dc.contributor.advisor | Tunç Emin, Tanfer | tr_TR |
dc.contributor.author | Başer Beste, Duygu | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2017-06-20T09:47:44Z | |
dc.date.available | 2017-06-20T09:47:44Z | |
dc.date.issued | 2016 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/3573 | |
dc.description.abstract | This thesis will focus on Wasserstein’s social commentary through drama and will explore the role of men in terms of their relationships with women through six Wasserstein plays. Moreover, this thesis will examine how American men changed and developed a new sense of identity, alongside women, as a result of the feminist and men’s movements. The first chapter will focus on Isn’t It Romantic (1983) and The Heidi Chronicles (1988) as a means of analyzing men’s responses to the social and political atmosphere of the 1980s. In chapter two, The Sisters Rosensweig (1992) will illustrate how men adapted to American society in flux, while An American Daughter (1997) will analyze how and why they participated in the backlash against feminism. The plays discussed in the last chapter, Old Money (2000) and Third (2005), will respectively emphasize manhood in corporate corporate America and reverse discrimination against men. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Wendy wasserstein | tr_TR |
dc.title | From Superiority to Equality?: Men'S Voices in Wendy Wasserstein'S Plays | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2016/2992 | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma, Wasserstein’in toplumsal hareketler ve politikanın erkekler üzerindeki etkisine nasıl dikkat çektiğini ele almaktadır ve Amerikan erkeğinin toplumsal rolü irdelenir. Çalışmada erkek kimliğinin kadın ve erkek hareketleri sonucunda geçirdiği değişim/dönüşüm üzerinde durulmuştur. İlk bölümde ele alınan Isn’t It Romantic (1983) ve The Heidi Chronicles (1988) oyunlarında erkeklerin 1980’lerin toplumsal ve politik gelişmelerine gösterdikleri tepki ele alınmıştır. İkinci bölümde incelenen The Sisters Rosensweig (1992) oyunu erkeklerin Amerikan toplumunun değişen/dönüşen değerlerine uyum sürecini anlatırken, An American Daughter (1992) erkeklerin feminist harekete yönelik düşünsel tepkilerini ve bu tepkilerin gündelik yaşamdaki karşılığını yansıtır. Çalışmanın son bölümünde irdelenen Old Money (2000) ve Third (2005) oyunlarıysa, sırasıyla, kurumsallaşan Amerikan şirketlerindeki erkeklik olgusu ve erkek-karşıtı cinsel ayrımayrıma yer verir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Amerikan Kültürü ve Edebiyatı | tr_TR |