Browsing İşletme Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
Now showing items 160-179 of 324
-
Liderin Fiziksel Mesafesi, Sanal Kaytarma ve Sosyal Kontrol ilişkisinde Hiyerarşi Kültürünün Etkisi: Bir Düzenlenmiş Aracılık Modeli
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Productivity is the main goal of every organisation. Some deviant behaviors can easily reduce the productivity in organizations. Cyberloafing is the one of the deviant behaviors. In cyberloafing, personnel use computer ... -
Liderlik Tarzı Algısının Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisinde Örgüte Güvenin Aracı Rolü: Bir Örnek Olay İncelemesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)In a business world where there is fast competition and high risk and where technology advances each passing day; thus creating high uncertainty, maintaining market share has become the biggest problem for the management ... -
Liderlik Tarzı ile Örgütsel Vatandaşlık Davranışları Arasındaki İlişki ve Proaktif Kişiliğin Bu İlişkideki Moderatör Etkisinin İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)This study aims to examine the relationship between the perceived leadership style of a manager by employees and the organizational citizenship behaviors of individual employees. The second objective is to assess the ... -
Liderlik, Örgüt Kültürü ve Örgüt Yapısı Arasındaki Etkileşimler: Öz-Liderlik Temelli Bir Örgüt Tasarlamak
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023-02-03)The main purpose of this research is to explore under which circumstances an organizational design enabling each individual to exhibit leadership behavior is possible. The study discusses the concept of organization design ... -
Lng Sektörü İçin 2050 Senaryoları Delfi Yönteminin Senaryo Planlama ile Birlikte Kullanılması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Nowadays, there are changes in the energy industry. New resource discoveries, renewable energy investments, technological development and new hydrocarbon transportation methods are being developed. The importance of LNG, ... -
Lojistik İş Birliği ve Heterojen Müşteri Segmentleri Varsayımlarıyla Ağ Tasarımı ve Envanter Rotalama Problemlerinin Modellenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Companies operating in complex industrial environments need to be in a continuous process of development to meet the increasing expectations of their customers and to survive in a competitive environment. In this context, ... -
Lojistik, Pazarlama ve Üretim Arasındaki İçsel Entegrasyonun, Tedarik Zincirinin Süre Odaklı Performansına Etkisi Algısının Ölçülmesi: Güven ve Bilgi Teknolojilerinin Aracı Değişken Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-11-28)In today’s world, the absence of firms’ ability to effectively compete in independently apart from the suppliers and the other entities in the supply chain force firms to cooperate with the other members of the value chain. ... -
Lüks Değer Algısının Cinsiyete Göre Farklılıklarının Belirlenmesine Yönelik Ampirik Bir Araştırma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)The aim of this study is to investigate whether perceived luxury value differ according to gender. For this purpose, the model proposed by Wiedmann et al. (2009) was examined. In this study, exploratory factor analysis and ... -
Lüks Tüketimi Etkileyen Faktörler: Farklı Toplumsal Görünürlük Düzeyindeki Ürünler İçin Bir Araştırma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-07)The aim of this study is to investigate luxury product consumption for high and low social visibility products and whether there is any moderator effect in this relationship. While the dependent variable is the amount of ... -
Maden Üretim Planlaması ve Çizelgelemesi Üzerine Bir Tam Sayılı Programlama Önerisi: Kar Maden Örneği
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Production planning and management are essential to process raw materials in succesfull outputs. An effective production system avails to company and to society as awhole. One of those processes is mining. Mining which has ... -
Mağaza Kişiliği ve Öz Benlik Uyumunun Mağaza Sadakati Üzerindeki Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)The aim of this study is to investigate the effect of store personality and self-congruity on store loyalty. The data was gathered from 250 participants for bookstores. Exploratory factor analysis was used to determine ... -
Mağaza Markalı Ürünleri Satın Alma Niyetinin Marka İsmine Verilen Önem, Algılanan Marka Benzerliği Ve Algılanan Kalite Çerçevesinde İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)The aim of the study is to examine the direct impact of perceived quality, brand dependece and perceived brand parity on the store brands’ purchase intention; and to investigate the mediation role of perceived quality in ... -
Makine Öğrenmesi ile İşgörenlerin İşe Yabancılaşma Durumunun Sınıflandırılması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Work alienation, which can have adverse effects on various aspects of employees' performance and job satisfaction, is among the significant problems of modern work life. Work alienation emerges as a result of the complex ... -
Makroekonomik Faktörlerin Sermaye Yapısı Üzerindeki Etkisi: Sektörel Bir İnceleme
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Capital structure is an important concept in financial literatüre, as it affects the cost of capital, budgeting and the market value of firms. For this reoason, the owner or owners of a firm want to determine the optimal ... -
Makroekonomik Ve Bankaya Özgü Faktörlerin Ticari Bankalarda Kredi Riski Üzerindeki Etkisi – Türkiye Örneği
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-19)Banking system plays a very important role in the financial system of a country and also can have impact on financial stability. In a globalized world where the banks in the banking sector are interdependent and large banks ... -
Makyavelizm ve Etik Olmayan Davranış Arasındaki İlişkide Etik Liderliğin Düzenleyici Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-06-22)The Moderating Effect of Ethical Leadership on the Relationship Between Machiavellianism and Unethical Behavior, Ankara, 2017 The purpose of the study is to examine the moderating role of the ethical leadership on the ... -
Marka Aktivizmi Otantikliğinin Marka Farkındalığı Ve Algılanan Kalite Üzerindeki Etkisi: Benlik Uyumunun Düzenleyici Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023-06)The aim of this study is to examine the effects of brand activism authenticity on brand equity in terms of brand awareness, perceived quality and brand loyalty and to determine the moderating role of self congruity in this ... -
Marka Deneyimi Algılanan Risk ve Satın Alma Niyeti Üzerine Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09)The purpose of this study applied in the banking industry is to analyse the correlation between brand experience, perceived risk and purchase intention. Within the scope of the study, besides the effect of brand experience ... -
Marka Deneyımı Algılanan Rısk ve Satın Alma Nıyetı Uzerıne bır Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-27)The purpose of this study applied in the banking industry is to analyse the correlation between brand experience, perceived risk and purchase intention. Within the scope of the study, besides the effect of brand experience ... -
Marka genişletme stratejisi çerçevesinde mağaza imajı, algılanan uyum ve algılanan kalitenin incelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)The aim of the study is to examine the direct impact of perceived fit, store image and parent brand quality on the extended brand; and to investigate the moderation role of parent brand quality in the influence of perceived ...