Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSennaroğlu, Gonca
dc.contributor.authorİhvan Zaıter, Kamer
dc.date.accessioned2024-07-09T13:21:08Z
dc.date.issued2024-07-04
dc.date.submitted2024-06-04
dc.identifier.citationİ. Zaıter, K. (2024). İşitsel Beyin Sapı İmplantı Kullanan Çocukların Duyusal, Bilişsel ve Duygusal Algı Becerilerinin Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35268
dc.description.abstractThe aim of this thesis study is to evaluate the sensory, cognitive, and emotional perception skills as well as communication skills of children with auditory brainstem implants. For this purpose, the study had included 35 children using ABI aged between 6 and 13, along with their parents. Participants were divided into three groups based on their implant usage status: Unilateral ABI, Bilateral ABI, and CI + ABI. "Perceptual Skills Scale (PSS)" was used to assess perception skills, and "The Functioning after Pediatric Cochlear Implantation (FAPCI)" scale was used to evaluate communication skills. Statistical analyses were performed using SPSS version 26 software with a significance level of 0.05. Accordingly, no statistically significant differences were found among the scores obtained from the three sub-dimensions of the PSS among the three groups (p > 0.05). Similarly, no statistically significant differences were observed among the scores obtained from the FAPCI scale among the three groups (p > 0.05). Statistically significant correlations were found between the scores obtained from the PSS and FAPCI scales (p < 0.05). Furthermore, statistically significant differences were observed between the communication methods and school status of the participants and the results obtained from the PSS and FAPCI scales (p < 0.05). The differences, challenges, and developmental outcomes encountered during the rehabilitation and follow-up process in children using ABIs align with the findings of this study. As further as we know, this study is the first to assess three different perceptual dimensions and communication skills of children using ABIs. It highlights the importance of considering the development of sensory, cognitive, and emotional perception skills, as well as communication skills in the follow-up and intervention programs of these special children.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectABItr_TR
dc.subjectİşitsel Rehabilitasyon
dc.subjectAlgı Becerileri
dc.subjectİletişim Becerileri
dc.titleİşitsel Beyin Sapı İmplantı Kullanan Çocukların Duyusal, Bilişsel ve Duygusal Algı Becerilerinin Değerlendirilmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu tez çalışmasının amacı; işitsel beyin sapı implantlı çocukların duyusal, bilişsel ve duygusal algı becerileri ile iletişim becerilerinin değerlendirilmesidir. Bu amaçla, 6 ile 13 yaş aralığında 35 ABI kullanan çocuk ve ebeveynleri çalışmaya dahil edilmiştir. Katılımcıların implant kullanım durumuna göre Unilateral ABI, Bilateral ABI ve Kİ + ABI olarak üç gruba ayrılmıştır. Çalışmada algı becerilerini değerlendirmek için “Algısal Beceriler Ölçeği” ve iletişim becerilerini değerlendirmek için “Pediatrik Koklear İmplantasyon Sonrası İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi” ölçekleri kullanılmıştır. İstatistiksel analizler SPSS versiyon 26 yazılımı kullanılarak yapılmış olup istatistiksel anlamlılık düzeyi 0,05 olarak kabul edilmiştir. Buna göre ABÖ üç alt boyutu ölçeğinden elde edilen puanlar üç grup arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptanmamıştır (p > 0,05). PKİİB ölçeğinde elde edilen puanlar üç grup arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptanmamıştır (p > 0,05). Katılımcıların ABÖ ve PKİİB ölçeklerinden elde edilen puanlar arasında istatistiksel olarak anlamlı korelasyonlar elde edilmiştir (p < 0,05). Katılımcıların iletişim yöntemleri ve okul durumları ile ABÖ ve PKİİB ölçeklerinden elde edilen sonuçlar ile arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık elde edilmiştir. (p < 0,05). Literatürde ABI kullanan çocuklarda rehabilitasyon ve takip sürecinde karşılaşılan farklılıklar, zorluklar ve gelişimsel sonuçlar, çalışma bulguları ile uyumludur. Bu çalışma bildiğimiz kadarıyla, ABI kullanıcısı çocukların üç farklı algı boyutu ve iletişim becerilerini değerlendiren ilk çalışmadır. Bu özel çocukların takip ve müdahale programlarında duyusal, bilişsel ve duygusal algı becerilerinin ve iletişim becerilerinin gelişiminin göz önünde bulundurmanın önemini ortaya koymuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentOdyolojitr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2025-01-11T13:21:08Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster