Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCodur, Müge Burcu
dc.contributor.authorKarakuş, Onur Şahin
dc.date.accessioned2024-02-16T12:34:47Z
dc.date.issued2024-02
dc.date.submitted2024-01-16
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34688
dc.description.abstractThe transfer of functions between media tools has initiated a process known as "media convergence". In this process, the theory of "convergence culture" developed by Henry Jenkins and Mark Deuze has redefined the boundaries and roles between content producers and consumers. With these developments, "transmedia narratives" have emerged conveying a story across multiple media platforms. While each story presented on different platforms maintains its uniqueness and integrity, they come together to create a larger narrative. The goal of using this method in transmedia projects is to "immerse" users in various media forms, thereby creating a more comprehensive and impactful experience. In studies within the field of digital media, the concept of "immersion" describes the quality of "offering a lifelike experience." Therefore, the immersion of a digital media product is evaluated through the transmission methods of visual, auditory, and haptic messages. The definition and approaches applied to the concept of immersion exclude the "experience of identification" and "cognitive-sensory messages" provided by convergence culture and transmedia storytelling. Hence, the purpose of this thesis is to evaluate the relationship between the concept of immersion and transmedia narratives, contribute to the development of products with immersive qualities, and identify potential problems and solutions by experiencing the working process of a transmedial narrative. To achieve this goal, a graphic novel design has been developed throughout the study guided by the theoretical framework obtained during the research.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKuşatıcı deneyim
dc.subjectTransmedya anlatıları
dc.subjectMedya yakınsaması
dc.subjectYakınsama kültürü
dc.subjectGrafik roman
dc.subject.lcshÇizim. Tasarım. İllüstrasyon.tr_TR
dc.titleKuşatıcılık Kavramı Bağlamında Transmedya Hikaye Anlatıcılığı ve Bir Uygulamatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetMedya araçları arasında gerçekleşen işlev transferi, “medya yakınsaması” olarak tanımlanan bir süreci başlatmıştır. Bu süreçte Henry Jenkins ve Mark Deuze tarafından geliştirilen “yakınsama kültürü” teorisi ise, içerik üreticisi-tüketicisi arasındaki sınırları ve rolleri yeniden tanımlamıştır. Bu gelişmelerle beraber, bir hikayeyi birden fazla medya platformu üzerinden aktaran “transmedya anlatıları” ortaya çıkmıştır. Farklı platformlarda sunulan her bir hikaye, kendi özgünlüğüne ve bütünselliğine sahip olmakla birlikte, bir araya geldiğinde daha büyük bir hikayeyi meydana getirmektedir. Transmedya projelerinde kullanılan bu yöntemin amacı; kullanıcıları farklı medya formları ile “kuşatmak”, böylece daha kapsamlı ve etkileyici bir deneyim yaratmaktır. Dijital medya alanındaki çalışmalarda ise “kuşatıcılık” kavramı, “gerçekliğe yakın bir deneyim sunma” özelliğini tanımlar. Bu nedenle bir dijital medya ürününün kuşatıcılığı; görsel, işitsel ve dokunsal iletilerin aktarım yöntemleri üzerinden değerlendirilmektedir. Kuşatıcılık kavramına getirilen bu tanım ve yaklaşımlarda, yakınsama kültürü ve transmedya hikayeciliğinin sağladığı “özdeşleşme deneyimi” ve “bilişsel-sezgisel iletiler” kapsam dışında tutulmaktadır. Bu nedenle tezin amacı; kuşatıcılık kavramı ve transmedya anlatıları arasındaki ilişkiyi değerlendirmek, kuşatıcılık niteliğine sahip ürünlerin geliştirilmesine katkıda bulunmak, transmedyal bir anlatının geliştirme sürecini deneyimleyerek olası problemleri ve çözümlerini tespit edebilmektir. Bu amaçla çalışma boyunca elde edilen teorik altyapının rehberliğinde bir grafik roman tasarımı yapılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentGrafiktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-02-16T12:34:47Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster