dc.contributor.advisor | ÖTGÜN, Cebrail | |
dc.contributor.author | AYHAN, Yavuz | |
dc.date.accessioned | 2024-03-14T06:42:59Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024 | |
dc.identifier.citation | Ayhan, 2024 | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34793 | |
dc.description.abstract | In this study titled "Asemic Writing and Signature as Painting", it covers the theme of "asemic writing" and "signature" as the subject of painting. In the first part, starting from the concept of meaning, information about the process of language formation is given. In the second part, research has been conducted on the development of the representation of language on the surface with writing and the development of signs, which are the representation of individuality called signatures, in the historical process, and their importance for art and individuality has been emphasized. In the third section, the emergence of the concept of asemic writing and the studies that were found to fit the definition of asemic writing before and today, before this concept was named, are examined. In the last section, applications and explanations on the theme of asemic writing and signature are included. In the last section, the applications and explanations on the theme of asemic writing and signature are given. With the selection of asemic writing and signature as the theme of the painting, in addition to the works created by writing in free forms, original works were created in which the signature was used as an artist metaphor and used as the element that constitutes the painting. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Resim, imza, asemik, bireysellik, mühür, damga | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Resim sanatı | tr_TR |
dc.title | Resim Olarak Asemik Yazı ve İmza | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | “Resim Olarak Asemik Yazı ve İmza” isimli bu çalışmada, resim konusu olarak “asemik yazı” ve “imza”yı tema olarak alınmasını kapsar. Birinci bölümde anlam kavramından başlayarak dil oluşum süreci hakkında bilgi verilmektedir. İkinci bölümde ise dilin yazı ile yüzey üzerinde temsilinin gelişimi ve İmza olarak adlandırılan bireyselliğin temsili olan işaretlerin, tarihsel süreç içerisinde gelişimi üzerine araştırmalar yapılmış, sanat ve bireysellik için önemi vurgulanmıştır. Üçüncü bölümde ise asemik yazı kavramının ortaya çıkışı ve henüz bu kavram adlandırılmadan önce ve günümüzde, asemik yazı tanımlamasına uyduğu tespit edilen çalışmalar incelenmiştir. Son bölümde ise asemik yazı ve imza teması üzerine yapılan uygulamalar ve açıklamalarına yer verilmiştir. Resim teması olarak asemik yazı ve imzanın seçilmesi ile, özgür formlarda yazılar yazılarak oluşturulan çalışmaların yanı sıra imzanın sanatçı metaforu olarak kullanılması ve resmi oluşturan eleman olarak kullanıldığı özgün çalışmalar yapılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Resim | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-03-14T06:42:59Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | proficiencyinart | tr_TR |