Browsing İşletme Bölümü Tez Koleksiyonu by Rights "Attribution 3.0 United States"
Now showing items 1-3 of 3
-
Ait Olma ve Konukseverliğin Araç Ortak Kullanımı Katılım Niyetine Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)This study aims to investigate the impact of the belongingness and hospitality on the intention to participate in ridesharing among American and Turkish consumers. In this context, we collected data from 369 American ... -
Endüstri 4.0 Sürecinin Teknoloji Kabul Modeli ve Teknolojik Yatkınlık Endeksi Çerçevesinde Davranışsal Açıdan İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)The main objective of this research is to make a study to describe the relationship between the structures of Industry 4.0 and the human behaviors by associating the Parasuraman's Technological Acceptance Model and Davis's ... -
Teknoloji Kabulü ve Teknolojik Yatkınlığın Tüketicilerin Dijital Yayın Platformlarını Kullanım Niyeti ve Sıklığı Üzerine Etkileri
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Information and communication technologies (ICT) have been experiencing rapid changes in recent years. The effects of these new technologies on businesses increase with the integration of technology in the way companies ...