dc.contributor.advisor | Demirer, Mehmet | |
dc.contributor.author | Mertoğlu, Jale Nur | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T07:54:21Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T07:54:21Z | |
dc.date.issued | 2017-05-23 | |
dc.date.submitted | 2017-04-24 | |
dc.identifier.citation | Mertoğlu, Jale Nur, "BENZETİM ORTAMINDA VE GERÇEK ZAMANLI OLARAK
TRAFİK İŞARETLERİNİN TESPİTİ", Fen Bilimleri Enstitüsü, Hacettepe Üniversitesi, Mayıs, 2017 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/3439 | |
dc.description.abstract | Detection of traffic signs during driving is important in terms of ensuring the safety of
the driver and preventing material damage that may occur in vehicles. In the scope of
this study, a system that can recognize and detect all traffic signals was presented in
the simulation environment first and then the application of kasis marking plate was
performed both in real time and in simulation environment. In practice, it is expected
to reduce the speed of the driver for a certain period of time by giving an audible
warning to the user in the event that the beep sign is detected at a certain distance.
The cars that big carmakers make with these systems find buyers at high prices. The
aim of this thesis is to produce these systems within the boundaries of our country
with very cheap costs. In addition, the systems already in use in the vehicles
currently operate only with the principle of perceiving the numerical value in the
speed markers. In this thesis, a system which can recognize all traffic signs with
shape based is proposed and its results are examined. Algorithms have been
developed with real-time performance of the system in mind, and the performance of
the system has been tested with various tests. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | ÖZET
ABSTRACT
TEŞEKKÜR
ŞEKİLLER
ÇİZELGELER
SİMGELER VE KISALTMALAR
1. GİRİŞ
2. TRAFİK İŞARETLERİNİN TANINMASI VE ALGILANMASI
2.1.Giriş
2.2. Kırmızı Üçgen İçi Trafik İşaretlerinin Belirlenmesi
2.3. Trafik İşaretlerinin Algılanması Ve Sınıflandırma
3. OTOMATİK RENK EŞİK DEĞERİ TABANLI KASİS İŞARETİ TANIMA SİSTEMİ
3.1. Kasis İşareti Belirleme
3.1.1. Renk Uzayı Dönüşümü ve Kırmızı Üçgen Çıkarımı
3.1.2. Morfolojik Sinyal İşleme
3.2. Kasis İşareti Algılama
3.3. Performans Çözümleme Sonuçları
3.4. Yapay Gürültü Üretilen Ortamlarda Algoritmanın Sınanması
3.5. Benzetim Ortamında Elde Edilen Sonuçların Yorumlanması
4. BENZETİM ORTAMINDA ALTERNATİF BİR KASİS İŞARETİ TANIMA SİSTEMİ
4.1. Resimlerin çalışma ortamına alınması
4.2. Kırmızı Üçgen Bölümün Çıkarılması
4.2.1. Renk Bölütleme ve Kırmızı Rengin Ön Plana Çıkarılması
4.3. Kırmızı Bölgenin Şeklinin Belirlenmesi
4.4. Üçgen Şeklin Tespit edilmesi
4.5. Benzetim Ortamında Elde Edilen Sonuçların Yorumlanması
5. GERÇEK ZAMANLI KASİS İŞARETİ TANIMA SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
5.1. OpenCV Açık Kaynak Kodlu Görüntü İşleme Kütüphanesi
5.2. OpenCV Kasis İşareti Belirleme Çalışmaları
5.2.1. Kullanılan Başlık Dosyalarının Tanıtılması
5.2.2. Resmin Çalışma Alanına Kaydedilmesi ve Gösterilmesi:
5.2.3. Renk Bölütleme Çalışmaları
5.2.4. Üçgen Şeklinin Tespit Çalışmaları
5.2.5. Kasis İşaretinin Algılanması
5.3. Gerçek Zamanlı Ortamında Elde Edilen Sonuçların Yorumlanması
6. SONUÇLAR
KAYNAKLAR
EKLER
ÖZGEÇMİŞ
CURRICULUM VITAE | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Fen Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Trafik işareti tespiti, kasis işareti tespiti, şekil tabanlı tespit | tr_TR |
dc.title | BENZETİM ORTAMINDA VE GERÇEK ZAMANLI OLARAK TRAFİK İŞARETLERİNİN TESPİTİ | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Trafik işaretlerinin sürüş esnasında tespiti, sürücünün güvenliğini sağlaması
açısından ve araçlarda oluşabilecek maddi hasarları önlemesi açısından önem arz
etmektedir. Bu çalışma kapsamında ise bütün trafik işaretlerini tanıyabilecek ve
algılayabilecek bir sistem önce benzetim ortamında sunulmuş daha sonra uygulama
olarak hem benzetim ortamında hem gerçek zamanlı olarak kasis işareti levhasının
tespiti gerçekleştirilmiştir. Uygulamada kasis işaretinin belirli bir mesafede tespit
edilmesi neticesinde kullanıcıya sesli uyarı verdirilerek belirli bir süre önce sürücünün
hızını azaltması beklenmektedir. Büyük otomobil üretici firmalarının bu sistemler ile
donattıkları araçlar yüksek fiyatlarda alıcı bulabilmektedir. Bu tez çalışması ile
hedeflenen, bu sistemlerin çok ucuz maliyetler ile ülkemiz sınırlarının içerisinde
üretilebilmesidir. Ayrıca hali hazırda araçlar içerisinde kullanılan sistemler şu an için
sadece hız işareti tabelalarının içerisindeki sayısal değerin algılanması prensibi ile
çalışmaktadır. Bu tez kapsamında ise şekil tabanlı olarak bütün trafik işaretlerini
tanıyabilecek bir sistem önerilmiş ve sonuçları irdelenmiştir. Algoritmalar sistemin
gerçek zamanlı performansı da düşünülerek geliştirilmiştir ve çeşitli testler ile
sistemin başarımı sınanmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Elektrik –Elektronik Mühendisliği | tr_TR |