Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaran, Mehmet Baha
dc.contributor.authorDaşdemir, Aslan İsmail
dc.date.accessioned2023-10-16T08:20:10Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-09-18
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34055
dc.description.abstractWith the increase in globalization in recent years, the competition between companies is increasing in the world, which has become almost a single market. While companies operate in order not to be harmed by increasing competition, they also want to increase their market shares in the globalizing world. At this point, companies frequently prefer to establish new partnerships and acquire existing companies. While the decision to buy a company or establish a partnership is being implemented, the price at which the transaction will take place creates an atmosphere of discussion. Experts are requested to evaluate companies in order to avoid price disputes between the parties and to meet on a common ground between the parties. In addition, while making investment decisions in financial markets, the question of which company to invest in will increase earnings more must be answered. Investors have to do some research before investing, otherwise investment decisions are far from rationality and real or legal persons who invest at the end of the process löse. At this point, it should be taken into account that the companies to be invested are priced more or less than they should be. In order to make comparisons, it is possible for investors to determine the real value of companies with company valuation methods. In this study, company valuation methods are explained. Then, the methods described were applied specifically to start-ups and technology companies. The differences between the results were examined and the differences between the results were explained.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectŞirket değerlemetr_TR
dc.subjectStart-uptr_TR
dc.subjectTeknoloji şirketleritr_TR
dc.subjectGeleneksel değerleme yöntemleritr_TR
dc.subject.lcshA - Genel konulartr_TR
dc.titleStart-up ve Teknoloji Şirketlerinde Şirket Değerlemetr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetSon yıllarda küreselleşmenin artmasıyla birlikte adeta tek bir pazar haline gelen Dünya’da şirketler arasındaki rekabet giderek artmaktadır. Şirketler bir yandan artan rekabetten zarar görmemek adına faaliyette bulunurken, diğer yandan küreselleşen Dünya’da pazar paylarını arttırmak istemektedir. Bu noktada, şirketler yeni ortaklıklar kurma ve var olan şirketleri satın alma yollarını sıkça tercih etmektedir. Şirket satın alma veya ortaklık kurma kararları uygulanırken ise işlemin gerçekleşeceği fiyat tartışma ortamı yaratmaktadır. Taraflar arasındaki fiyat tartışmasını önlemek ve iki tarafında ortak bir zeminde buluşması adına uzman kişilerden şirketleri değerlemeleri talep edilmektedir. Ayrıca, finansal piyasalarda yatırım kararı alınırken de hangi şirkete yatırım yapmanın kazancı daha fazla arttıracağı sorusu yanıtlanmak zorundadır. Yatırımcılar, yatırım yapmadan önce birtakım araştırmalar yapmak zorundadır, aksi halde yatırım kararları rasyonellikten uzak olup süreç sonunda yatırım yapan gerçek veya tüzel kişiler zarar etmektedir. Bu noktada ise yatırım yapılacak şirketlerin olması gerekenden az veya çok fiyatlanması göz önünde bulundurulmalıdır. Kıyaslama yapabilmek adına yatırımcıların şirketlerin gerçek değerini tespit etmeleri şirket değerleme yöntemleri ile mümkün olmaktadır. Bu çalışmada, şirket değerleme yöntemleri anlatılmıştır. Ardından ise anlatılan yöntemler start-up ve teknoloji firmaları özelinde uygulanmıştır. Çıkan sonuçlar arasındaki farklılıklar irdelenmiş ve sonuçlar arasındaki farklılıklar açıklanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentİşletmetr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-10-16T08:20:10Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster