dc.contributor.advisor | Çobanoğlu, Özkul | |
dc.contributor.author | Şahiner, Ahmet Emin | |
dc.date.accessioned | 2024-02-15T11:41:42Z | |
dc.date.issued | 2024-02-12 | |
dc.date.submitted | 2024-01-16 | |
dc.identifier.citation | Şahiner, A. E. (2024). Halkbilimi Bağlamında Türkiye'nin Kültür Politikaları ve Kültürel Diplomasi Uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi, Doktora Tezi. Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34677 | |
dc.description.abstract | As in every period of political rupture or revolution, the pressure of industrialized powers,
which started in the 17th century and took effect in the 18th century, directly affected the
cultures of the societies exposed to this situation. In the historical process, the hegemony
established by Western powers over weak societies and countries in relation to
colonialist activities since the 18th century has been built on the change and
transformation of culture. In this regard, hegemony cannot be ignored in the construction
processes of nation-states. It becomes easier to achieve predetermined goals in the
cultural field with policies developed against hegemony. Cultural policy, as in other fields,
is seen as official programs that protect and develop the field in question and ensure the
implementation of practices. In addition, in determining the foreign policies of countries,
the third basis, in addition to their military and economic powers, are national cultural
elements. In this context, cultural diplomacy practices are of vital importance in the fight
of Turkish culture against globalization and in the protection and survival of national
culture.
In this study, the cultural policies established by governments since the establishment of
the Republic of Turkey were examined and the cultural diplomacy practices in the fields
of language, education and culture, which were initiated in the Republic of Turkey at the
end of the 20th century, were evaluated in the light of the methods and methods of the
Turkish folklore discipline. The fact that there is no study at the doctoral level yet on
working in the discipline of Turkish folklore has been effective in the realization of this
thesis. With this study, which will be considered the first in the field, the subjects and
concepts discussed from the perspectives of many disciplines are emphasized; Culture,
cultural policy, cultural diplomacy issues and Turkey's activities were discussed with a
holistic approach. Being an example for studies to be carried out in the following years
was accepted as one of the motivations for conducting the study. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Kültür | tr_TR |
dc.subject | Kültür politikası | |
dc.subject | Kültürel diplomasi | |
dc.subject | Kültürel etkileşim | |
dc.subject | Türk halkbilimi | |
dc.subject | Türkiye Cumhuriyeti | |
dc.subject.lcsh | Halk bilim | tr_TR |
dc.title | Halkbilimi Bağlamında Türkiye’nin Kültür Politikaları ve Kültürel Diplomasi Uygulamaları | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Her siyasi kırılma dönemi veya devrimde olduğu gibi, 17.yüzyılda başlayan ve 18.
yüzyılda etkisini gösteren endüstrileşmiş güçlerin baskısı, bu duruma maruz kalan
toplumların kültürlerini doğrudan etkilemiştir. Tarihsel süreçte 18. yüzyıldan itibaren
sömürgecilik faaliyetleriyle ilişkili olarak Batılı güçlerin zayıf toplumlar ve ülkeler üzerinde
kurduğu hegemonya, kültürün de değiştirilip dönüştürülmesi üzerine kurgulanmıştır. Bu
minvalde, ulus-devletlerin inşa süreçlerinde hegemonya göz ardı edilemez.
Hegemonyaya karşı geliştirilecek politikalarla kültürel alanda önceden belirlenen
hedeflere ulaşmak kolaylaşmaktadır. Kültür politikası da diğer alanlarda olduğu gibi söz
konusu alanı koruyup geliştiren ve bu alandaki uygulamaların hayata geçmesini
sağlayan resmi programlar olarak görülmektedir. Ayrıca ülkelerin dış politikalarını
belirlemede askeri ve ekonomik güçlerinin yanında üçüncü dayanak noktaları milli kültür
unsurları olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda Türk kültürünün küreselleşmeye
karşı mücadelesinde, milli kültürün korunması ve yaşatılması noktasında kültürel
diplomasi uygulamaları hayati öneme sahiptir. Bu çalışmada Türkiye Cumhuriyeti’nin
kuruluşundan itibaren hükümetler tarafından oluşturulan kültür politikaları incelenmiş ve
Türkiye Cumhuriyeti’nde 20. yüzyılın sonunda başlatılan dil, eğitim ve kültür alanlarındaki
kültürel diplomasi uygulamaları Türk halkbilimi disiplininin yöntem ve metotları ışığında
değerlendirilmiştir.
Türk halkbilimi disiplininde çalışma konusunda henüz doktora düzeyinde bir çalışmanın
bulunmaması, bu tez çalışmasının gerçekleşmesinde etkili olmuştur. Alanda ilk sayılacak
bu çalışmayla birlikte pek çok disiplinin bakış açısından ele alınmış konu ve kavramların
üzerinde durulmuş; bütüncül bir yaklaşımla kültür, kültür politikası, kültürel diplomasi
konuları ve Türkiye’nin bu alandaki faaliyetleri ele alınmıştır. Sonraki yıllarda yapılacak
çalışmalar için bir örnek olması, çalışmanın yapılmasındaki motivasyonlardan biri olarak
kabul edilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Türk Halkbilimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-02-15T11:41:42Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |