Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEmin Tunç, Tanfer
dc.contributor.authorDeniz, Mert
dc.date.accessioned2024-07-02T09:51:27Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-03
dc.identifier.citationAmerika’da “Türk” İmgesinin (Yeniden) Yapılanması, 1863–1963, Doktora Tezi, Ankara, 2024.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35162
dc.description.abstractThis study delves into the history of transatlantic relations between the United States and Turkey by foregrounding the function of literary texts in the conduct of diplomacy. It highlights the role that individuals and civil institutions played in the course of affairs by reconstructing the image of Turkey and Turks in the United States between 1863 and 1963. It begins by tracing the history of American institutions, particularly Robert College and the Constantinople Woman’s College, in the Ottoman Empire. Based on an analysis of works written by the founders and leading educators of these schools, with Cyrus Hamlin and Mary Mills Patrick occupying the most important place among them, the transformation of American institutions in the Ottoman Empire and the effects of these changes are discussed with an emphasis on their impact on Turkish-American relations. Within this framework, the autobiographical works written by the alumni of these schools, including Halide Edib Adıvar, and their contemporaries, constitute the primary sources for this study, as they represent the first cohort of Turkish writers who published works for American readers. A close reading of their works sheds light on the details of diplomatic, social, and cultural relations between Turkey and the United States in the aftermath of the First World War. As they endeavored to claim authority over representation of Turks in America, they challenged narrative hegemonies such as American Orientalism, the prevailing negative image of Turks, as well as grand narratives in the form of official histories in both countries. This dissertation concludes with a case study of the Turkish Information Office, a public diplomacy initiative that made use of both fictional and non-fictional texts to promote Turkey in America.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTürk-Amerikan ilişkileri tarihitr_TR
dc.subjectÖzyaşam anlatılarıtr_TR
dc.subjectToplumsal temsiltr_TR
dc.subjectAmerican Board of Commissioners for Foreign Missions (ABCFM)tr_TR
dc.subjectTürk haberler bürosutr_TR
dc.subject.lcshYaşam öyküsütr_TR
dc.subject.lcshTürk tarihitr_TR
dc.subject.lcshAmerika Birleşik Devletleri tarihitr_TR
dc.subject.lcshUluslararası ilişkilertr_TR
dc.subject.lcshTürk dili ve edebiyatıtr_TR
dc.subject.lcshAmerika edebiyatıtr_TR
dc.titleThe (Re)Construction of the Image of "the Turk" in America, 1863-1963tr_TR
dc.title.alternativeAmerika’da “Türk” İmgesinin (Yeniden) Yapılanması, 1863–1963tr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma, diplomasi faaliyetlerinde edebi metinlerin işlevini ön plana çıkararak Amerika Birleşik Devletleri ve Türkiye arasındaki Atlantik ötesi ilişkilerin tarihini araştırmaktadır. Bireylerin ve sivil kurumların Amerika Birleşik Devletleri’nde Türkiye ve Türklere dair imgeleri yeniden oluşturarak bu ilişkilerde oynadıkları rolü vurgular. Çalışma, ilk iki bölümde özellikle Robert Kolej ve İstanbul Amerikan Kız Koleji başta olmak üzere Osmanlı İmparatorluğu içerisindeki Amerikan kurumlarının tarihinin izini sürmektedir. Cyrus Hamlin ve Mary Mills Patrick gibi isimlerin aralarında öne çıktığı bu okulların kurucuları ve önde gelen eğitimcileri tarafından yazılmış eserlerin incelenmesi Amerikan kurumlarının Osmanlı İmparatorluğu içerisinde geçirdikleri dönüşümü ve bunun Türk-Amerikan ilişkileri üzerindeki etkilerini ortaya koymaktadır. Bu çerçevede aralarında Halide Edib Adıvar’ın da dahil olduğu bu okulların mezunları ve çağdaşları tarafından yazılmış özyaşam anlatıları, Amerikalı okuyucular için eserleri yayınlayan ilk Türk yazarlar grubunu temsil etmekte ve araştırmanın birincil kaynaklarını oluşturmaktadır. Bu eserlerin incelenmesi, Birinci Dünya Savaşı sonrasında Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri arasındaki ilişkilerin yalnızca diplomatik değil, aynı zamanda sosyal ve kültürel detaylarına da ışık tutmaktadır. Türklerin Amerika’da nasıl temsil edileceği konusunda söz sahibi olma çabası Amerikan Oryantalizmine, Türklerle ilgili baskın olumsuz imgelere ve her iki ülkede de resmi tarih anlatıları olarak benimsenen üst anlatılara da karşı duruş sergilemektedir. Bu nedenle, bu çalışma Türkiye’yi Amerika Birleşik Devletleri’nde tanıtmak amacıyla kurgusal ve kurgusal olmayan metinleri kullanmayı amaçlamış bir kamu diplomasisi girişimi olan Türk Haberler Bürosu hakkında bir örnek olay çalışması ile sonuçlanmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentAmerikan Kültürü ve Edebiyatıtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-07-02T09:51:27Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster