Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirer, Mehmet
dc.contributor.authorMertoğlu, Jale Nur
dc.date.accessioned2017-06-02T07:54:21Z
dc.date.available2017-06-02T07:54:21Z
dc.date.issued2017-05-23
dc.date.submitted2017-04-24
dc.identifier.citationMertoğlu, Jale Nur, "BENZETİM ORTAMINDA VE GERÇEK ZAMANLI OLARAK TRAFİK İŞARETLERİNİN TESPİTİ", Fen Bilimleri Enstitüsü, Hacettepe Üniversitesi, Mayıs, 2017tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3439
dc.description.abstractDetection of traffic signs during driving is important in terms of ensuring the safety of the driver and preventing material damage that may occur in vehicles. In the scope of this study, a system that can recognize and detect all traffic signals was presented in the simulation environment first and then the application of kasis marking plate was performed both in real time and in simulation environment. In practice, it is expected to reduce the speed of the driver for a certain period of time by giving an audible warning to the user in the event that the beep sign is detected at a certain distance. The cars that big carmakers make with these systems find buyers at high prices. The aim of this thesis is to produce these systems within the boundaries of our country with very cheap costs. In addition, the systems already in use in the vehicles currently operate only with the principle of perceiving the numerical value in the speed markers. In this thesis, a system which can recognize all traffic signs with shape based is proposed and its results are examined. Algorithms have been developed with real-time performance of the system in mind, and the performance of the system has been tested with various tests.tr_TR
dc.description.tableofcontentsÖZET ABSTRACT TEŞEKKÜR ŞEKİLLER ÇİZELGELER SİMGELER VE KISALTMALAR 1. GİRİŞ 2. TRAFİK İŞARETLERİNİN TANINMASI VE ALGILANMASI 2.1.Giriş 2.2. Kırmızı Üçgen İçi Trafik İşaretlerinin Belirlenmesi 2.3. Trafik İşaretlerinin Algılanması Ve Sınıflandırma 3. OTOMATİK RENK EŞİK DEĞERİ TABANLI KASİS İŞARETİ TANIMA SİSTEMİ 3.1. Kasis İşareti Belirleme 3.1.1. Renk Uzayı Dönüşümü ve Kırmızı Üçgen Çıkarımı 3.1.2. Morfolojik Sinyal İşleme 3.2. Kasis İşareti Algılama 3.3. Performans Çözümleme Sonuçları 3.4. Yapay Gürültü Üretilen Ortamlarda Algoritmanın Sınanması 3.5. Benzetim Ortamında Elde Edilen Sonuçların Yorumlanması 4. BENZETİM ORTAMINDA ALTERNATİF BİR KASİS İŞARETİ TANIMA SİSTEMİ 4.1. Resimlerin çalışma ortamına alınması 4.2. Kırmızı Üçgen Bölümün Çıkarılması 4.2.1. Renk Bölütleme ve Kırmızı Rengin Ön Plana Çıkarılması 4.3. Kırmızı Bölgenin Şeklinin Belirlenmesi 4.4. Üçgen Şeklin Tespit edilmesi 4.5. Benzetim Ortamında Elde Edilen Sonuçların Yorumlanması 5. GERÇEK ZAMANLI KASİS İŞARETİ TANIMA SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ 5.1. OpenCV Açık Kaynak Kodlu Görüntü İşleme Kütüphanesi 5.2. OpenCV Kasis İşareti Belirleme Çalışmaları 5.2.1. Kullanılan Başlık Dosyalarının Tanıtılması 5.2.2. Resmin Çalışma Alanına Kaydedilmesi ve Gösterilmesi: 5.2.3. Renk Bölütleme Çalışmaları 5.2.4. Üçgen Şeklinin Tespit Çalışmaları 5.2.5. Kasis İşaretinin Algılanması 5.3. Gerçek Zamanlı Ortamında Elde Edilen Sonuçların Yorumlanması 6. SONUÇLAR KAYNAKLAR EKLER ÖZGEÇMİŞ CURRICULUM VITAEtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTrafik işareti tespiti, kasis işareti tespiti, şekil tabanlı tespittr_TR
dc.titleBENZETİM ORTAMINDA VE GERÇEK ZAMANLI OLARAK TRAFİK İŞARETLERİNİN TESPİTİtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetTrafik işaretlerinin sürüş esnasında tespiti, sürücünün güvenliğini sağlaması açısından ve araçlarda oluşabilecek maddi hasarları önlemesi açısından önem arz etmektedir. Bu çalışma kapsamında ise bütün trafik işaretlerini tanıyabilecek ve algılayabilecek bir sistem önce benzetim ortamında sunulmuş daha sonra uygulama olarak hem benzetim ortamında hem gerçek zamanlı olarak kasis işareti levhasının tespiti gerçekleştirilmiştir. Uygulamada kasis işaretinin belirli bir mesafede tespit edilmesi neticesinde kullanıcıya sesli uyarı verdirilerek belirli bir süre önce sürücünün hızını azaltması beklenmektedir. Büyük otomobil üretici firmalarının bu sistemler ile donattıkları araçlar yüksek fiyatlarda alıcı bulabilmektedir. Bu tez çalışması ile hedeflenen, bu sistemlerin çok ucuz maliyetler ile ülkemiz sınırlarının içerisinde üretilebilmesidir. Ayrıca hali hazırda araçlar içerisinde kullanılan sistemler şu an için sadece hız işareti tabelalarının içerisindeki sayısal değerin algılanması prensibi ile çalışmaktadır. Bu tez kapsamında ise şekil tabanlı olarak bütün trafik işaretlerini tanıyabilecek bir sistem önerilmiş ve sonuçları irdelenmiştir. Algoritmalar sistemin gerçek zamanlı performansı da düşünülerek geliştirilmiştir ve çeşitli testler ile sistemin başarımı sınanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentElektrik –Elektronik Mühendisliğitr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record