan bir eleştiri sunmaları yoluyla ikili düşünce sistemlerinin günümüz gerçekliğini tanımlamadaki eksikliğini eleştiriyor olmalarıdır. Bu kesişimsel ve kapsayıcı yaklaşım, Rosi Braidotti (1954–), Donna Haraway (1944–), Karen Barad (1956–) ve diğer düşünürlerin feminizm ile insansonrası teorileri birleştiren düşünceleriyle uyumludur. Romanların spekülatif yapısı, Braidotti’nin spekülatif feminizm olarak adlandırdığı kavramla örtüşmekte ve insansonrası feminist retorik içinde analize katkıda bulunmaktadır. Romanlardaki spekülatif unsurlar, bu tezin uyguladığı insansonrası feminist eleştiriye bir temel sağlamakta, karakterlerin özneleşme, kimlik ve güç bağlamında geleneksel ikili sınırları sorguladığı bir edebi tuval sunmaktadır. İnsansonrası Feminist perspektifle, romanlar sosyal eleştiri için etkili bir araç olarak hizmet etmekte ve değişen bir gerçeklikte ikili toplumsal yapılardaki kimlik ve güç dinamiklerine dair içgörüler sunmaktadır. Dolayısıyla bu çalışma, Under the Skin ve The Power’ın toplumsal ve varoluşsal rollerin radikal bir şekilde yeniden tasavvur edilmesini önerdiğini ve toplumsal cinsiyet ile insan/insan olmayan ikiliklerine dair baskı ve güç dinamiklerini insansonrası feminist düşünce ışığında yeniden değerlendirmeyi teşvik ettiğini göstermektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-10-07T08:47:30Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster