Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDokak, Prof. Hüsnü
dc.contributor.authorSoy, Alptekin
dc.date.accessioned2024-07-11T08:25:16Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-04-29
dc.identifier.citationSoy. A. (2024). Anonim Fotoğraflardan Resimsel Hikayeler. (Sanatta Yeterlik Tezi). Hacettepe Güzel Sanatlar Enstitüsü. Resim Anasanat Dalı. Ankaratr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35281
dc.description.abstractThis thesis focuses on an examination of photography, video and gouache, to which the author attributes importance in her painting practice and life as an artist. Therefore, the aim of the research is to seek answers to three fundamental questions that have taken place in the artist's mind in order to understand his own curiosity: Why are photography and video influencing him? What are the impulses that cause her to work from photography and video? What is the effect of the medium on the artist in his paintings with gouache? While searching for answers to these questions, the general structure of the thesis, which is in the nature of an adventure, is formed by the identities and impressions he has established between himself and the texts and works of thinkers, critics, writers and artists he has encountered. Based on the findings, the thesis concludes that the difference between photography and painting stems from time, that looking at a photograph creates an identity and imagination with it, that photography has an immanent memory, that the process gains importance on the path to individuation, that the concepts of seeing as an artist and as a viewer differ, that the special emotions and spiritual structure of human beings are expressed through the body and its parts, and that the search for happiness can be established with harmony in painting.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectFotoğraf, Video, İmge, Resim, Beden, Figür, Guajtr_TR
dc.titleANONİM FOTOĞRAFLARDAN RESİMSEL HİKÂYELERtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu tez çalışması, yazarın sanatçı olarak resim pratiğinde ve hayatında önem atfettiği fotoğraf, video, guajın irdelenmesi üzerine odaklanmaktadır. Bu yüzden araştırmanın amacı sanatçının kendi merakını anlamaya yönelik, kafasında yer edinen temelde üç soruya cevap aramaktır: Fotoğraf ve video neden kendisini etkisi altına almaktadır? Fotoğraf ve videodan çalışmasına neden olan itkiler nelerdir? Guaj ile yaptığı resimlerinde, medyumun sanatçı üzerinde etkisi nasıldır? Bu sorulara cevap ararken, serüven niteliğinde olan tezin genel yapısını, karşılaştığı düşünürlerin, eleştirmenlerin, yazarların, sanatçıların metinleri ve eserleri ile kendisi arasında kurduğu özdeşlikler ve izlenimler oluşturmaktadır. Elde edilen bulgular üzerinden; fotoğraf ve resim arasındaki farkın zamandan kaynaklandığı, fotoğrafa bakılarak onunla özdeşlik ve hayal kurulduğu, fotoğrafın içkin anının olduğu, bireyleşme yolunda sürecin önem kazandığı, sanatçı ve izleyen olarak görme kavramlarının farklılaştığı, insandaki özel duyguların ve ruhsal yapının beden ve bedenin parçalarıyla anlatıldığı, mutluluk arayışının resimde ahenkle kurulabileceği sonucuna ulaşmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-07-11T08:25:16Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster