dc.contributor.advisor | Dinç, Leyla | |
dc.contributor.advisor | Gürçay, Haşmet | |
dc.contributor.author | Kuruca Özdemir, Emine | |
dc.date.accessioned | 2024-09-09T10:50:44Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-08-09 | |
dc.identifier.citation | Kuruca Özdemir, E. İntravenöz Sıvı Tedavisinin Oyunlaştırılması ve Oyun Destekli Öğretimin Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenme Çıktılarına Etkisinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Hemşirelik Esasları Programı Doktora Tezi, Ankara, 2024 | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35668 | |
dc.description.abstract | This study was conducted to gamify peripheral intravenous catheterization (PIVC) and intravenous (IV) fluid therapy and to examine the effects of game-based learning on nursing students’ learning outcomes using quantitative and qualitative research designs between August 2022 and February 2024. This study gamified the PIVC and IV fluid therapy, and the usability analysis of 3D simulation game was conducted using Demographic Form, Game Evaluation Questionnaire and GUESS-20-TR Scale with nursing faculties and nursing students. The final version of the game was completed based on usability analysis findings. A study using pre-experimental research design was conducted with the voluntary 63 students who successfully completed the Fundamentals of Nursing Course. Data was collected using Demographic Form, IV Fluid Therapy Knowledge Test, IV Fluid Therapy Skill Checklist, and Academic Motivation Scale. Data analysis involved descriptive statistics, Kolmogrov Smirnov test, paired-sample t-test, Wilcoxon test, McNemar-Bowker test ve McNemar test. Qualitative data collected through semi-structured interviews with 13 volunteer students participating in the quantitative research. Data were analyzed using deductive approach and descriptive thematic analysis. According to the findings of the quantitative study, gamification significantly increased the knowledge and skills scores of nursing students as well as the intrinsic motivation-to-know and extrinsic motivation- introjected regulation scores. The qualitative results indicated that students highlighted the strengths and areas of improvement of the game and stated that they reinforced their theoretical knowledge by performing the procedures step-by-step and experienced an enjoyable instructive learning process. Based on the findings of this study, it is recommended to integrate game-based learning into nursing curriculum for teaching PIVC and IV fluid therapy. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | tr_TR |
dc.subject | hemşirelik eğitimi | tr_TR |
dc.subject | oyun tabanlı öğrenme | tr_TR |
dc.subject | simülasyon oyunları | tr_TR |
dc.subject | intravenöz infüzyon | tr_TR |
dc.subject | eğitim teknolojileri | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Genel tıp. Sağlık mesleği | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Hemşirelik | tr_TR |
dc.title | İntravenöz Sıvı Tedavisinin Oyunlaştırılması ve Oyun Destekli Öğretimin Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenme Çıktılarına Etkisinin İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırma periferik intravenöz kateterizasyon (PIVK) ve intravenöz (IV) sıvı tedavisinin oyunlaştırılması ve oyun tabanlı öğretimin hemşirelik öğrencilerinin öğrenme çıktılarına etkisinin incelenmesi amacıyla nicel ve nitel araştırma desenleri kullanılarak Ağustos 2022- Şubat 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada PIVK ve IV sıvı tedavisi oyunlaştırılmış, elde edilen 3D simülasyon oyununun kullanılabilirlik analizi öğretim elemanları ve öğrenciler ile Tanıtıcı Bilgi Formları, Oyun Değerlendirme Anketi ve GUESS-20-TR Ölçeği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre son hali verilen oyunun öğrencilerin öğrenme çıktıları üzerindeki etkileri deney öncesi araştırma tasarımı ile incelenmiştir. Araştırmaya Hemşirelik Esasları dersini başarıyla tamamlamış, araştırmaya katılmaya gönüllü 63 öğrenci katılmıştır. Veriler Tanıtıcı Bilgiler Formu, IV Sıvı Tedavisi Bilgi Testi, IV Sıvı Tedavisi Beceri Değerlendirme Formu ve Akademik Motivasyon Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler, Kolmogrov Smirnov testi, Eşli iki örnek t testi, Wilcoxon testi, McNemar-Bowker testi ve McNemar testi kullanılmıştır. Nitel araştırma, gönüllü 13 öğrenci ile yarı yapılandırılmış bire bir görüşmeler yoluyla gerçekleştirilmiş, veriler betimleyici tematik analiz yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmanın niceliksel aşamasından elde edilen bulgulara göre, oyunlaştırma ile hemşirelik öğrencilerinin IV sıvı tedavisi bilgi ve beceri puanları ile içsel motivasyon-bilme ve dışsal motivasyon-kendini ispat puanları istatistiksel olarak anlamlı şekilde artmıştır. Nitel araştırma sonuçlarına göre öğrenciler, oyunun güçlü ve iyileştirmeye açık yönlerini vurgulamış, oyun sırasında uygulamaları adım adım gerçekleştirerek teorik bilgilerini pekiştirdiklerini, eğlenceli ve öğretici bir deneyim yaşadıklarını belirtmişlerdir. Araştırma sonuçlarına göre PIVK ve IV sıvı tedavisi öğretiminde oyun tabanlı öğrenmenin hemşirelik eğitim müfredatlarına ve mezuniyet sonrası hizmet içi eğitim programlarına ek bir yöntem olarak entegre edilmesi önerilmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Hemşirelik Esasları | tr_TR |
dc.embargo.terms | 6 ay | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2025-03-14T10:50:44Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | project | tr_TR |