dc.contributor.advisor | Ömürgönülşen, Uğur | |
dc.contributor.author | Yücel, Harun | |
dc.date.accessioned | 2024-02-23T09:36:35Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-01-17 | |
dc.identifier.citation | Yücel, H. (2024). Yeni Bir Merkeziyetçilik Uygulaması Olarak Yatırım izleme ve Koordinasyon Başkanlıkları (YİKOB): Ankara YİKOB Örneği | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34730 | |
dc.description.abstract | mportant changes/reforms were carried out in metropolitan government with Law numbered 6360, which came into effect in 2014. A new period started with the closing of provincial special administrations, particularly in metropolitan municipalities, and The Department of Investment Monitoring and Coordination (DIMC). The primary responsibilities of provincial special administrations were mostly transferred to metropolitan municipalities, while some of their powers and the duties of fulfilment central government investments were assigned to DIMCs. However, DIMCs were authorized to be able to fulfil provincial needs by granting them legal personality and a special budget in the course of time. Moreover, it is seen that this situation is quite limited by revealing the initiative power that DIMCs have in terms of budget, planning, implementation and personnel processes, and it is also clear that DIMCs are in a centralized position by measuring the power and influence of the central administration on DIMCs. | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | 6360 sayılı kanun | tr_TR |
dc.subject | 1 Nolu Cumhurbaşkanlığı kararnamesi | tr_TR |
dc.subject | Merkezileşme | tr_TR |
dc.subject | Yerelleşme | tr_TR |
dc.subject | Yerelde merkezileşme | tr_TR |
dc.title | Yeni Bir Merkeziyetçilik Uygulaması Olarak Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı (YİKOB): Ankara YİKOB Örneği | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | 2014 yılında yürürlüğe giren 6360 sayılı Kanun ile büyükşehir yönetiminde önemli değişikler hayata geçirilmiştir. Özellikle büyükşehirlerde il özel idarelerinin kapatılması ve yatırım izleme ve koordinasyon başkanlıklarının (YİKOB) kurulması yeni bir dönemi başlatmıştır. İl özel idarelerinin görevlerinin büyük oranda büyükşehir belediyelerine geçmesiyle birlikte bir kısım yetkileri ve özellikle merkezi idare yatırmalarını yerine getirme görevi YİKOB'lara verilmiştir. Ancak zamanla YİKOB'lara tüzel kişilik verilmesi ve özel bütçe sağlanması ile birlikte YİKOB'lar il ihtiyaçlarını karşılayabilme yetkisine sahip olmuştur. Bununla birlikte YİKOB'ların bütçe, planlama, uygulama ve personel süreçleri bakımından sahip oldukları inisiyatif gücünün ortaya koyulması ve merkezi idarenin YİKOB'lar üzerindeki güç ve etkisinin ölçülmesi, YİKOB'ların merkeziyetçi bir konumda olduğu görülmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-02-23T09:36:35Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |