Başlık için İşletme Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 305, listelenen: 92-111
-
Finansal Kaldıracın Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Piyasalardaki Şirketlerin Yatırımlarına Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)The factors affecting the investment and impact of the debt on investment are fundamental issues in corporate finance. With 2000s, as private sector borrowing rates have reached high levels, the relationship between ... -
Finansal Krizlerde Bulaşma ve 2008 Krizinin Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelere Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)After the financial liberalisation, integration of the coountry markets bring lots of positive and negative results. Effective usage of the resources, the differention of the financial derivatives according to needs.increase ... -
Finansal Piyasalarda Volatilite Tahmini: Midas Regresyon Yöntemiyle Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)This study presents a holistic approach to volatility forecasting. It covers a wide range of definitions, concepts and alternative estimation methods related to volatility forecasting. Not only evaluating the literature ... -
Finansal Risklerden Korunma Muhasebesi ve Finansal Tablolarda Raporlanması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)In a globalizing world economy, financial institutions and real sector companies, when they do business in both local and international markets in this changing and developing new competitive conditions, face some risks ... -
Finansal TablolardanTeşvik Edilmesi Gereken Alt Sektörlerin Belirlenmesi: Makine Sektörü Çalışması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09)International competition has been constantly on the rise as a result of relaxations in customs regulations and increase in free trade. To maintain their competitive edge, developed countries have now been increasingly ... -
Firmaya Özgü Getiri Değişkenliğinin Zaman İçindeki Davranışının ve Nedenlerinin Analiz Edilmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)The purpose of this study is to determine the behavior and causes of idiosyncratic volatility in Istanbul Stock Exchange (ISE). The monthly idiosyncratic volatility is measured from 1996 to 2010 using daily returns of ... -
Fiyat Esnekliğinin Firma Kârlılığı Üzerine Etkisi: Gıda Sektöründe Bir Simülasyon Uygulaması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)In today's conditions where continuous growth and development is in question and global competition intensifies, it is necessary to produce quality products, to work with high efficiency, to reduce costs, to increase ... -
Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerdeki Kitlesel Fonlamanın Karşılaştırılması Üzerine Bir İnceleme
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-06)Crowdfunding, an alternative financing method used especially by entrepreneurial individuals or small businesses to fund start-ups and entrepreneurs, is defined as a way of individuals to obtain ideas, feedback and solutions ... -
Genişletilmiş Planlanmış Davranış Teorisi Modeli Kapsamında Otel Müşterilerinin Yeşil Yıldızlı Otelleri Tekrar Ziyaret Etme Niyetlerinin İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)The purpose of this study is to use Extended Theory of Planned Behavior and is to examine the revisiting intentions of green hotels customers. Primary data is collected by means of survey method from the green hotels ... -
Girişim Sermayesi Satın Alımlarının Şirket Değeri Üzerindeki Etkisi: Avrupa’daki Gelişmekte Olan Ülkelerdeki ve Türkiye’deki Teknoloji Şirketi Satın Alımlarına Yönelik Bir İnceleme
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)ABSTRACT This study emphasizes that mergers and acquisitions are strategic decisions that drive corporate growth, market consolidation and shareholder value. In particular, the acquisition of venture companies stands out ... -
Girişimcilerde Kişilik Özellikleri ve Çalışma Ahlakı İlişkisine Yönelik Bir Çalışma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)This study aims to investigate the relationship between the entrepreneurial personality characteristics and the work ethics scores of entrepreneurs. For this aim, this study is completed in four parts. First of which ... -
Güncellik/Sıklık/Parasallık (RFM) Analizi İle Hedef Kitle Seçimi: Hava Yolu Sektöründe Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)The marketing world has now moved away from product-oriented work, has understood the importance of the customer and put the customer in the center and shifted the work in this direction. Nowadays, due to the technological ... -
Gıda Kalitesi, Sağlık Bilinci ve Fiyat Duyarlılığının Fast-Food Satın Alma Niyetine Etkisi: Türkiye ve Kanada’daki Tüketicilerin Karşılaştırması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)The aim of this study is to investigate the effects of perceptions of food quality of fast-food products, health consciousness and price sensitivity of customers on purchase intention in fast-food restaurants. Also, within ... -
Havayolu Hizmet Kalitesi Unsurlarının Kalite Fonksiyon Yayılımı (QFD) ve Kano Modellerinin Birlikte Kullanılması İle Belirlenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)The aim of the study is to evaluate the quality of service elements in the airline sector by using the Quality Function Deployment (QFD) method and the Kano Model together, and to provide suggestions for the elimination ... -
Havayolu Sektöründe Marka Kişiliği ve Marka Denkliği Arasındaki İlişkiye Yönelik Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)The purpose of this study is to determine if there is any dimensional change regarding the brand personality and brand equity dimensions in the Turkish Aviation Sector and it is aimed to determine the effect of brand ... -
Heterojen Araçlar ile Sürdürülebilir Birebir Toplama ve Dağıtım Problemi Üzerine Bir Analiz
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Effective planning of the logistics management process is considered as one of the ways for businesses to achieve comparative advantage among their competitors. In order to achieve sustainable growth, which has become ... -
Hizmet Hataları Sonrasındaki Firmayı Suçlama Düzeyi, Müşteri Tatminsizlik Düzeyi Ve Müşteri Tepkilerine İlişkin Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-14)The purpose of this study is to examine the mediation role of customer dissatisfaction level in the relationship between blame attribution and customer responses after service failures in the airline industry. In particular, ... -
Hizmet İçi Eğitim Algısı: Moğolistan'da Bir İşletme Örneği
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)The main purpose of this study is to survey the current trends of in-service training inthe Mongolian telecommunications sector and to determine the perceptions theretousing qualitative research methods.As Mongolia is a ... -
Hizmet Sunumu Sürecinde Yaşanan Olumlu ve Olumsuz Deneyimlerin Tekrar Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinde Markanın Etik Algılanmasının Aracı Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-04-29)The aim of this study is to examine the effects of positive and negative experiences on the perceived brand ethicality and repurchase intention for different stages of the service delivery process, which are pre-process ... -
İNSAN KAYNAKLARI STRATEJİLERİ VE İŞLETME REKABET STRATEJİLERİ ARASINDAKİ UYUM: BİR ALAN ARAŞTIRMASI
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)The aim of this study, which was conducted based on quantitative research methods, is to investigate the effects of different strategic fit dynamics between business strategies and human resources strategies of large-scale ...