Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzarslan, Metin
dc.contributor.authorÜlkmen, Yağmur
dc.date.accessioned2024-05-07T08:22:35Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-03-29
dc.identifier.citationÜLKMEN, Yağmur. Lütfi Ö. Akad’ın Gelin, Düğün, Diyet Filmlerine Halkbilimsel Bir Bakış, Yüksek Lisans, Ankara, 2024.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34906
dc.description.abstract"In this study, the films "Gelin" (1973), "Düğün" (1974), and "Diyet" (1974) by Lütfi Akad, one of the prominent directors of Turkish cinema, have been examined through the method of film and text analysis and from the perspective of folklore studies. The visual, auditory, and textual approaches through which folklore elements are portrayed in these films have been evaluated. By identifying some folklore elements that need to be analyzed in these three films, the director's purpose in using these elements has been questioned. The data obtained have been discussed within the scope of the characteristics of folklore discipline. Furthermore, the findings revealing the relationship between cinema and folklore have been evaluated in terms of concepts and perspectives within the folklore discipline, and it has been examined how folklore elements are transferred to cinema and whether this transfer is a natural consequence of film editing.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectHalkbilimi
dc.subjectSinema
dc.subjectGelenek
dc.subjectLütfi Ö. Akad
dc.subject.lcshHalk bilimtr_TR
dc.titleLütfi Ö. Akad’ın Gelin, Düğün, Diyet Filmlerine Halkbilimsel Bir Bakıştr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada Türk sinemasının önemli yönetmenlerinden Lütfi Akad’ın “Gelin” (1973), “Düğün” (1974) ve “Diyet” (1974) filmleri; film ve metin analizi yöntemiyle ve halkbilimi bakış açısıyla incelenmiştir. Söz konusu filmler üzerinden halkbilimi unsurlarının sinemada nasıl işlendiği görsel, işitsel ve metinsel yaklaşımla değerlendirilmiştir. Üçleme olarak adlandırılan bu üç filmde irdelenmesi gereken bazı halkbilimi ögeleri tespit edilerek yönetmenin bu ögeleri kullanış amacı sorgulanmıştır. Elde edilen veriler halkbilimi disiplininin özellikleri kapsamında tartışılmıştır. Ayrıca sinema-halkbilimi ilişkisini ortaya koyan bulgular, halkbilimi disiplini içindeki kavramlar ve anlayışlar bakımından değerlendirilerek halkbilimi unsurlarının sinemaya nasıl aktarıldığı ve bu aktarımın sinema kurgusunun doğal bir sonucu olup olmadığı da irdelenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentTürk Halkbilimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-05-07T08:22:36Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster