Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzkan, Yasemin
dc.contributor.authorAydın, Sibel
dc.date.accessioned2024-03-26T10:50:17Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-01-19
dc.identifier.citationAYDIN, Sibel. 6. Sınıf Öğrencilerine Yönelik Sanat ve Sosyal Hizmet Uygulanması: Öteki Göçmeni Bir Okul Sosyal Hizmeti Müdahalesi ile Anlamak, Doktora Tezi, Ankara, 2024.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34830
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to ensure harmony among children, increase respect for differences and develop tolerance by using school social service and art together. In this context, the effect of The Little Prince, one of the most read children's books, on the increase in respect for others, differences, love and tolerance of 6th grade students studying in mixed schools was investigated. The aim of the research is to offer alternative solutions by bringing together art and school social work and to contribute to the literature on this subject. Mixed research method was used in the research. Semi-Structured Interview Forms, prepared separately for 30 students, 20 parents and 10 teachers/administrators who participated in the research, were applied. The Respect for Differences Value Scale was applied to 30 students as a pre-test and post-test. The Little Prince book was read with the experimental group students and the Tolerant Behaviors activity and the How Peace Should Be activity were carried out. As a result of the research, in the light of the data obtained from the SPSS program as a result of the Peace Education Program and the data analyzed through the MAXQDA program, it was concluded that the book The Little Prince increased the respect for differences among children and increased love and tolerance. Based on the studies in the literature and in the light of the qualitative and quantitative data obtained within the scope of this study, it has been concluded that the combined use of school social service and literary works is efficient.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectsanat ve sosyal hizmettr_TR
dc.subjectokul sosyal hizmetitr_TR
dc.subjectgöçtr_TR
dc.subjectötekitr_TR
dc.title6. Sınıf Öğrencilerine Yönelik Sanat ve Sosyal Hizmet Uygulanması: Öteki Göçmeni Bir Okul Sosyal Hizmeti Müdahalesi ile Anlamaktr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetOkul sosyal hizmeti ve sanatla sosyal hizmet uygulamalarını birarada kullanarak çocuklar arasında uyumu sağlamak, farklılıklara saygıyı artırmak ve hoşgörüyü geliştirmek önemli bir adımdır. Bu araştırmada, çok okunan çocuk kitaplarından birisi olan Küçük Prens’in; karma okullarda eğitim alan 6. sınıf öğrencilerinin farklılıklara saygısının, sevgi ve hoşgörüsünün artmasına olan etkisi araştırılmıştır. Kitaptaki karakterin çocuk olması, hiç bilmediği bir yere gitmesi, kültürel farklılıklar yaşaması tıpkı göçmen bir çocuğun hayatına benzemektedir. Olumsuz tutumların değişmesi için ‘öteki’ ile uyumun edebî eser aracılığıyla sağlanmasının amaçlandığı araştırmada sanat ve okul sosyal hizmetini biraraya getirerek alternatif çözüm önerisi sunmak hedeflenmiştir. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmaya katılan 30 öğrenciye, 20 ebeveyne ve 10 öğretmene/idareciye ayrı ayrı hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış görüşme formları uygulanmıştır. 30 öğrenciye Farklılıklara Saygı Değeri Ölçeği ön test son test olarak uygulanmıştır. Çalışma kapsamında deney grubunu oluşturan Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Medeniyet Araştırmaları ve Değerler Eğitimi Merkezi’ne gönüllü gelen 6. sınıf öğrencilerine barış eğitimi verilmiştir. Barış eğitimi kapsamında Küçük Prens kitabı okutulmuştur. Ayrıca bu öğrencilerle Hoşgörülü Davranışlar Etkinliği ile Barış Nasıl Olmalı Etkinliği yapılmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS 24.0 kullanılmıştır. Nitel verilerin tematik analizde ise MAXQDA programından yararlanılmıştır. Bu araştırma sanatla sosyal hizmet ve okul sosyal hizmeti kapsamındaki uygulamaların çocuklar arasında farklılıklara saygının artmasını, sevginin ve hoşgörünün pekişmesini sağladığını göstermiştir. Bu bağlamda, sağlıklı bir okul ortamı yaratarak, çocukların üstün yararı için ayrımcılığın önüne geçerek kültürel kaynaşmayı pekiştirmede sanatla sosyal hizmet ve okul sosyal hizmetini bir araya getirmenin önemli olduğu söylenebilir.tr_TR
dc.contributor.departmentSosyal Hizmettr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-03-26T10:50:17Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster