dc.contributor.advisor | Arslan, Mahmut | |
dc.contributor.author | Roche, Haddy | |
dc.date.accessioned | 2017-06-14T08:21:58Z | |
dc.date.available | 2017-06-14T08:21:58Z | |
dc.date.issued | 2017-06-13 | |
dc.date.submitted | 2017-05-15 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/3518 | |
dc.description.abstract | Spirituality has long been recognised as a valuable tool in peace work. It is clear from the many
understandings and uses of the term spirituality that self- reflection is an inherent part of
spirituality and that self-reflection inevitably motivates authenticity which in turn inspires a
sense of fulfilment on the spiritual. Despite the obvious connection between spirituality, selfreflection,
authenticity and fulfilment, and despite that the spiritual peace worker has been found
to be significantly efficient, the connection between spirituality, self-reflection, authenticity, and
fulfilment of the peace worker remains to be explored. This study aims to change that, and
explores spiritual approaches that demonstrate the connection between these phenomena, and
advances that spiritual approaches to conflict ensures authentic peace workers because they
inevitably require self-reflection, which inspires authenticity. In particular, it highlights how the
Transrational Peace Philosophy and the Transrational approach to conflict demonstrate the
inextricable connection between these phenomena as they relate to both the professional and
non-professional peace worker, and comprise a working method and training requirements that
methodically and systematically demonstrates how a spiritual approach to conflict inevitably
motivates self-reflection, authenticity, and fulfilment of the peace worker. It then concludes by
addressing the benefits of integrating spirituality in peace trainings, and recommending the
integration of spiritual training in peace training programs so that peace training programs fully
and truly embody the attitudes and comportment required to produce efficient and competent
peace workers. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | peace | tr_TR |
dc.subject | spirituality | |
dc.subject | self-reflection | |
dc.subject | authenticity | |
dc.subject | peace worker | |
dc.title | Peace and Spirituality: Self-reflection as the Key to the Authentic Peace Worker | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Maneviyat uzun zamandır barış çalışmalarında değerli bir araç olarak kabul edilmiştir. Maneviyat
teriminin birçok anlayışından ve kullanımından açıkça görüleceği gibi, öz-düşünüm maneviyata
özgü bir parçasıdır ve kaçınılmaz olarak maneviyatı harekete geçirmektedir ve bunun da
maneviyat üzerinde bir rahatlama hissi uyandırmaktadır. Maneviyat, öz-düşünüm, özgünlük ve
tamamlanma arasındaki açık bağa rağmen ve manevi barış çalışanının önemli ölçüde etkili
olduğu tespit edilmesine rağmen, maneviyata, köz-düşünüme, özgünlüğüne ve barış çalışanının
yerine getirilmesine ilişkin bağlantı halen araştırılmayı bekleyen bir konudur. Bu çalışma, bunu
değiştirmeyi amaçlamaktadır ve bu olgular arasındaki bağlantıyı gösteren manevi yaklaşımları ve
çatışmaya yönelik manevi yaklaşımları, özgünlüğe ilham veren öz-düşünümü gerektirdiği için
otantik barış çalışanlarını ortaya çıkaran ilerlemeleri araştırmaktadır.
Bu çalışma, özellikle Transrasyonel Barış Felsefesinin ve Çatışmaya Yönelik Transrasyonel
yaklaşımın, hem mesleki hem de profesyonel olmayan barış işçisi ile ilişkili olduğu gibi bu
olgular arasındaki ayrılmaz bağlantıyı nasıl gösterdiğini ve metodik ve sistematik olarak
gösterilen bir çalışma yöntemi ve eğitim gerekliliklerini içerdiğini vurgulamaktadır. Çatışmaya
yönelik manevi bir yaklaşım kaçınılmaz olarak barış çalışanının öz-düşünümü, özgünlüğü ve
tamamlanmayı motive ettiğini göstermektedir. Çalışma sonuç kısmında ise barış eğitimlerinde
manevi barış yaklaşımının entegrasyonun yararlarını ele alarak barış eğitimi programlarına
manevi eğitimin entegrasyonunu tavsiye etmektedir ve böylece barış eğitim programları verimli
ve yetkili barış işçilerinin ortaya çıkması için gerekli olan tutum ve donanımları tam olarak ve
gerçekte somutlaştırılacağını önermektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Uluslararası İlişkiler | tr_TR |