Show simple item record

dc.contributor.advisorDemircioğlu, Haktan
dc.contributor.authorYoldaş Örs, Ceren
dc.date.accessioned2024-08-22T06:15:42Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-26
dc.identifier.citationYoldaş Örs, C. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Duygu Düzenleme Becerileri, Duygusal Zeka ve Psikolojik Sağlamlık Düzeyleri İle Davranış Problemleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Programı Doktora Tezi, Ankara, 2024.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35633
dc.description.abstractThe aim of the research was to examine the relationship between emotion regulation skills, emotional intelligence, psychological resilience levels, and behavioral problems in preschool children. The population of the research was composed of 4812 children in the 3-6 age group attending independent kindergartens and kindergartens of primary schools affiliated to the Istanbul Sultangazi District Directorate of National Education in the 2023-2024 academic year and their teachers. The sample group of the research consisted of 407 children (225 boys and 182 girls) and their teachers (47 teachers), with a margin of error of 5%. Research data were obtained using the Information Form, Conners Teacher Rating Scale-Revised Short Form, Emotion Regulation Scale, Sullivan Children's Emotional Intelligence Assessment Scale for Teachers, Social Emotional Well-Being and Psychological Resilience Scale for Preschool Children (PERIK). Kolmogorov-Smirnov, Independent sample T Test, One-Way Analysis of Variance (ANOVA), Pearson Correlation Coefficient and Multiple Regression were used in the analysis of the data. As a result of the research, there were statistically significant differences between preschool children's emotional intelligence, emotional regulation skills, psychological resilience and behavioral problems and many of the variables determined within the scope of the research, and it has been determined that there is a significant relationship between preschool children's emotional intelligence, emotional regulation skills, psychological resilience and behavioral problems. Finally, emotional intelligence, emotion regulation and psychological resilience scales appear to have a statistically significant effect in predicting behavior problem scores. In this context, the research findings were interpreted by examining the relevant literature and suggestions were made.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectokul öncesi dönem, davranış problemleri, duygusal zeka, duygu düzenleme, psikolojik sağlamlıktr_TR
dc.titleOKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ DUYGU DÜZENLEME BECERİLERİ, DUYGUSAL ZEKA VE PSİKOLOJİK SAĞLAMLIK DÜZEYLERİ İLE DAVRANIŞ PROBLEMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetAraştırmada okul öncesi dönem çocuklarının duygu düzenleme becerileri, duygusal zeka ve psikolojik sağlamlık düzeyleri ile davranış problemleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2023-2024 eğitim ve öğretim yılında İstanbul Sultangazi İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı bağımsız anaokullarına ve ilkokulların anasınıflarına devam eden 3-6 yaş dilimi içerisindeki 4812 çocuk ve onları öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmanın örneklem grubunu ise %5 yanılma payı ile 407 çocuk (225 erkek ve 182 kız) ve onların öğretmenleri (47 öğretmen) oluşturmuştur. Araştırma verileri Bilgi Formu, Conners Öğretmen Derecelendirme Ölçeği-Yenilenmiş Kısa Formu, Duygu Düzenleme Ölçeği, Sullivan Öğretmenler için Çocukların Duygusal Zekasını Değerlendirme Ölçeği, Okul Öncesi Çocuklar için Sosyal Duygusal İyi Oluş ve Psikolojik Sağlamlık Ölçeği (PERİK) kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde Kolmogorov-Smirnov, Bağımsız Gruplar T Testi (Independent sample t test), Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Pearson Korelasyon Katsayısı ve Çoklu Regresyon kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi dönem çocuklarının duygusal zekaları, duygu düzenleme becerileri, psikolojik sağlamlıkları ve davranış problemleri ile araştırma kapsamında belirlenen değişkenlerin pek çoğunda istatiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu ve okul öncesi dönem çocuklarının duygusal zekaları, duygusal düzenleme becerileri ile psikolojik sağlamlıkları ve davranış problemleri arasında anlamlı düzeyde bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Son olarak, duygusal zeka, duygu düzenleme ve psikolojik sağlamlık ölçeklerinin davranış problemleri puanlarını yordamada istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi olduğu görülmektedir. Bu kapsamda araştırma bulguları ilgili alanyazın incelenerek yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Eğitimitr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2025-02-24T06:15:42Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record