Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖtgün, Cebrail
dc.contributor.authorGöktepe, Beyza
dc.date.accessioned2024-05-31T06:33:00Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-05-22
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34970
dc.description.abstractConsidering the experimentalism of contemporary art, it seems insufficient to consider the inclusion of live animals in artworks, which is the subject of discussion in this thesis, as ethical, animal rights or only anthropocentric. While examining how the "ready-made" turns into a "ready live", a field based on earth and ecology, encompassing cultures, geographies, living creatures and even technology, without a language focus, without a masculine focus and away from human centrism was needed. Therefore, within the framework of "posthumanist ecocriticism", which adopts the principle of interdependence, asks what human morality is, and accepts the integrity and symbiosis of all subjects called "other", the dilemma of the ready-live as art has been tried to be revealed. The myth of mutual constructionism naturally implies a non-dominated collaboration. The practical works carried out within the scope of the thesis share the experience of establishing a partnership with living animals. This mutuality is not only between animals and human beings, but is part of the ongoing movement consisting of the becoming of animals, individually acquired knowledge, experiments, human construction, and then the making of animals again. Starting from the question "How does the artist, as the subject of the work of art that emerges with animals, share their role with the animal and can we talk about ethics here?", the problem of subject, sharing and ethics is opened to a discussion based on the earth in terms of the ready-live.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectHayvanlartr_TR
dc.subjectHazır canlıtr_TR
dc.subjectPosthümanizmtr_TR
dc.subjectEkoeleştiritr_TR
dc.subjectSanattr_TR
dc.subject.lcshEtiktr_TR
dc.titleKarşılıklı İnşacılık Miti Bağlamında Doğanın Modellendirilmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu tezin tartışma konusu olan canlı hayvanların bulunduğu sanat yapıtlarını, çağdaş sanatın deneyselliği düşünüldüğünde, yalnızca etik, hayvan hakları ya da insan merkezci bakışla ele almak yetersiz görünmektedir. “Hazır nesne”nin “hazır canlı”ya nasıl dönüştüğü incelenirken, yeryüzü ve ekoloji temelli, kültürleri, coğrafyaları, canlıları ve hatta teknolojiyi de kapsayan, dil odaksız, eril odaksız ve insan merkezcilikten uzak bir alana ihtiyaç duyulmuştur. Bu yüzden karşılıklı bağlılık ilkesini benimseyen, insan ahlakının ne olduğunu soran, tüm öteki olarak adlandırılan öznelerin bütünlüğünü ve ortak yaşamını kabul eden “posthümanist ekoeleştiri” çerçevesinde, hazır canlının sanat olma ikilemi ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Karşılıklı inşacılık miti, doğal olarak tahakkümsüz bir birliktelik anlamına gelir. Tez kapsamında yapılan uygulama çalışmaları canlı hayvanlarla ortaklık kurmanın deneyimini paylaşmaktadır. Bu karşılıklılık yalnızca hayvanlar ve insan arasında geçmemiş, hayvanların oluşundan, bireysel olarak edinilen bilgilerden, deneylerden, insan yapımından ve ardından tekrar hayvanların yaptıklarından oluşan ve henüz devam etmekte olan devinimin parçasıdır. “Hayvanlarla ortaya çıkan sanat yapıtının öznesi olarak sanatçı, hayvanla nasıl rolünü paylaşır ve burada etikten bahsedilebilebilir mi?” sorusundan yola çıkılarak özne, paylaşma ve etik sorunu, hazır canlı özelinde yeryüzü temelli bir tartışmaya açılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-05-31T06:33:00Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster