Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAktulum, Kubilay
dc.contributor.authorAkın, Hasibe Meltem
dc.date.accessioned2024-06-25T08:13:16Z
dc.date.issued2024-06-24
dc.date.submitted2024-05-30
dc.identifier.citationAKIN, H. M. (2024) Autobiographie, Autofiction et Intertextualité chez Patrick Modiano. Thèse de doctorat (Apa)tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35070
dc.description.abstractABSTRACT AKIN, Hasibe Meltem. Autobiography, Autofiction and Intertextuality in Patrick Modiano's novels, PhD Thesis, Ankara, 2024 This study aims to analyse the genres of autobiography and self-fiction in Patrick Modiano's novels within the framework of intertextual relations. Considering the history of French literature, "I" orientated texts, which have been used since ancient times, have existed for centuries. However, with the second half of the twentieth century, it has been necessary to define "I" orientated novels in literary life. Philippe Lejeune, with his work The Autobiographical Treaty, defined the place of the genre of the autobiography in the literary world. In the 1970s, Serge Doubrovsky stated that it would not always be possible to talk about a pure autobiography and introduced the genre of autofiction. Both of these genres, which are based on the experiences of writers, can be built on memory, books and various objects. The reflection of books and other objects, which is crucial in the lives and works of writers, areseen as an intertextual relation. Memory has an important place in autobiographical and autofictional texts. In such novels, it is intertextuality that enables memory to work. Authors open a unique novel creation space around elements such as references made by other authors, objects accumulated, etc. in a unique way and around their experiences. In this study, it is aimed to analyse the Nobel Prize-winning author Patrick Modiano, who uses intertextuality in many ways in his autobiographical and autofictional novels, within the framework of his novels. Key Words Autobiography, Autofiction, Intertextuality, Patrick Modiano, Memorytr_TR
dc.language.isofratr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAutobiographietr_TR
dc.subjectAutofiction
dc.subjectIntertextualité
dc.subjectPatrick Modiano
dc.subjectMémoire
dc.subject.lcshFransa edebiyatıtr_TR
dc.titleAutobiographıe, Autofiction Et Intertextualite Chez Patrick Modianotr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetÖZET AKIN, Hasibe Meltem. Patrick Modiano’da Özyaşamöyküsü, Özkurmaca ve Metinlerarasılık, Doktora Tezi, Ankara, 2024 Bu çalışmada Patrick Modiano’nun romanlarında özyaşamöyküsü ve özkurmaca türlerinin metinlerarası ilişkiler çerçevesinde incelenmesi amaçlanmaktadır. Fransız Edebiyat tarihi göz önünde bulundurulduğunda, çok eski dönemlerden beri kullanılan « ben » odaklı mettinler yüzyıllar boyunca var olmuştur. Ancak yirminci yüzyılın ikinci yarısıyla birlikte, « ben » odaklı romanların yazınsal hayatta bir tanımlama yapılması gerekmiştir. Philippe Lejeune Özyaşamöyküsel Antlaşma isimli çalışmasıyla yazın dünyasında özyaşamöyküsü türünün yerini belirlemiştir. 1970’li yıllara geldiğimizde ise Serge Doubrovsky her zaman arı bir özyaşamöyküsünden bahsetmenin mümkün olmayacağını belirterek, özkurmaca türünü ortaya koymuştur. Yazarların yaşanmışlıkları üzerine konumlanan bu her iki tür de, bellek, kitaplar ve çeşitli objeler üzerine inşa edilebilir. Yazarların hayatında ve yazma sanatlarında belirleyici hatta kimi zaman taklit derecesinde etkili olan kitaplar ve diğer objelerin yazın dünyalarına yansıması bir metinlerarası ilinti olarak görülmektedir. Özyaşamöyküsü ve özkurmaca metinlerde belleğin önemli bir yeri vardır. Bu tür romanlarda, belleğin çalışmasına olanak sağlayan metinlerarasılıktır. Yazarların kendilerine özgün bir şekilde ve yaşanmışlıkları etrafında başka yazarladan yaptıkları referanslar, biriktirdiği objeler vb. gibi unsurlar etrafında kendilerine özgü bir roman yaratım alanı açarlar. Bu çalışmada, özyaşamöyküsü ve özkurmaca romanlarında metinlerarasılık uygulamalırını birçok şekilde kullanan Nobel ödüllü yazar Patrick Modiano’nun romanları çerçevesinde incelenmesi amaçlanmaktadır. Anahtar Sözcükler Özyaşamöyküsü, Özkurmaca, Metinlerarasılık, Patrick Modiano, Bellektr_TR
dc.contributor.departmentFransız Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-06-25T08:13:16Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster