dc.contributor.advisor | Aslan Demir, Sema | |
dc.contributor.author | Amanova, Roza | |
dc.date.accessioned | 2024-07-28T07:07:58Z | |
dc.date.issued | 2024-07-26 | |
dc.date.submitted | 2024-06-25 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35361 | |
dc.description.abstract | The globalisation of the world increases people's desire to learn foreign languages and
learning a foreign language becomes a necessity. Turkish as a foreign/second language
has a significant place in teaching and learning. Looking at the literature, it is seen that
the desire to learn Turkish is advancing day by day. While learning Turkish as a
foreign/second language, students face many problems. One of the studies needed to
determine the problems that students face while learning a language is needs analysis.
Needs analysis is very important in understanding students' learning deficiencies and
learning motivations. This study aims to identify the problems encountered by
Turkmenistan students’ learning Turkish in Türkiye and to determine their language
needs. The target group of the study comprises undergraduate and graduate students
from Turkmenistan studying in Türkiye. The data collection stage was carried out with
undergraduate and graduate students continuing their education in the 2023-2024
academic year. In this study, which aims to determine the needs of Turkmenistan
national students, mixed method was used. Generally, mixed method is applied to
ascend the reliability and validity of studies. In the quantitative part of the study, a
questionnaire was applied to 100 students on a voluntary basis and semi-structured
interviews were implemented with 15 students in order to increase reliability. The
quantitative data acquired were analysed with the IBM SPSS 23 programme.
Qualitative data were analysed with descriptive and content techniques. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | İkinci dil olarak Türkçe öğretimi | |
dc.subject | Akademik Türkçe ihtiyaç analizi | |
dc.subject | Türkmenistan uyruklu öğrenciler | |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | İkinci Dil Olarak Türkçe Öğrenen Türkmenistan Uyruklu Öğrencilere Yönelik Akademik Türkçe İhtiyaç Analizi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Dünyanın küreselleşmesi insanların yabancı dilleri öğrenmeye olan isteklerini
artırmaktadır ve yabancı dil öğrenmek bir gereksinime dönüşmektedir. Yabancı/ikinci
dil olarak Türkçe, öğretim ve öğrenimde önemli bir yere sahiptir. Alanyazına
bakıldığında, Türkçe öğrenmeye olan isteğin her geçen gün artmakta olduğu
görülmektedir. Yabancı/ikinci dil olarak Türkçe öğrenirken öğrenciler birçok
problemler ile karşı karşıya gelmektedir. Öğrencilerin bir dili öğrenirken karşılaştıkları
problemleri ve dil gereksinimlerini belirlemek için ihtiyaç analizi çalışmaları önemlidir.
İhtiyaç analizi, öğrencilerin öğrenme eksiklikleri ve öğrenme motivasyonlarını
anlamakta oldukça önemlidir. Bu çalışma Türkiye’de Türkçe öğrenen Türkmenistan
uyruklu öğrencilerin Türkçe öğrenirken karşılaştıkları problemleri tespit etmeyi ve dil
ihtiyaçlarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın hedef kitlesini Türkiye’de eğitim
görmekte olan Türkmenistan uyruklu lisans ve lisansüstü öğrenciler oluşturmaktadır.
Veri toplama süreci 2023-2024 eğitim yılında eğitimine devam etmekte olan lisans ve
lisansüstü öğrencilerle yürütülmüştür. Türkmenistan uyruklu öğrencilerin
gereksinimlerini tespit etmeyi amaçlayan bu çalışmada karma yöntem kullanılmıştır.
Karma yöntem, çalışmaların güvenirlik ve geçerliliğini artırmak amacıyla
uygulanmaktadır. Araştırmanın nicel yöntem kısmında gönüllülük esasına bağlı olarak
100 öğrenciye anket uygulanmıştır ve güvenirliği artırmak maksadıyla 15 öğrenciyle
yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Elde edilen nicel veriler İBM SPSS 23
programı ile analiz edilmiştir. Nitel veriler ise betimsel yöntem ve içerik analizi
teknikleri ile analiz edilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Türkiyat Araştırmaları | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-07-28T07:07:58Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |