Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSüalp, Eren
dc.contributor.authorGültekin, Gürkan
dc.date.accessioned2023-11-17T10:31:46Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-10-04
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34157
dc.description.abstractIn this study, the guitar transcriptions made by the composers themselves, which are rare in guitar literature, were examined. The instances selected from such works were discussed in the concept of fundamental principles of transcription and the extent to which those principles apply to these instances, was evaluated. In this context, all of the works that the scores of which can be reached, were taken into consideration. As a result, three works that belong to different composers, were examined. By making measure-level comparisons of the original versions and the guitar transcriptions of these works, their melodic, harmonic and rhythmic differences were determined. With the guidance of the data obtained, interpretations were made on the degree that the composers remain consistent with their original works. In the end, the results obtained from the study were summarized in a general perspective, along with the explanations of the results obtained in terms of the goals of the study and suggestions that will shed light on future research.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKlasik gitar
dc.subjectTranskripsiyon
dc.subjectMompou
dc.subjectSantorsola
dc.subjectVilla-Lobos
dc.subject.lcshMüziktr_TR
dc.subject.lcshMüzik literatürütr_TR
dc.titleBestecilerin Kendi Eserlerinden Yaptıkları Gitar Transkripsiyonlarının İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada, gitar transkripsiyon literatüründe ender olarak rastlanan, bestecinin kendisi tarafından yapılmış olan gitar transkripsiyonları incelenmiştir. Söz konusu eserlerden seçilen örnekler, transkripsiyonun temel ilkeleri kapsamında ele alınmış ve bu ilkelere ne derecede bağlı kaldıkları değerlendirilmiştir. Bu bağlamda, yapılan literatür taraması sonucunda notalarına ulaşılabilen bütün eserler değerlendirmeye alınmış, bunun sonucunda da her biri ayrı bir besteciye ait olan üç eser incelenmiştir. Eserlerin orijinal versiyonları ile gitar transkripsiyonlarının ölçü bazında karşılaştırması yapılarak, arada melodi, armoni ve ritm açısından ne gibi farklılıklar olduğu belirlenmiş, elde edilen veriler ışığında bestecilerin transkripsiyonda, eserin aslına ne derecede bağlı kaldıkları yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, elde edilen bulguların genel çerçevede bir özeti çıkarılmış, amaç ve hedefler doğrultusunda elde edilen sonuçlar açıklanarak gelecek araştırma ve çalışmalara ışık tutacak öneriler verilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentPiyanotr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-11-17T10:31:46Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster