Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇobanoğlu, Özkul
dc.contributor.authorPark, Hyunjoo
dc.date.accessioned2024-02-15T11:40:24Z
dc.date.issued2024-02
dc.date.submitted2024-01-16
dc.identifier.citationPark, H.J. (2024) Mitolojik Panteonları Bağlamında Mago ve Umay, Hacettepe Üniversitesi, Doktora Tezi.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34675
dc.description.abstractMyths are not only reflections of historical facts but are also intertwined with realistic and unrealistic messages, encompassing people's worldview and unconscious desires. In contemporary times with the development of archaeology, many scientists are working to uncover the meanings of coded myths that attempt to convey the secrets of people who lived before the invention of writing, while employing various methods. This study primarily focuses on the matriarchal society and historical relations of both Korean and Turkish cultures to compare the goddess myths of Korea and the Turks. Subsequently, the concept of the Sky God and its interpretations in both cultures are examined. The foundation of Korean culture lies in the songs and dances performed during the Sky God ritual, and the globally recognized Korean Wave is rooted in Korean myths and the existing intangible cultural heritage of Koreans. The etymology and meaning of the terms Mago and Umay, goddesses in Korean and Turkish mythology, have been examined. Moreover, within the context of the mythological pantheon, depictions and symbolic meanings in the myths about Mago and Umay Ana have been scrutinized, in which the meanings and functions are revealed through comparisons. Then, information is provided on why the Goddess turned into an evil spirit, especially the transformation of Mago, the goddess of creation in Korean mythology, into a devil, and the transformation of Umay Ana into Albastı. Folk beliefs and practices surrounding these transformations are also discussed. Additionally, Chinese and Japanese myths that have connections with the Goddess mythology of Korea and the Turks are examined and explained through the ecotype theory.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMitoloji
dc.subjectTanrıça
dc.subjectMago
dc.subjectUmay
dc.subjectHalkbilimi
dc.subject.lcshHalk bilimtr_TR
dc.titleKore ve Türk Mitolojik Panteonları Bağlamında Mago ve Umaytr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetMitler, yalnızca tarihsel gerçekleri değil aynı zamanda insanların dünya görüşünü ve bilinçdışı isteklerini de içeren gerçekçi ve gerçekçi olmayan mesajlarla iç içe geçmiştir. Bugünlerde Arkeolojinin gelişmesiyle birlikte, yazının bulunmasından önce yaşayan insanların sırlarını, çeşitli yöntemlerle aktarmaya çalışırken kodlanmış, derinlerde saklanan mitlerin anlamını ortaya çıkartmak için birçok bilim insanı çalışmaktadır. Kore ve Türklerin tanrıça mitlerini karşılaştırmak için öncelikle Kore ile Türk kültüründe anaerkil toplumu ve tarihsel ilişkileri üzerinde durulmuştur. Sonra, iki kültürde de olan Gök Tanrı kavramı ve anlayışları incelenmiştir. Gök Tanrı ritüeli sırasında icra edilen şarkılar ve danslar Kore kültürünün temelidir. Bugün dünya çapında bilinen Kore Dalgası, Kore mitlerine ve Korelilerin var olan somut olmayan kültürel mirasına dayanmaktadır. Kore ve Türk mitolojisinde Tanrıça olan Mago ve Umay terimlerinin etimolojisi ve içermiş olduğu anlam bilimsel açıdan incelenmiştir. Bununla birlikte mitolojik panteon bağlamında Mago ve Umay Ana ile ilgili mitler üzerine elde edilen tasvirler ve sembolik anlamları incelenmiştir. Bunların mitlere yüklemiş oldukları anlamlar ve işlevler karşılaştırılarak ortaya konulmuştur. Ardından, Tanrıçanın neden kötü ruha dönüştüğü, özellikle Kore mitolojisindeki yaratılış tanrıçası olan Mago'nun nasıl şeytana dönüştüğü ve Umay Ana’dan Albastı’ya dönüşüm nedenleri ve onlarla ilişkili halk inanışları ve pratikleri hakkında bilgi verilmiştir. Ayrıca, Kore ve Türklerin Tanrıça miti ile ilişkisi olan Çin ve Japon mitolojileri de incelenmiştir. Bunlar ekotip teorisi ile açıklanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentTürk Halkbilimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-02-15T11:40:24Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster