Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖZKAN, YASEMİN
dc.contributor.authorADIBATMAZ, MUSTAFA
dc.date.accessioned2024-08-13T07:38:27Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-05-24
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35461
dc.description.abstractAlthough the parental alienation syndrome, whose origins date back to before Christ, was addressed in the tragedy of Medea, its existence is still the subject of intense debate. Many studies on the subject have established that parental alienation is known as the intentional or unintentional use of the common child as a weapon against the target parent due to the negative feelings of the alienating parent towards the target parent and the removal of the child from the target parent. The quantitative research phase of this study, which was designed as a mixed design, it was aimed to determine the predictive power of parental alienation experience in the process of developing the attachment style, that guides the individual in their relationships with all individuals. In the study in which 821 university students participated, Baker Strategy Questionnaire, Inventory of Experiences in Close Relationships-II and Three Dimensional Attachment Scale were used and analysed by simple linear regression analysis. In the qualitative research step, in order to explore the effects of parental alienation, the thoughts of 11 participants during and after the experience process were obtained through semi-structured interview forms and analysed with MAXQDA 24 software. As a result of the study, the existence of the effect of parental alienation on the development of anxious attachment and avoidant attachment styles of individuals who were exposed to parental alienation was determined, and it was revealed that the experienced individuals encountered the most intense defamatory behaviour towards the target parent by the alienating parent during the experience process, and after the experience, they discovered the truth and felt intense anger towards their alienating parents and felt sorry for themselves because of their own experiences. In addition, as a result of experiencing parental alienation, the existence of its effect on personal development, its negative reflection on romantic relationships and changes in the view of their parents were determined. Following the study, it is suggested that it would be beneficial for individuals who believe that they have experienced parental alienation to seek counselling from a clinical social worker who is familiar with parental alienation in order to eliminate the negative effects that have occurred and may occur. In addition, it is recommended that both social workers working in the field of forensic social workers and social workers working in the field of clinical social work; prosecutors, judges, lawyers and other professionals working in the justice system should receive the necessary training on the importance of parental alienation and its application and decisions based on the principle of the best interests of the individual and that university departments and academics should play a leading role in this regard.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectebeveyn yabancılaştırmatr_TR
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Ebeveyn Yabancılaştırma Deneyimlerini Bağlanma Stilleri Üzerinden Keşfetmek: Bir Karma Yöntem Araştırmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetKökenine dair izleri milattan öncesine dayanan ebeveyn yabancılaştırma sendromu Medea tragedyasında ele alınmış olmasına rağmen günümüzde halen varlığı konusunda yoğun tartışmalara maruz kalmaktadır. Konu hakkında yapılan birçok araştırma ebeveyn yabancılaştırmasının, yabancılaştıran ebeveynin hedef ebeveyne olan olumsuz duygularından dolayı kasıtlı veya kasıtsız olarak sahip olunan ortak çocuğun hedef ebeveyne karşı bir silah olarak kullanılması ve hedef ebeveynden uzaklaştırılması olarak bilinmekte olup etkileri konusunda birçok tespit gerçekleştirilmiştir. Karma desen olarak tasarlanan bu araştırmanın nicel araştırma basamağında; bireyin, tüm bireyler ile olan ilişkilerinde yönlendiricisi olan bağlanma stilinin geliştirmesi sürecinde ebeveyn yabancılaştırma deneyiminin yordayacılığını tespit etmek amaçlanmıştır. 821 üniversite öğrencisinin katılım sağladığı çalışma da Baker Strateji Soru Formu, Yakın İlişkilerde Yaşantılar Envanteri-II ve Üç Boyutlu Bağlanma Ölçeği kullanılmış olup analizler basit doğrusal regresyon analizi ile çözümlenmiştir. Nitel araştırma basamağında ise ebeveyn yabancılaştırmasının etkilerinin keşfedilmesi için 11 katılımcının deneyim sürecindeki esnasında ve deneyim sonrasındaki düşünceleri yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığı elde edilmiş ve MAXQDA 24 programı ile analiz edilmiştir. Yapılan çalışma sonrasın da ebeveyn yabancılaştırma deneyimine maruz kalan bireylerin kaygılı ve kaçıngan bağlanma stili geliştirmelerinde ebeveyn yabancılaştırmasının etkisinin varlığı tespit edilmiş olup deneyim sahibi olan bireylerin deneyim sürecinde en yoğun olarak yabancılaştıran ebeveyn tarafından hedef ebeveyne yönelik karalama davranışı ile karşılaştıkları ve deneyim sonrasın da ise gerçeği keşfederek yabancılaştıran ebeveynlerine karşın yoğun bir kızgınlık ve kendi yaşantılarından dolayı kendilerine üzüldükleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca deneyimlenen ebeveyn yabancılaştırmasından dolayı, bireyin kişisel gelişimini etkilediği, romantik ilişkilerine olumsuz yansıdığı ve ebeveynlerine olan bakışlarının değiştiği tespit edilmiştir. Gerçekleştirilen çalışma sonrasın da ebeveyn yabancılaştırması deneyimlediğini düşünen bireylerin ebeveyn yabancılaştırması konusuna hakim klinik sosyal hizmet uzmanından danışmanlık almasının oluşmuş ve oluşabilecek olumsuz etkilerinin bertaraf edilmesi yönünden yararlı olacağı önerilmektedir. Ayrıca gerek adli sosyal hizmet alanından çalışan gerekse de klinik sosyal hizmet alanında çalışan sosyal hizmet uzmanlarının; yargı sistemi çalışanı olan savcı, hakim, avukat ve diğer meslek elemanlarının ebeveyn yabancılaştırmasının önemi ve bireyin yüksek yararı ilkesi gereğince uygulama ve kararları noktasında gerekli eğitimleri edinmelerinin ve bu konuda üniversite birimlerinin ve akademisyenlerin öncül rol oynamaları önerilmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentSosyal Hizmettr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-13T07:38:27Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster